To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Budowa rajdowki vs wyscigowki

DeeS - Sob 26 Sty, 2008
Temat postu: Budowa rajdowki vs wyscigowki
Przegladam tematy i czytam o Saxo Lukasza , bad-i clio/106 .

Mysle ze warto napisac pare slow na co trzeba zwracac uwage przy budowie auta typowo na tor i w droga strone czyli rajdy.
Generalnie moze byc podobnie ale jednak chyba cos nie tak...

Jakie sa roznice ?
Na co nalezy zwrocic uwage ?
Jakie sa koszta zbudowania wyscigowki a rajdowki ?

I jakie firmy poleciacie ?

Moze chwile pogadamy o tym?

Sam jestem na etapie kompletowania czesci.. pomalutku.

Greg - Sob 26 Sty, 2008

Będziemy mówić o budowie rajdówki/wyścigówki w 100%? Czy może o konkretnych modyfikacjach w "normalnym" aucie, by nim czasem porajdować/pościgać się na torze? :-)
DeeS - Sob 26 Sty, 2008

No wlasnie i tu jest pies pogrzebany.

Okej moze rozwazmy temat auta ktory rowniez jezdzi po ulicy i mozna nim sie poruszac na codzien ze wskazaniem na tor/oes.

Od czego zaczac ?

Greg - Sob 26 Sty, 2008

Bardzo mnie ciekawi jak w najlepszy mozliwo sposób połączyc auto do codziennego uzytku z autem do okazjonalnego upalania na torze czy w jakims KJS.

Od jakich, w miarę uniwersalnych, modyfikacji warto zacząć? I ile to może przykładowo kosztować?

Np. rozpórki+hamulce+poprawienie zawiasu itd...

rasta - Sob 26 Sty, 2008

Do jazdy po torze, na pewno podstawa to zawieszenie - jakiś konkrety zawias (gwint) przynajmniej z regulacją wysokości i twardości, do tego zastaw rozpórek oraz anti roll-kit. Kolejnym etapem mogą być pouliretanowne gumki w zawieszeniu.

Ale tak na prawdę liczą się umiejętności, ja mam znajomego, który na torze typu Radom, 90 konnym dislem na seryjnym zawieszeniu objeżdża wszystko co się da! Kolesie w subarynach STI nie mają czego szukać, oczywiście na torze gdzie można się rozpędzić pewnie by przegrał ale na torze technicznym nie ma z nim szans i nie ważne czym jedzie poprostu jest niesamowity!

CHRZANEK - Sob 26 Sty, 2008

To może ja swoje 0,03 pln :)

Wyścigi:

Przede wszystkim waga !!!
Auta wyścigowe (nie mówie o GT czy WTCC) zazwyczaj nie ma pancernej klatki tylko wymagane minimum, nadwozie nie jest "obspawane" (bo to waży), natomiast jak wspomniał Rasta bardzo usztywnia sie to co jest wszelkiego rodzaju rozpórkami.
Na torze nie występuje płyta pod silnik (bo nie wolno).
Zawieszenie w wersji only for tor jest MEGA twarde i może mieć skok mocno ograniczony w stosunku do serii.
Poliuretany i to najbardziej hardkorowe są na porządku dziennym.
Również hamulce (ich nastawy) są nieco inne niż w przypadku rajdów.
Liczy sie siła hamowania na suchym i gładkim asfalcie.
Nikt w wyścigach nie patrzy na możliwość "rzucania" auta z lewej nogi choć sama technika jest używana ale bardziej do stabilizacji toru jazdy itp.

Oczywiście jeden fotel ;)
No i w drzwiach powinna zagościć siatka ochronna (taka krata z materiału) - jest obowiązkowa.

Vlodarsky - Sob 26 Sty, 2008

No to teraz pytanie :

Zawieszenie - jakie, żeby było i na jakieś KJS i na tor i na ulicę. Co jest najbardziej uniwersalne ?

Bad-i - Sob 26 Sty, 2008

jezeli mega profi to takie ktore bedzie mialo regulacje wysokosci i twardosci ;)

kurcze moge troche na ten temat napisac, takze pozniej sie zbiore i napisze essay

Greg - Sob 26 Sty, 2008

Fajnie by było zaproponować coś np. do konkretnego auta, jako przykład oczywiście (bo do każdego poszczególne elementy mogą być lepsze np. innych firm itd.).

Np. dla popularnego Saxo VTS to, to i to... Dla Clio Sport przykładowo można zrobić to i tamto. :] Bazując na przykładzie :)

CHRZANEK - Sob 26 Sty, 2008

Greg: for you ;)

Saxo VTS / 106 Rallye

Stage 1 :
Springi eibach

Stage 2 :
Springi eibach + billstein B6

Stage 3 :
Springi eibach + billstein B8 + obniżenie tylnej belki o jeden ząbek na wielowypuście

Stage 4 :
Billstein gwintowany + springi H&R cylindryczne (możliwa wersja z dwiema sprężynami główną i tzw helperem), tył jak w stage 3

Stage 5 :
Kompletne zawieszenie PROFLEX (amortyzatory z regulacją wysokości oraz twardości + springi)

Stage 6 :
Jw tylko OHLINS z osobnymi zbiornikami gazu


Na rynku pojawił się jeszcze TEIN ale nie wiem czy występuje do saxo/106 no i nie wiem czy jest lepszy od PROFLEXA, a może nawet OHLINSA.

Stage 1 to 250-300 pln
Stage 6 to ponad 10000pln

Pozdrawiam
Judyta

DeeS - Sob 26 Sty, 2008

Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie. Mam nadzieje ze jest to jakis kompromis bo o to mi wlasnie chodzi.

tor/ulica/rajdy.

Co jesli chodzi o wnetrze ?
Jakie gadzety powinny pojawic sie w srodku ?

Jakie hamulce zastosowac ?

Czekamy bad-i na posta
:)

Fajnie by bylo jak bysmy zamieszczali od raz jakies linki z ofertami/firmami apropo czesci. Cos jak chrzanek napisal.

Greg - Sob 26 Sty, 2008

DeeS napisał/a:
Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie.

Jakie?

A co można poprawić w Clio RS? (pytanie przyszłościowe :faja: )

DeeS - Sob 26 Sty, 2008

Greg napisał/a:
DeeS napisał/a:
Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie.

Jakie?


Zawieszenie Spax

http://www.spax.co.uk/

Poki co czekam na przesyleczke. :jupi:

ade - Sob 26 Sty, 2008

np do astry jesli chcemy miec auto uniwersalne to najlepiej zostawic serie sprezyny i bilstein b6, ewentualnei wrzucic weiteca -20mm

jesli odpuscimy bardzo dziurawe kjsy i oesy, mozemy wrzucic eibacha pro kit i dotego bilsteina b8....

jak ktos umie czeski to zawsze moze sobie zamowic zawias w hp sporting z regulowana wysokoscia i twardoscia;]

Bad-i - Sob 26 Sty, 2008

ade napisał/a:


jak ktos umie czeski to zawsze moze sobie zamowic zawias w hp sporting z regulowana wysokoscia i twardoscia;]


podobno rozumieja po polsku ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group