Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa rajdowki vs wyscigowki
Autor Wiadomość

DeeS 
first...


auto: służbowe
silnik:: benzyniak
moc: od 170 w górekm
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Paź 2006
Skąd: WAW/LBN

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   Budowa rajdowki vs wyscigowki

Przegladam tematy i czytam o Saxo Lukasza , bad-i clio/106 .

Mysle ze warto napisac pare slow na co trzeba zwracac uwage przy budowie auta typowo na tor i w droga strone czyli rajdy.
Generalnie moze byc podobnie ale jednak chyba cos nie tak...

Jakie sa roznice ?
Na co nalezy zwrocic uwage ?
Jakie sa koszta zbudowania wyscigowki a rajdowki ?

I jakie firmy poleciacie ?

Moze chwile pogadamy o tym?

Sam jestem na etapie kompletowania czesci.. pomalutku.
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Będziemy mówić o budowie rajdówki/wyścigówki w 100%? Czy może o konkretnych modyfikacjach w "normalnym" aucie, by nim czasem porajdować/pościgać się na torze? :-)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

DeeS 
first...


auto: służbowe
silnik:: benzyniak
moc: od 170 w górekm
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Paź 2006
Skąd: WAW/LBN

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

No wlasnie i tu jest pies pogrzebany.

Okej moze rozwazmy temat auta ktory rowniez jezdzi po ulicy i mozna nim sie poruszac na codzien ze wskazaniem na tor/oes.

Od czego zaczac ?
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Bardzo mnie ciekawi jak w najlepszy mozliwo sposób połączyc auto do codziennego uzytku z autem do okazjonalnego upalania na torze czy w jakims KJS.

Od jakich, w miarę uniwersalnych, modyfikacji warto zacząć? I ile to może przykładowo kosztować?

Np. rozpórki+hamulce+poprawienie zawiasu itd...
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Do jazdy po torze, na pewno podstawa to zawieszenie - jakiś konkrety zawias (gwint) przynajmniej z regulacją wysokości i twardości, do tego zastaw rozpórek oraz anti roll-kit. Kolejnym etapem mogą być pouliretanowne gumki w zawieszeniu.

Ale tak na prawdę liczą się umiejętności, ja mam znajomego, który na torze typu Radom, 90 konnym dislem na seryjnym zawieszeniu objeżdża wszystko co się da! Kolesie w subarynach STI nie mają czego szukać, oczywiście na torze gdzie można się rozpędzić pewnie by przegrał ale na torze technicznym nie ma z nim szans i nie ważne czym jedzie poprostu jest niesamowity!
_________________
658,94:1 - nezoP
Ostatnio zmieniony przez rasta Sob 26 Sty, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

To może ja swoje 0,03 pln :)

Wyścigi:

Przede wszystkim waga !!!
Auta wyścigowe (nie mówie o GT czy WTCC) zazwyczaj nie ma pancernej klatki tylko wymagane minimum, nadwozie nie jest "obspawane" (bo to waży), natomiast jak wspomniał Rasta bardzo usztywnia sie to co jest wszelkiego rodzaju rozpórkami.
Na torze nie występuje płyta pod silnik (bo nie wolno).
Zawieszenie w wersji only for tor jest MEGA twarde i może mieć skok mocno ograniczony w stosunku do serii.
Poliuretany i to najbardziej hardkorowe są na porządku dziennym.
Również hamulce (ich nastawy) są nieco inne niż w przypadku rajdów.
Liczy sie siła hamowania na suchym i gładkim asfalcie.
Nikt w wyścigach nie patrzy na możliwość "rzucania" auta z lewej nogi choć sama technika jest używana ale bardziej do stabilizacji toru jazdy itp.

Oczywiście jeden fotel ;)
No i w drzwiach powinna zagościć siatka ochronna (taka krata z materiału) - jest obowiązkowa.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

No to teraz pytanie :

Zawieszenie - jakie, żeby było i na jakieś KJS i na tor i na ulicę. Co jest najbardziej uniwersalne ?
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

jezeli mega profi to takie ktore bedzie mialo regulacje wysokosci i twardosci ;)

kurcze moge troche na ten temat napisac, takze pozniej sie zbiore i napisze essay
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Fajnie by było zaproponować coś np. do konkretnego auta, jako przykład oczywiście (bo do każdego poszczególne elementy mogą być lepsze np. innych firm itd.).

Np. dla popularnego Saxo VTS to, to i to... Dla Clio Sport przykładowo można zrobić to i tamto. :] Bazując na przykładzie :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Greg: for you ;)

Saxo VTS / 106 Rallye

Stage 1 :
Springi eibach

Stage 2 :
Springi eibach + billstein B6

Stage 3 :
Springi eibach + billstein B8 + obniżenie tylnej belki o jeden ząbek na wielowypuście

Stage 4 :
Billstein gwintowany + springi H&R cylindryczne (możliwa wersja z dwiema sprężynami główną i tzw helperem), tył jak w stage 3

Stage 5 :
Kompletne zawieszenie PROFLEX (amortyzatory z regulacją wysokości oraz twardości + springi)

Stage 6 :
Jw tylko OHLINS z osobnymi zbiornikami gazu


Na rynku pojawił się jeszcze TEIN ale nie wiem czy występuje do saxo/106 no i nie wiem czy jest lepszy od PROFLEXA, a może nawet OHLINSA.

Stage 1 to 250-300 pln
Stage 6 to ponad 10000pln

Pozdrawiam
Judyta
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

DeeS 
first...


auto: służbowe
silnik:: benzyniak
moc: od 170 w górekm
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Paź 2006
Skąd: WAW/LBN

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie. Mam nadzieje ze jest to jakis kompromis bo o to mi wlasnie chodzi.

tor/ulica/rajdy.

Co jesli chodzi o wnetrze ?
Jakie gadzety powinny pojawic sie w srodku ?

Jakie hamulce zastosowac ?

Czekamy bad-i na posta
:)

Fajnie by bylo jak bysmy zamieszczali od raz jakies linki z ofertami/firmami apropo czesci. Cos jak chrzanek napisal.
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

DeeS napisał/a:
Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie.

Jakie?

A co można poprawić w Clio RS? (pytanie przyszłościowe :faja: )
 
 

DeeS 
first...


auto: służbowe
silnik:: benzyniak
moc: od 170 w górekm
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Paź 2006
Skąd: WAW/LBN

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Greg napisał/a:
DeeS napisał/a:
Ja z kolei wybralem jeszcze inne zawieszenie.

Jakie?


Zawieszenie Spax

http://www.spax.co.uk/

Poki co czekam na przesyleczke. :jupi:
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

np do astry jesli chcemy miec auto uniwersalne to najlepiej zostawic serie sprezyny i bilstein b6, ewentualnei wrzucic weiteca -20mm

jesli odpuscimy bardzo dziurawe kjsy i oesy, mozemy wrzucic eibacha pro kit i dotego bilsteina b8....

jak ktos umie czeski to zawsze moze sobie zamowic zawias w hp sporting z regulowana wysokoscia i twardoscia;]
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

ade napisał/a:


jak ktos umie czeski to zawsze moze sobie zamowic zawias w hp sporting z regulowana wysokoscia i twardoscia;]


podobno rozumieja po polsku ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8