Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
szymkowe problemy niezwykle
Autor Wiadomość

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   szymkowe problemy niezwykle

Ok jak juz część pewnie widziała w shoutboxie walcze z zawieszeniem w foce.

po kolejnej poprawce w naprawde profi miejscu w miescie zaóważylem co następuje:

Dzisiaj geometria została ogarnięta bardzo dokładnie na mega sprzecie, po wyjezdzie z warsztatu kierownica znow jednak standartowo przekrzywiona i to sporo a auto przy wyprostowanej skreca w prawo.

- moze ta zbieznosc z przodu serio zrobiona jest ok a auto skreca bo z geometria z tylu coś sie zjebało, bo daje sie wyczuć na zakrętach że tylna oś może być źle ustawiona.
Odczucia mam jakby kola byly tak ustawione
I I →

\ \


I wlasnie w wyniku tego zlego ustawienia auto skreca a kierownica jest przekrzywiona na bok zeby jechac prosto bo niweluje wtedy skrecanie tylu a nie w wyniku zlej zbieznosci. co zobrazuje obrazkiem ponizej :D :D

\ \ ↑

\ \


i tu pojawia sie moje pytanie...

Skoro robilem tylko przednie swoznie przy czym byly jednak wyciagane przednie wachacze to jakim cudem zmienila sie geometria z tylu? to mozliwe?

przed wymiana tych swozni auto wjezdzalo do warsztatu prosto..



felgi i opony sprawdzone, przy czym opony kupione juz nawet nowe.
ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii? bo juz mi samozaparcia i checi brakuje do uzerania sie z tym..
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Może zbieżność kół tylnych zawsze byłą do dupy , a wiec również z przednimi kołami było coś nie tak co sie w jakiś sposób równoważyło . Teraz gdy przód jest już ok , to tył jest dalej kijowy , co ma ww. efekt .
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   Re: szymkowe problemy niezwykle

szymlorek napisał/a:


i tu pojawia sie moje pytanie...

Skoro robilem tylko przednie swoznie przy czym byly jednak wyciagane przednie wachacze to jakim cudem zmienila sie geometria z tylu? to mozliwe?

przed wymiana tych swozni auto wjezdzalo do warsztatu prosto..



felgi i opony sprawdzone, przy czym opony kupione juz nawet nowe.
ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii? bo juz mi samozaparcia i checi brakuje do uzerania sie z tym..

U mnie wlasnie tak bylo. Przod do dupy, tył do dupy a sumaryczna geometria byla poprawna i auto jechalo prosto ale jakos tak dziwnie reagowalo.
Wiec zrob całą drogi Szymlorze :)
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

jozekrj 
Za czym ta kolejka stoi?

auto: PUG 307SW
silnik:: EW10A
moc: 140km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2009
Skąd: WJ

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

zbieżność ogólna możne być ok

a jak jest ze zbieżnością połówkową przodu ?
_________________
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

szymlorek, Raany to nie ustawiałeś od razu zbieżności tyłu? Dla mnie to oczywiste że jak robie z przodu to z tyłu też. Jeśli auto ma taką opcję. Ustaw tył.
_________________
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością bo była masakra toak się wszystko rozjechało :wall:
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

A moze cos skrzywiles z tylu w międzyczasie??Ja tak mialem ,kiedys pojechalem na ustawienie przodu,wyjezdzam z warsztatu a kiera o 1/4 w lewo,okazalo sie ze lewe tylnie koło mam 2,5 st przestawione ,wymienilem belke ale nadal jest o 5mm przesunięte,musialem zdrowo przyj.ebac
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Dzięki za odzew :)

GeKo dotychczas ustawialem zawsze tylko przód, np. po wymianie końcówek drążka w punto - i zawsze było cacy. Nie wiedziałem że tył w takiej sytuacji może się rozjechać, a sam mechanik mówił że wystarczy sama zbieżność.. :/


rasta napisał/a:
Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością bo była masakra tak się wszystko rozjechało :wall:


To bardzo dobry omen, mam nadzieje ze u mnie tez rozjechał się tył i po ustawieniu będzie cacy, sprawdzę to jak najszybciej! :)
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Czyli Należy sie Pomógł ?? :D
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009   

rasta napisał/a:
Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością
NIe chce wyjść na nieuka, ale czym się różni geometria od zbieżności :/ czy to tylko taki lapsus językowy :D ?
_________________
 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009   

Szymek a ile masz przelotu w foce?? bo jak masz koła tylne w negatywie to moze sie juz zawias z tyłu kończyć. W foce niestety zdarza się tak ze ktoś przyjeżdża na geometrie tyłu i okazuje się ze musi zostawić 2tysie ;/ bo trzeba wymienić wahacze itp itd....... oczywiście nie musi tak być, ale może ;/
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009   

Ja tam sie nie znam ale geometria to chyba zbieżnosc+kąty pochylenia kół+wyprzedzenie sworznia zwrotnicy,kąty w wielu autach nieustawialne a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009   

rabarbar napisał/a:
Ja tam sie nie znam ale geometria to chyba zbieżnosc+kąty pochylenia kół+wyprzedzenie sworznia zwrotnicy,kąty w wielu autach nieustawialne a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie


Dokładnie.
 
 

p106rallye
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009   

rabarbar napisał/a:
a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie

W 106 i saxo można ustawić w serii wyprzedzenie.
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009   

p106rallye napisał/a:
rabarbar napisał/a:
a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie

W 106 i saxo można ustawić w serii wyprzedzenie.


w lanosie sa 2 rozne ustawienia, w astrze minimalna regulacja tez jest:]

geometria to ogolnie mozna powiedziec calosc ustawien, zbieznosc to jeden ze skladnikow geometrii:D

jak auto ma ustawialny tyl i przod to zawsze trzeba wszytko ustawic!!
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 12