To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Czy po Chipie w TURBO spalanie wzrasta czy maleje ?

Marek23 - Pon 09 Mar, 2009

PiTT napisał/a:
uż wiem, że niebawem będę musiał porozglądać się za programem :D

Wiesz może czy robiąc program na 230-240 spalanie wzrasta czy jest takie samo jak to w przypadku dłubania tdi. Kolega ma gti,a le dość dużo jeździ i się zastanawia...

Stf - Pon 09 Mar, 2009

Marek23 napisał/a:
Wiesz może czy robiąc program na 230-240 spalanie wzrasta czy jest takie samo jak to w przypadku dłubania tdi. Kolega ma gti,a le dość dużo jeździ i się zastanawia...


jako laik wyjaśniam, że nie wynaleziono jeszcze silników konsumujących tylko powietrze. im więcej powietrza tym więcej paliwa. jeśli ktoś twierdzi żeby uzyskać 250km z 200 potrzeba tyle samo paliwa to albo kosztem wyższego afr - co na dłuższą metę nie ma sensu albo zmyśla. a historię że po czipsie auto pali tyle samo są nędzne. Owszem przy niewielkich modach może palić tyle samo tylko wtedy jeśli nie koszysta się mocy. Wtedy można się jarać że mam na wykresie milion pińcet koni a auto nadal pali 6 litrów... Przy max obciążeniu nie ma bata - musi palić więcej odpowiednio do przyrostu.

Marek23 - Pon 09 Mar, 2009

Bardzo dziękuje Stf, jak na laika to nieźle.
PiTT - Pon 09 Mar, 2009

ale jest też inna kwestia
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo
natomiast zakładając że ciśniemy cały czas oporowo to oczywiste jest że spali tyle samo
będę miał info od Mastersa co polecają bo ostatnio czytałem dobre opinie o nich
no i oczywiście CompSport z BB, ale to w pizdu drogi...

lenny - Pon 09 Mar, 2009

PiTT napisał/a:
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo


pitt -ale nie robisz modów żeby jeźdić tak samo ziom...:) więc ten argument jest słaby:)

Maciusiowy - Pon 09 Mar, 2009

PiTT napisał/a:
CompSport z BB, ale to w kotka drogi...


prrrosze Cie...minuta osiem i jesteś ;D

jest też ecusoft w BB (programowali kompy w pucharowych TDI-kach). Mam tam kumpla, więc jeśli wizyta w BB wchodzi w grę, to daj znać, popytam co, jak, ile :>

www.ecusoft.pl - stronka słaba, mają nówkę hamownię

z kolei CompSport z tego co wiem hamowni nie ma...

pcs - Pon 09 Mar, 2009

a to ja sie wypowiem o chipie

u mnie spalanie srednio spadlo o 2 litry po chipie! nie ukrywam jednak ze nie jezdze agresywnie zazwyczaj, a tera znie musze krecic go wyzej niz 3tys obr na codzien.

martin.h - Pon 09 Mar, 2009

Każda ingerencja w elektronikę powoduje zwiększenie dawki paliwa. Aby auto było mocniejsze musi więcej spalać, tak jak napisał Stf na samym powietrzu auto nie pojedzie.
To co PiTT napisał też ma sens. Mocniejsze auto przy podobnym obciążeniu powinno spalać mniej (teoretycznie), ale jeśli przepustnica będzie otwarta na maksa to różnica w spalaniu powinna być odczuwalna.

PiTT - Pon 09 Mar, 2009

CompSport = 240ps / 340nm
Masters = ok. 230ps
ceny podobne, masters nieco tańszy
ale jeszcze nie czas na program, pewnie dopiero za jakiś czas
chwilowo planowana wkładka ITG od Łukasza :lol2:

M - Pon 09 Mar, 2009

tuning :lol2:
Stf - Pon 09 Mar, 2009

PiTT napisał/a:
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo


pcs napisał/a:
u mnie spalanie srednio spadlo o 2 litry po chipie!


ja się z wami nie zgodzę. no chyba że przed chipem było coś zjechane w silniku i program to poprawił - częściowo wyeliminował. na niższe spalanie po chipie mojej zgody nie ma bo to jest uważam fizycznie niemożliwe (chyba że program obejmował bardziej ubogą mieszankę - no ale to wykluczmy). czasami mamy takie wrażenie że dysponując większym momentem pojawiającym się niżej auto znacznie szybciej przyśpiesza przez co nie jeździmy po prostu tak jak to robiliśmy przed chipem. ale nie ma zgody na to że przyśpieszając podobnie autem przed i po auto po czipie będzie paliło mniej. no kufa chyba że mi to jakoś inaczej Dziku na wzorach wytłumaczy, bo to by oznaczało że wchodzimy w sferę perpetum mobile ;P zakładam lochę na 500km i jeżdżę momentem na połowie otwartej przepustnicy...

martin.h napisał/a:
Mocniejsze auto przy podobnym obciążeniu powinno spalać mniej (teoretycznie)


dlaczego ? mocniejsze i mniej pali ? ej no kurde skąd się bierze moc ?

Jakarti - Pon 09 Mar, 2009

Stf napisał/a:
skąd się bierze moc ?


z danonkow..
reklam nie ogladasz? :)

Stf - Pon 09 Mar, 2009

Jakarti napisał/a:
z danonkow..
reklam nie ogladasz?


noo, czyli jest dodatkowe paliwo !

pcs - Pon 09 Mar, 2009

postawic clio 1.2 16v i sporta, 1.2 16v jedzie opor a sport obok na cwierc gwizdka i moim zdaniem sport mniej spali.
martin.h - Pon 09 Mar, 2009

pcs napisał/a:
postawic clio 1.2 16v i sporta, 1.2 16v jedzie opor a sport obok na cwierc gwizdka i moim zdaniem sport mniej spali.


Dokładnie o to mi chodziło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group