Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Wyścigi górskie
Autor Wiadomość

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   Wyścigi górskie

witam, poniewaz jest spora szansa startow w wyscigach gorskich mam kilka pytan. Niestety z regulaminu i załączników dużo się nie dowiemy. Dlatego mam pytanie do osob ktore maja z ta dyscyplina stycznosc o rady.
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Dolaczam sie do pytan Bad-i'ego, po za tym interesuje mnie podzial na grupy (nie mam pojecia jak to tam wyglada). :566:
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

4. DOPUSZCZONE SAMOCHODY – PODZIAŁ NA GRUPY I KLASY
4.1. Do startu w rundach GSMP dopuszczone bd nastpujce
samochody spełniajce wymogi Regulaminu Technicznego GSMP (zał.
Nr 1), z podziałem na grupy i klasy według pojemnoci skokowej silnika:
Kategoria I
Grupa N – FIA; A - FIA (w tym WRC i Kit-Car; E1 – krajowa;
do 1150 cm3 –
powyej 1150 do 1600 cm3
powyej 1600 do 2000 cm3
powyej 2000 cm3
Klasa VW Golf Diesel – zgodnie z Regulaminem Pucharu VW - WSMP;
Klasa KIA Picanto – zgodnie z Regulaminem Pucharu KIA - WSMP;
Kategoria II
Grupa E
do 1300 cm3
powyej 1300 do 1600 cm3
powyej 1600 do 2000 cm3
F 3
Grupa CN + C3 do 3000 cm3
Samochody historyczne – zgodnie z Reg. Techn. GSMP na 2007r.
Grupa HS
do 750 cm3
powyej 750 do 1500 cm3
powyej 1500 do 2000 cm3
powyej 2000 cm3
Klasa Hobby Replika - HR
Klasa Formuła - HF


tutaj teoretycznie wszystko powinno byc ale ja tego nie rozumiem:

http://www.pzm.pl/Sporty_...skie/Regulaminy
Ostatnio zmieniony przez Bad-i Pon 05 Lis, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Bad-i: osobiście w GSMP (Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski) nie jechalem, ale co nieco wiem to może pomoge.
Przygotowanie samochodu musi odpowiadać grupie N, A i H.
Grupa H to praktycznie wolna amerykanka, sa jedynie: podzial wg pojemności skokowej, limit wagi, blok silnika musi być identyfikowalny z seryjnym od tego samego producenta.

Ciebie podejrzewam interesuje klasa historyczna - to sluszne bo wpisowe jest znacznie nizsze, a fun taki sam.

Po pierwsze drogi przyjacielu musisz zdobyc licencję PZM stopnia krajowego lub wyścigowo-torową.
Musisz też mieć homologację samochodu 200pln - w twoim przypadku koniecznie z rozszerzeniami VK (wariant kit - opisujacy modyfikacje kit-cara)

Sam samochód do wyscigów górskich przygotowuje się podobnie jak do rajdów ale:
-zaloga to sam kierowca, więc wystarczy jeden fotel i pasy (oczywiscie homologacja)
-plyta pod silnikiem jest zbyteczna
-zawias może byc ustawiony mega twardo - zazwyczaj trasy GSMP sa w bdb stanie

Reszta niestety juz musi byc taka sama jak w rajdach (a więc przed zapinkami z tylu nie uciekniesz ;) )

Nie ma problemu z oponami, wystarczy komplet na suchy i na mokry asfalt.
Dlugość trasy ma od 3 do 5 km wiec na dwóch kompletach opon przelatasz praktycznie caly sezon.
Opony powinny być mozliwie jak najmiększe, bo trasa krótka to sie nie zagrzeją, a możliwosci rozgrzania przed startem specjalnie nie ma.

Co chceszjeszcze wiedzieć ???

EDIT: grupa H obecnie sie nazywa E1, a podzial na pojemności w klasie historycznej jest nieco inny niz w obecnych klasach:

do 750cm3
do 1500cm3
do 2000cm3
powyżej 2000cm3
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Pon 05 Lis, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

zobacz wyzej co napisali na stronie, nie ma grupy H tylko jest HS jako historyczna - to juz chyba pierwszy błąd. Mi ogolnie chodzi czy moglbym wyjechac swoim clio na gory?
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

CHRZANEK napisał/a:
Po pierwsze drogi przyjacielu musisz zdobyc licencję PZM stopnia krajowego lub wyścigowo-torową.
Musisz też mieć homologację samochodu 200pln - w twoim przypadku koniecznie z rozszerzeniami VK (wariant kit - opisujacy modyfikacje kit-cara)

EDIT: grupa H obecnie sie nazywa E1, a podzial na pojemności w klasie historycznej jest nieco inny niz w obecnych klasach:

do 750cm3
do 1500cm3
do 2000cm3
powyżej 2000cm3


1. zdobycie licencji to kurs na torze itd.... w sumie chyba nie ma problemu zeby to zrobic
2. zdobycie homologacji to to co mnie najbardziej martwi - nie martwie sie kupnem fotela czy pasow z homologacja bo to dla mojego bezpieczenstwa. Pytanie jak zdobyc homologacje i czy np dopuszcza moje clio z takimi dystansami?
3. w sumie chcialbym w klasie historycznej tylko dlatego zeby bylo taniej, pytanie czy w historycznej moze jechac auto z 91 roku - tak samo jak auto z 91 roku bedzie brane pod uwage w odniesieniu do clio maxi ktore bylo robione w 95 roku
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Sprostowalem na bieżaco, grupa H zostala przeksztalcona w E1

Historyczna czyli HR od jakiegoś czasu bez zmian.
Jeżeli doposażysz Clio zgodnie z zalacznikiem "J" to nie widze problemu.
Klatkę zgodną z zalącznikiem już masz.
Na klatce powinny się znależć homologowane otuliny (w miejscu kontaktu glowy z klatką)
Fotel + pasy
Zapinki z przodu masz (tyl trzeba zrobić)
Wylacznik pradu
Gaśnice na pokladzie (2 x 2kg - mocowane taśmą metalową)

I jazda
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Wypas:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Xvv1-0WlOkM&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Xvv1-0WlOkM&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

CHRZANEK napisał/a:

Jeżeli doposażysz Clio zgodnie z zalacznikiem "J" to nie widze problemu.


no wlasnie o to najbardziej sie martwie. Bo ja nie mam auta ktore bylo rajdowka tylko zbudowalem cos ala replike i pytanie w co bym musial doposażyć clio??

Pasy, fotele, szyby, folie, itd itd..... to wszystko OK - ale co z dystansami, co ze skrzynia, co z silnikiem itd....... Najbardziej obawiam sie ingerencji w poszerzenie budy a dodatkowo w rozstaw kół przez dystanse...
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Hmm a to nie będzie czasem klasa Hobby Replika?
Bo zeby startować w historycznej jako clio maxi, to auto musiało by być w pełni zgodne z homologacją cliówki maxi, przynajmniej tak mi się wydaje.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Bad-i napisał/a:
1. zdobycie licencji to kurs na torze itd.... w sumie chyba nie ma problemu zeby to zrobic

No widzisz ;) - to nie problem.
Bad-i napisał/a:
2. zdobycie homologacji to to co mnie najbardziej martwi - nie martwie sie kupnem fotela czy pasow z homologacja bo to dla mojego bezpieczenstwa. Pytanie jak zdobyc homologacje i czy np dopuszcza moje clio z takimi dystansami?

Homologacje zamawiasz w PZMocie na kazimierzowskiej - musisz znać numer homologacji (ale to ci zaraz ustalę na stronce FIA). Trwa to ok miesiąca, kosztuje 200pln i masz.
Co do dystansów to :
-teoretycznie sa niedozwolone tylko w grupie N (czyli w A, H itp wolno je mieć)
-po drugie w grupie N dystans przyklejalo sie do felgi i stanowil jej integralna część ;)
(serio mówię tak sie robilo)
-po trzecie na BK (badaniu kontrolnym) bierze się pod uwagę czy rozstaw kól jest zgodny z homologacją - to jest najważniejsze
Bad-i napisał/a:
3. w sumie chcialbym w klasie historycznej tylko dlatego zeby bylo taniej, pytanie czy w historycznej moze jechac auto z 91 roku - tak samo jak auto z 91 roku bedzie brane pod uwage w odniesieniu do clio maxi ktore bylo robione w 95 roku

I tego kurde wlaśnie nie wiem...

Natomiast wiem ze jezeli chcesz zglosić Cliówkę jako KIT-CAR to zaraz sie okaże że nie masz kopletnego "kitu" itp itd.
Zgloszenie w grupie A odpada, bo "gola" A grupa nie byla tak rozdmuchana na szerokosć.

Pozostaje Ci grupa E1 (dawna H) i tam możesz robic co tylko chcesz: trąbki, nie trąbki, elementy nadwozia z laminatu i czego tam jeszcze dusza zapragnie...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Loko napisał/a:
Bo zeby startować w historycznej jako clio maxi, to auto musiało by być w pełni zgodne z homologacją cliówki maxi, przynajmniej tak mi się wydaje.
Dobrze ci sie wydaje !!!
Wahacze na uniballach, ilus tam tloczkowe zaciski hamulcowe itp itd

Dlatego alternatywa to grupa E1 - tam wszystko wolno ;) (no prawie wszystko)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

CHRZANEK napisał/a:
Loko napisał/a:
Bo zeby startować w historycznej jako clio maxi, to auto musiało by być w pełni zgodne z homologacją cliówki maxi, przynajmniej tak mi się wydaje.
Dobrze ci sie wydaje !!!
Wahacze na uniballach, ilus tam tloczkowe zaciski hamulcowe itp itd

Dlatego alternatywa to grupa E1 - tam wszystko wolno ;) (no prawie wszystko)


no dobra niech będzie grupa E1 - jak sprawdzic i co zrobic zeby moim clio wystartowac??
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Czyli jesli bym mial "R5 2.0 16v turbo kompresor bi-stozek laser magnez siatka na muchy bez szyb by bylo lzej" to jade w E1??
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

Regulamin E-1 Klik Klik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 8