szymlorek - Pią 04 Wrz, 2009 Temat postu: szymkowe problemy niezwykleOk jak juz część pewnie widziała w shoutboxie walcze z zawieszeniem w foce.
po kolejnej poprawce w naprawde profi miejscu w miescie zaóważylem co następuje:
Dzisiaj geometria została ogarnięta bardzo dokładnie na mega sprzecie, po wyjezdzie z warsztatu kierownica znow jednak standartowo przekrzywiona i to sporo a auto przy wyprostowanej skreca w prawo.
- moze ta zbieznosc z przodu serio zrobiona jest ok a auto skreca bo z geometria z tylu coś sie zjebało, bo daje sie wyczuć na zakrętach że tylna oś może być źle ustawiona.
Odczucia mam jakby kola byly tak ustawione
I I →
\ \
I wlasnie w wyniku tego zlego ustawienia auto skreca a kierownica jest przekrzywiona na bok zeby jechac prosto bo niweluje wtedy skrecanie tylu a nie w wyniku zlej zbieznosci. co zobrazuje obrazkiem ponizej
\ \ ↑
\ \
i tu pojawia sie moje pytanie...
Skoro robilem tylko przednie swoznie przy czym byly jednak wyciagane przednie wachacze to jakim cudem zmienila sie geometria z tylu? to mozliwe?
przed wymiana tych swozni auto wjezdzalo do warsztatu prosto..
felgi i opony sprawdzone, przy czym opony kupione juz nawet nowe.
ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii? bo juz mi samozaparcia i checi brakuje do uzerania sie z tym..Anonymous - Pią 04 Wrz, 2009 Może zbieżność kół tylnych zawsze byłą do dupy , a wiec również z przednimi kołami było coś nie tak co sie w jakiś sposób równoważyło . Teraz gdy przód jest już ok , to tył jest dalej kijowy , co ma ww. efekt .M - Pią 04 Wrz, 2009 Temat postu: Re: szymkowe problemy niezwykle
szymlorek napisał/a:
i tu pojawia sie moje pytanie...
Skoro robilem tylko przednie swoznie przy czym byly jednak wyciagane przednie wachacze to jakim cudem zmienila sie geometria z tylu? to mozliwe?
przed wymiana tych swozni auto wjezdzalo do warsztatu prosto..
felgi i opony sprawdzone, przy czym opony kupione juz nawet nowe.
ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii? bo juz mi samozaparcia i checi brakuje do uzerania sie z tym..
U mnie wlasnie tak bylo. Przod do dupy, tył do dupy a sumaryczna geometria byla poprawna i auto jechalo prosto ale jakos tak dziwnie reagowalo.
Wiec zrob całą drogi Szymlorze jozekrj - Pią 04 Wrz, 2009 zbieżność ogólna możne być ok
a jak jest ze zbieżnością połówkową przodu ?GeKo - Pią 04 Wrz, 2009 szymlorek, Raany to nie ustawiałeś od razu zbieżności tyłu? Dla mnie to oczywiste że jak robie z przodu to z tyłu też. Jeśli auto ma taką opcję. Ustaw tył.rasta - Pią 04 Wrz, 2009 Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością bo była masakra toak się wszystko rozjechało Anonymous - Pią 04 Wrz, 2009 A moze cos skrzywiles z tylu w międzyczasie??Ja tak mialem ,kiedys pojechalem na ustawienie przodu,wyjezdzam z warsztatu a kiera o 1/4 w lewo,okazalo sie ze lewe tylnie koło mam 2,5 st przestawione ,wymienilem belke ale nadal jest o 5mm przesunięte,musialem zdrowo przyj.ebacszymlorek - Pią 04 Wrz, 2009 Dzięki za odzew
GeKo dotychczas ustawialem zawsze tylko przód, np. po wymianie końcówek drążka w punto - i zawsze było cacy. Nie wiedziałem że tył w takiej sytuacji może się rozjechać, a sam mechanik mówił że wystarczy sama zbieżność..
rasta napisał/a:
Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością bo była masakra tak się wszystko rozjechało
To bardzo dobry omen, mam nadzieje ze u mnie tez rozjechał się tył i po ustawieniu będzie cacy, sprawdzę to jak najszybciej! Anonymous - Pią 04 Wrz, 2009 Czyli Należy sie Pomógł ?? GeKo - Sob 05 Wrz, 2009
rasta napisał/a:
Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością
NIe chce wyjść na nieuka, ale czym się różni geometria od zbieżności czy to tylko taki lapsus językowy ?Janusz - Sob 05 Wrz, 2009 Szymek a ile masz przelotu w foce?? bo jak masz koła tylne w negatywie to moze sie juz zawias z tyłu kończyć. W foce niestety zdarza się tak ze ktoś przyjeżdża na geometrie tyłu i okazuje się ze musi zostawić 2tysie bo trzeba wymienić wahacze itp itd....... oczywiście nie musi tak być, ale może Anonymous - Sob 05 Wrz, 2009 Ja tam sie nie znam ale geometria to chyba zbieżnosc+kąty pochylenia kół+wyprzedzenie sworznia zwrotnicy,kąty w wielu autach nieustawialne a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasiemartin.h - Sob 05 Wrz, 2009
rabarbar napisał/a:
Ja tam sie nie znam ale geometria to chyba zbieżnosc+kąty pochylenia kół+wyprzedzenie sworznia zwrotnicy,kąty w wielu autach nieustawialne a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie
Dokładnie.Anonymous - Sob 05 Wrz, 2009
rabarbar napisał/a:
a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie
W 106 i saxo można ustawić w serii wyprzedzenie.ade - Sob 05 Wrz, 2009
p106rallye napisał/a:
rabarbar napisał/a:
a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie
W 106 i saxo można ustawić w serii wyprzedzenie.
w lanosie sa 2 rozne ustawienia, w astrze minimalna regulacja tez jest:]
geometria to ogolnie mozna powiedziec calosc ustawien, zbieznosc to jeden ze skladnikow geometrii:D
jak auto ma ustawialny tyl i przod to zawsze trzeba wszytko ustawic!!