uż wiem, że niebawem będę musiał porozglądać się za programem
Wiesz może czy robiąc program na 230-240 spalanie wzrasta czy jest takie samo jak to w przypadku dłubania tdi. Kolega ma gti,a le dość dużo jeździ i się zastanawia...
Wiesz może czy robiąc program na 230-240 spalanie wzrasta czy jest takie samo jak to w przypadku dłubania tdi. Kolega ma gti,a le dość dużo jeździ i się zastanawia...
jako laik wyjaśniam, że nie wynaleziono jeszcze silników konsumujących tylko powietrze. im więcej powietrza tym więcej paliwa. jeśli ktoś twierdzi żeby uzyskać 250km z 200 potrzeba tyle samo paliwa to albo kosztem wyższego afr - co na dłuższą metę nie ma sensu albo zmyśla. a historię że po czipsie auto pali tyle samo są nędzne. Owszem przy niewielkich modach może palić tyle samo tylko wtedy jeśli nie koszysta się mocy. Wtedy można się jarać że mam na wykresie milion pińcet koni a auto nadal pali 6 litrów... Przy max obciążeniu nie ma bata - musi palić więcej odpowiednio do przyrostu.
ale jest też inna kwestia
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo
natomiast zakładając że ciśniemy cały czas oporowo to oczywiste jest że spali tyle samo
będę miał info od Mastersa co polecają bo ostatnio czytałem dobre opinie o nich
no i oczywiście CompSport z BB, ale to w pizdu drogi...
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo
pitt -ale nie robisz modów żeby jeźdić tak samo ziom...:) więc ten argument jest słaby:)
_________________ "...i w tym momencie nawigacja mówi mi : "ZRÓB ALTONENA", no to bach rekaw..." cytat dr. prof. CHRZANKA - santo subito!!!!
auto: GolfMk4
silnik:: V6
moc: 500+km Pomógł: 20 razy Dołączył: 18 Maj 2007 Skąd: Bielsko-white
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
PiTT napisał/a:
CompSport z BB, ale to w kotka drogi...
prrrosze Cie...minuta osiem i jesteś
jest też ecusoft w BB (programowali kompy w pucharowych TDI-kach). Mam tam kumpla, więc jeśli wizyta w BB wchodzi w grę, to daj znać, popytam co, jak, ile
u mnie spalanie srednio spadlo o 2 litry po chipie! nie ukrywam jednak ze nie jezdze agresywnie zazwyczaj, a tera znie musze krecic go wyzej niz 3tys obr na codzien.
Każda ingerencja w elektronikę powoduje zwiększenie dawki paliwa. Aby auto było mocniejsze musi więcej spalać, tak jak napisał Stf na samym powietrzu auto nie pojedzie.
To co PiTT napisał też ma sens. Mocniejsze auto przy podobnym obciążeniu powinno spalać mniej (teoretycznie), ale jeśli przepustnica będzie otwarta na maksa to różnica w spalaniu powinna być odczuwalna.
CompSport = 240ps / 340nm
Masters = ok. 230ps
ceny podobne, masters nieco tańszy
ale jeszcze nie czas na program, pewnie dopiero za jakiś czas
chwilowo planowana wkładka ITG od Łukasza
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo
pcs napisał/a:
u mnie spalanie srednio spadlo o 2 litry po chipie!
ja się z wami nie zgodzę. no chyba że przed chipem było coś zjechane w silniku i program to poprawił - częściowo wyeliminował. na niższe spalanie po chipie mojej zgody nie ma bo to jest uważam fizycznie niemożliwe (chyba że program obejmował bardziej ubogą mieszankę - no ale to wykluczmy). czasami mamy takie wrażenie że dysponując większym momentem pojawiającym się niżej auto znacznie szybciej przyśpiesza przez co nie jeździmy po prostu tak jak to robiliśmy przed chipem. ale nie ma zgody na to że przyśpieszając podobnie autem przed i po auto po czipie będzie paliło mniej. no kufa chyba że mi to jakoś inaczej Dziku na wzorach wytłumaczy, bo to by oznaczało że wchodzimy w sferę perpetum mobile zakładam lochę na 500km i jeżdżę momentem na połowie otwartej przepustnicy...
martin.h napisał/a:
Mocniejsze auto przy podobnym obciążeniu powinno spalać mniej (teoretycznie)
dlaczego ? mocniejsze i mniej pali ? ej no kurde skąd się bierze moc ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach