DeeS - Sob 26 Sty, 2008 Temat postu: Budowa rajdowki vs wyscigowkiPrzegladam tematy i czytam o Saxo Lukasza , bad-i clio/106 .
Mysle ze warto napisac pare slow na co trzeba zwracac uwage przy budowie auta typowo na tor i w droga strone czyli rajdy.
Generalnie moze byc podobnie ale jednak chyba cos nie tak...
Jakie sa roznice ?
Na co nalezy zwrocic uwage ?
Jakie sa koszta zbudowania wyscigowki a rajdowki ?
I jakie firmy poleciacie ?
Moze chwile pogadamy o tym?
Sam jestem na etapie kompletowania czesci.. pomalutku.Greg - Sob 26 Sty, 2008 Będziemy mówić o budowie rajdówki/wyścigówki w 100%? Czy może o konkretnych modyfikacjach w "normalnym" aucie, by nim czasem porajdować/pościgać się na torze? DeeS - Sob 26 Sty, 2008 No wlasnie i tu jest pies pogrzebany.
Okej moze rozwazmy temat auta ktory rowniez jezdzi po ulicy i mozna nim sie poruszac na codzien ze wskazaniem na tor/oes.
Od czego zaczac ?Greg - Sob 26 Sty, 2008 Bardzo mnie ciekawi jak w najlepszy mozliwo sposób połączyc auto do codziennego uzytku z autem do okazjonalnego upalania na torze czy w jakims KJS.
Od jakich, w miarę uniwersalnych, modyfikacji warto zacząć? I ile to może przykładowo kosztować?
Np. rozpórki+hamulce+poprawienie zawiasu itd...rasta - Sob 26 Sty, 2008 Do jazdy po torze, na pewno podstawa to zawieszenie - jakiś konkrety zawias (gwint) przynajmniej z regulacją wysokości i twardości, do tego zastaw rozpórek oraz anti roll-kit. Kolejnym etapem mogą być pouliretanowne gumki w zawieszeniu.
Ale tak na prawdę liczą się umiejętności, ja mam znajomego, który na torze typu Radom, 90 konnym dislem na seryjnym zawieszeniu objeżdża wszystko co się da! Kolesie w subarynach STI nie mają czego szukać, oczywiście na torze gdzie można się rozpędzić pewnie by przegrał ale na torze technicznym nie ma z nim szans i nie ważne czym jedzie poprostu jest niesamowity!CHRZANEK - Sob 26 Sty, 2008 To może ja swoje 0,03 pln
Wyścigi:
Przede wszystkim waga !!!
Auta wyścigowe (nie mówie o GT czy WTCC) zazwyczaj nie ma pancernej klatki tylko wymagane minimum, nadwozie nie jest "obspawane" (bo to waży), natomiast jak wspomniał Rasta bardzo usztywnia sie to co jest wszelkiego rodzaju rozpórkami.
Na torze nie występuje płyta pod silnik (bo nie wolno).
Zawieszenie w wersji only for tor jest MEGA twarde i może mieć skok mocno ograniczony w stosunku do serii.
Poliuretany i to najbardziej hardkorowe są na porządku dziennym.
Również hamulce (ich nastawy) są nieco inne niż w przypadku rajdów.
Liczy sie siła hamowania na suchym i gładkim asfalcie.
Nikt w wyścigach nie patrzy na możliwość "rzucania" auta z lewej nogi choć sama technika jest używana ale bardziej do stabilizacji toru jazdy itp.
Oczywiście jeden fotel
No i w drzwiach powinna zagościć siatka ochronna (taka krata z materiału) - jest obowiązkowa.Vlodarsky - Sob 26 Sty, 2008 No to teraz pytanie :
Zawieszenie - jakie, żeby było i na jakieś KJS i na tor i na ulicę. Co jest najbardziej uniwersalne ?Bad-i - Sob 26 Sty, 2008 jezeli mega profi to takie ktore bedzie mialo regulacje wysokosci i twardosci
kurcze moge troche na ten temat napisac, takze pozniej sie zbiore i napisze essayGreg - Sob 26 Sty, 2008 Fajnie by było zaproponować coś np. do konkretnego auta, jako przykład oczywiście (bo do każdego poszczególne elementy mogą być lepsze np. innych firm itd.).
Np. dla popularnego Saxo VTS to, to i to... Dla Clio Sport przykładowo można zrobić to i tamto. Bazując na przykładzie CHRZANEK - Sob 26 Sty, 2008 Greg: for you
Saxo VTS / 106 Rallye
Stage 1 :
Springi eibach
Stage 2 :
Springi eibach + billstein B6
Stage 3 :
Springi eibach + billstein B8 + obniżenie tylnej belki o jeden ząbek na wielowypuście
Stage 4 :
Billstein gwintowany + springi H&R cylindryczne (możliwa wersja z dwiema sprężynami główną i tzw helperem), tył jak w stage 3
Stage 5 :
Kompletne zawieszenie PROFLEX (amortyzatory z regulacją wysokości oraz twardości + springi)
Stage 6 :
Jw tylko OHLINS z osobnymi zbiornikami gazu
Na rynku pojawił się jeszcze TEIN ale nie wiem czy występuje do saxo/106 no i nie wiem czy jest lepszy od PROFLEXA, a może nawet OHLINSA.
Stage 1 to 250-300 pln
Stage 6 to ponad 10000pln
Pozdrawiam
JudytaDeeS - Sob 26 Sty, 2008 Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie. Mam nadzieje ze jest to jakis kompromis bo o to mi wlasnie chodzi.
tor/ulica/rajdy.
Co jesli chodzi o wnetrze ?
Jakie gadzety powinny pojawic sie w srodku ?
Jakie hamulce zastosowac ?
Czekamy bad-i na posta
Fajnie by bylo jak bysmy zamieszczali od raz jakies linki z ofertami/firmami apropo czesci. Cos jak chrzanek napisal.Greg - Sob 26 Sty, 2008
DeeS napisał/a:
Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie.
Jakie?
A co można poprawić w Clio RS? (pytanie przyszłościowe )DeeS - Sob 26 Sty, 2008
Greg napisał/a:
DeeS napisał/a:
Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie.
Poki co czekam na przesyleczke. ade - Sob 26 Sty, 2008 np do astry jesli chcemy miec auto uniwersalne to najlepiej zostawic serie sprezyny i bilstein b6, ewentualnei wrzucic weiteca -20mm
jesli odpuscimy bardzo dziurawe kjsy i oesy, mozemy wrzucic eibacha pro kit i dotego bilsteina b8....
jak ktos umie czeski to zawsze moze sobie zamowic zawias w hp sporting z regulowana wysokoscia i twardoscia;]Bad-i - Sob 26 Sty, 2008
ade napisał/a:
jak ktos umie czeski to zawsze moze sobie zamowic zawias w hp sporting z regulowana wysokoscia i twardoscia;]