auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007 Wyścigi górskie
witam, poniewaz jest spora szansa startow w wyscigach gorskich mam kilka pytan. Niestety z regulaminu i załączników dużo się nie dowiemy. Dlatego mam pytanie do osob ktore maja z ta dyscyplina stycznosc o rady.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
4. DOPUSZCZONE SAMOCHODY – PODZIAŁ NA GRUPY I KLASY
4.1. Do startu w rundach GSMP dopuszczone bd nastpujce
samochody spełniajce wymogi Regulaminu Technicznego GSMP (zał.
Nr 1), z podziałem na grupy i klasy według pojemnoci skokowej silnika:
Kategoria I
Grupa N – FIA; A - FIA (w tym WRC i Kit-Car; E1 – krajowa;
do 1150 cm3 –
powyej 1150 do 1600 cm3
powyej 1600 do 2000 cm3
powyej 2000 cm3
Klasa VW Golf Diesel – zgodnie z Regulaminem Pucharu VW - WSMP;
Klasa KIA Picanto – zgodnie z Regulaminem Pucharu KIA - WSMP;
Kategoria II
Grupa E
do 1300 cm3
powyej 1300 do 1600 cm3
powyej 1600 do 2000 cm3
F 3
Grupa CN + C3 do 3000 cm3
Samochody historyczne – zgodnie z Reg. Techn. GSMP na 2007r.
Grupa HS
do 750 cm3
powyej 750 do 1500 cm3
powyej 1500 do 2000 cm3
powyej 2000 cm3
Klasa Hobby Replika - HR
Klasa Formuła - HF
tutaj teoretycznie wszystko powinno byc ale ja tego nie rozumiem:
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
Bad-i: osobiście w GSMP (Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski) nie jechalem, ale co nieco wiem to może pomoge.
Przygotowanie samochodu musi odpowiadać grupie N, A i H.
Grupa H to praktycznie wolna amerykanka, sa jedynie: podzial wg pojemności skokowej, limit wagi, blok silnika musi być identyfikowalny z seryjnym od tego samego producenta.
Ciebie podejrzewam interesuje klasa historyczna - to sluszne bo wpisowe jest znacznie nizsze, a fun taki sam.
Po pierwsze drogi przyjacielu musisz zdobyc licencję PZM stopnia krajowego lub wyścigowo-torową.
Musisz też mieć homologację samochodu 200pln - w twoim przypadku koniecznie z rozszerzeniami VK (wariant kit - opisujacy modyfikacje kit-cara)
Sam samochód do wyscigów górskich przygotowuje się podobnie jak do rajdów ale:
-zaloga to sam kierowca, więc wystarczy jeden fotel i pasy (oczywiscie homologacja)
-plyta pod silnikiem jest zbyteczna
-zawias może byc ustawiony mega twardo - zazwyczaj trasy GSMP sa w bdb stanie
Reszta niestety juz musi byc taka sama jak w rajdach (a więc przed zapinkami z tylu nie uciekniesz )
Nie ma problemu z oponami, wystarczy komplet na suchy i na mokry asfalt.
Dlugość trasy ma od 3 do 5 km wiec na dwóch kompletach opon przelatasz praktycznie caly sezon.
Opony powinny być mozliwie jak najmiększe, bo trasa krótka to sie nie zagrzeją, a możliwosci rozgrzania przed startem specjalnie nie ma.
Co chceszjeszcze wiedzieć ???
EDIT: grupa H obecnie sie nazywa E1, a podzial na pojemności w klasie historycznej jest nieco inny niz w obecnych klasach:
do 750cm3
do 1500cm3
do 2000cm3
powyżej 2000cm3
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Pon 05 Lis, 2007, w całości zmieniany 1 raz
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
zobacz wyzej co napisali na stronie, nie ma grupy H tylko jest HS jako historyczna - to juz chyba pierwszy błąd. Mi ogolnie chodzi czy moglbym wyjechac swoim clio na gory?
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Po pierwsze drogi przyjacielu musisz zdobyc licencję PZM stopnia krajowego lub wyścigowo-torową.
Musisz też mieć homologację samochodu 200pln - w twoim przypadku koniecznie z rozszerzeniami VK (wariant kit - opisujacy modyfikacje kit-cara)
EDIT: grupa H obecnie sie nazywa E1, a podzial na pojemności w klasie historycznej jest nieco inny niz w obecnych klasach:
do 750cm3
do 1500cm3
do 2000cm3
powyżej 2000cm3
1. zdobycie licencji to kurs na torze itd.... w sumie chyba nie ma problemu zeby to zrobic
2. zdobycie homologacji to to co mnie najbardziej martwi - nie martwie sie kupnem fotela czy pasow z homologacja bo to dla mojego bezpieczenstwa. Pytanie jak zdobyc homologacje i czy np dopuszcza moje clio z takimi dystansami?
3. w sumie chcialbym w klasie historycznej tylko dlatego zeby bylo taniej, pytanie czy w historycznej moze jechac auto z 91 roku - tak samo jak auto z 91 roku bedzie brane pod uwage w odniesieniu do clio maxi ktore bylo robione w 95 roku
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
Sprostowalem na bieżaco, grupa H zostala przeksztalcona w E1
Historyczna czyli HR od jakiegoś czasu bez zmian.
Jeżeli doposażysz Clio zgodnie z zalacznikiem "J" to nie widze problemu.
Klatkę zgodną z zalącznikiem już masz.
Na klatce powinny się znależć homologowane otuliny (w miejscu kontaktu glowy z klatką)
Fotel + pasy
Zapinki z przodu masz (tyl trzeba zrobić)
Wylacznik pradu
Gaśnice na pokladzie (2 x 2kg - mocowane taśmą metalową)
I jazda
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Jeżeli doposażysz Clio zgodnie z zalacznikiem "J" to nie widze problemu.
no wlasnie o to najbardziej sie martwie. Bo ja nie mam auta ktore bylo rajdowka tylko zbudowalem cos ala replike i pytanie w co bym musial doposażyć clio??
Pasy, fotele, szyby, folie, itd itd..... to wszystko OK - ale co z dystansami, co ze skrzynia, co z silnikiem itd....... Najbardziej obawiam sie ingerencji w poszerzenie budy a dodatkowo w rozstaw kół przez dystanse...
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
Hmm a to nie będzie czasem klasa Hobby Replika?
Bo zeby startować w historycznej jako clio maxi, to auto musiało by być w pełni zgodne z homologacją cliówki maxi, przynajmniej tak mi się wydaje.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
Bad-i napisał/a:
1. zdobycie licencji to kurs na torze itd.... w sumie chyba nie ma problemu zeby to zrobic
No widzisz - to nie problem.
Bad-i napisał/a:
2. zdobycie homologacji to to co mnie najbardziej martwi - nie martwie sie kupnem fotela czy pasow z homologacja bo to dla mojego bezpieczenstwa. Pytanie jak zdobyc homologacje i czy np dopuszcza moje clio z takimi dystansami?
Homologacje zamawiasz w PZMocie na kazimierzowskiej - musisz znać numer homologacji (ale to ci zaraz ustalę na stronce FIA). Trwa to ok miesiąca, kosztuje 200pln i masz.
Co do dystansów to :
-teoretycznie sa niedozwolone tylko w grupie N (czyli w A, H itp wolno je mieć)
-po drugie w grupie N dystans przyklejalo sie do felgi i stanowil jej integralna część
(serio mówię tak sie robilo)
-po trzecie na BK (badaniu kontrolnym) bierze się pod uwagę czy rozstaw kól jest zgodny z homologacją - to jest najważniejsze
Bad-i napisał/a:
3. w sumie chcialbym w klasie historycznej tylko dlatego zeby bylo taniej, pytanie czy w historycznej moze jechac auto z 91 roku - tak samo jak auto z 91 roku bedzie brane pod uwage w odniesieniu do clio maxi ktore bylo robione w 95 roku
I tego kurde wlaśnie nie wiem...
Natomiast wiem ze jezeli chcesz zglosić Cliówkę jako KIT-CAR to zaraz sie okaże że nie masz kopletnego "kitu" itp itd.
Zgloszenie w grupie A odpada, bo "gola" A grupa nie byla tak rozdmuchana na szerokosć.
Pozostaje Ci grupa E1 (dawna H) i tam możesz robic co tylko chcesz: trąbki, nie trąbki, elementy nadwozia z laminatu i czego tam jeszcze dusza zapragnie...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach