auto: służbowe
silnik:: benzyniak
moc: od 170 w górekm Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Paź 2006 Skąd: WAW/LBN
Wysłany: Sob 26 Sty, 2008 Budowa rajdowki vs wyscigowki
Przegladam tematy i czytam o Saxo Lukasza , bad-i clio/106 .
Mysle ze warto napisac pare slow na co trzeba zwracac uwage przy budowie auta typowo na tor i w droga strone czyli rajdy.
Generalnie moze byc podobnie ale jednak chyba cos nie tak...
Jakie sa roznice ?
Na co nalezy zwrocic uwage ?
Jakie sa koszta zbudowania wyscigowki a rajdowki ?
I jakie firmy poleciacie ?
Moze chwile pogadamy o tym?
Sam jestem na etapie kompletowania czesci.. pomalutku.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Sty, 2008
Będziemy mówić o budowie rajdówki/wyścigówki w 100%? Czy może o konkretnych modyfikacjach w "normalnym" aucie, by nim czasem porajdować/pościgać się na torze?
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Sob 26 Sty, 2008
Do jazdy po torze, na pewno podstawa to zawieszenie - jakiś konkrety zawias (gwint) przynajmniej z regulacją wysokości i twardości, do tego zastaw rozpórek oraz anti roll-kit. Kolejnym etapem mogą być pouliretanowne gumki w zawieszeniu.
Ale tak na prawdę liczą się umiejętności, ja mam znajomego, który na torze typu Radom, 90 konnym dislem na seryjnym zawieszeniu objeżdża wszystko co się da! Kolesie w subarynach STI nie mają czego szukać, oczywiście na torze gdzie można się rozpędzić pewnie by przegrał ale na torze technicznym nie ma z nim szans i nie ważne czym jedzie poprostu jest niesamowity!
_________________ 658,94:1 - nezoP
Ostatnio zmieniony przez rasta Sob 26 Sty, 2008, w całości zmieniany 1 raz
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 26 Sty, 2008
To może ja swoje 0,03 pln
Wyścigi:
Przede wszystkim waga !!!
Auta wyścigowe (nie mówie o GT czy WTCC) zazwyczaj nie ma pancernej klatki tylko wymagane minimum, nadwozie nie jest "obspawane" (bo to waży), natomiast jak wspomniał Rasta bardzo usztywnia sie to co jest wszelkiego rodzaju rozpórkami.
Na torze nie występuje płyta pod silnik (bo nie wolno).
Zawieszenie w wersji only for tor jest MEGA twarde i może mieć skok mocno ograniczony w stosunku do serii.
Poliuretany i to najbardziej hardkorowe są na porządku dziennym.
Również hamulce (ich nastawy) są nieco inne niż w przypadku rajdów.
Liczy sie siła hamowania na suchym i gładkim asfalcie.
Nikt w wyścigach nie patrzy na możliwość "rzucania" auta z lewej nogi choć sama technika jest używana ale bardziej do stabilizacji toru jazdy itp.
Oczywiście jeden fotel
No i w drzwiach powinna zagościć siatka ochronna (taka krata z materiału) - jest obowiązkowa.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Sty, 2008
Fajnie by było zaproponować coś np. do konkretnego auta, jako przykład oczywiście (bo do każdego poszczególne elementy mogą być lepsze np. innych firm itd.).
Np. dla popularnego Saxo VTS to, to i to... Dla Clio Sport przykładowo można zrobić to i tamto. Bazując na przykładzie
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach