To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - korektor siły hamowania

Stf - Czw 08 Paź, 2009
Temat postu: korektor siły hamowania
oświedźcie mnie torchę. chcę założyć korektor siły hamowania do golfizny bo wiadomo - można szybciej bez abs szczególnie jak często w zakrętach podbija mi pedał przez co staje się to nie do końca bezpieczne :/

pytania.

jak to się robi i gdzie montować - bo z tego co kojarzę to w golfie chyba do każdego koła jest osobny przewód ?

czym różnią się korektory za 250pln od tych za 600 ?

czy można podpiąc tak, żeby nie modyfikować i nadal można było latać z abs w zimie ? (autem jeździ też żona).

GeKo - Czw 08 Paź, 2009

Sa 2 typy korektorow.
Z pokretlem(precyzyjna zmiana rozdzialu sily hamowania ale dobranie odp sily troche trwa)
Z dzwignia (szybsza zmiana parametrow, ale mniej dokladna kilka stopni.)
Z uznanych brandow to AP Racing potem Tilton. Mozesz poszukac rowniez czegos w dziale VW Racing. Wg mnie po zalozeniu takiego korektora ABS juz nie bedzie chcial wspolpracowac. korektory na belce przeliczaja na biezaco sile hamowania w zaleznosci od obciazenia auta. Sportowe daja caly czas jedna sile.

qbus - Czw 08 Paź, 2009

Dzwignia jest polecana z jednego prostego powodu, mozesz plynnie regulowac nawet w czasie jazdy gdyz szybki rzut oka pozwoli ocenic jak w danym momencie mamy ta sile hamowania rozlozona.
Janusz - Czw 08 Paź, 2009

jest jakiś taki korektor z pokrętłem na allegro :) geko kiedyś chyba mówił ze trzeba przewody hamulcowe kłaść od nowa ;/ fajnie jakbyś przetarł szlak :D

http://moto.allegro.pl/it...on_wilwood.html

GeKo - Czw 08 Paź, 2009

qbus napisał/a:
Dzwignia jest polecana z jednego prostego powodu, mozesz plynnie regulowac nawet w czasie jazdy gdyz szybki rzut oka pozwoli ocenic jak w danym momencie mamy ta sile hamowania rozlozona.

Dokladnie jak mowi qbus jak idziemy jakis OS asfalt z lacznikami szutrowymi to mozemy na szutrze szybko ustawic nasz hamulec, lub gdy w trakcie OS dopadnie nas oberwanie chmury.
Tak przewody raczej wskazane by bylo puscic w srodku bo i korektor w srodku :-)

fydi - Czw 08 Paź, 2009

mnie się od zawsze takie coś marzy w samochodzie. z tego co się pytałem to w williamsach tez jest system krzyżowy X. trzeba to zmienić daje się jedną pompe hamulcową na przednie koła i drugą na tylne.
Marek23 - Czw 08 Paź, 2009

Ja mam z pokrętłem, jeździłem sprzetami z dźwignią. To drugie to lepsze rozwiązanie...
Z pokrętłem długa to trwa, zeby trafic idealny set up...

pcs - Czw 08 Paź, 2009

u mnie jest wilwood z pokretlem umiejscowiony obok lewarka, przewody byly tak czy siak nowe ciagniete, przewody miedziane to ogolnie nieduzy koszt.



z tego co slyszalem z pokretlem sa pewniejsze duzo. Ok 2.5 obrotu jest w sumie, zajmuje to sekunde, i masz pewnosc ze w ferworze walki nic przypadkiem ci sie nie przestawi implikujac wjazd bokiem na drzewo w zakrecie....

Umiejscowienie i rodzaj korektora polecam!

ŁukaszS3 - Czw 08 Paź, 2009

Ja miałem w poprzednim Saxo też Wilwood'a i w nowym też on będzie ten sam bo byłem bardzo zadowolony... Był z pokrętłem i nie szukałem jakiegoś idealnego ustawienia tylko zawsze ustawiałem "na pałę" i było jak najbardziej ok. W Saxo masz każdy przewód do innego koła w układzie krzyżowym.

Ja zrobiłem tak że podłączyłem je równolegle albo sam tył, albo sam przód i zaraz za pompą zamontowałem trójnik do którego wchodziły 2 przewody od pompy i potem zaraz jeden przez kabinę. Korektor zamontowany był przy ręcznym i wchodził do niego jeden i wychodził również jeden przewód i biegł przez resztę auta. Potem kolejny trójnik był już na belce i do niego wchodził jeden przewód od korektora, a dwa wychodziły już do każdego z kół. Oczywiście przewody prowadzone były nowe miedziane i koszt nie był mega duży.

Jeśli chodzi i współpracę z ABS to nie wiem...

wasq - Czw 08 Paź, 2009

rwoniez mam wilwooda z pokretelem

mialem mniejszy problem bo w rene robilem hamulce od zera i pompa i tak miala tylko dwa wyjscia

przod poprzez trojnik kolo lewe prawe

tyl wchodzil do kabiny regulator >> hydraulik >> trojnik kolo lewe i prawe

taki uklad pieknie sie sprawdzal :D

niestety nie wiem tez jak z abs'em :(

ale na logike

"wywalsz" orginalny korektor/korektory wsadzasz taki z pokretlem

teraz tak modul abs gdy jest tyl mocniej skrecony widzi ze dupa jest lekka i daje na przewody inne cisnienie i tak samo na odwrot rozkrecisz regulator i modul widzi ze dupa dociazona i tez pusci inne cisnienie

mzoe tutaj glupiec i wariowac

Stf - Czw 08 Paź, 2009

będę próbował - muszę jeszcze popytać ale jeśli nie będzie szansy na współgranie z abs to... to wsadzę dopiero po zimie.
ŁukaszS3 - Pią 09 Paź, 2009

Stf napisał/a:
będę próbował - muszę jeszcze popytać ale jeśli nie będzie szansy na współgranie z abs to... to wsadzę dopiero po zimie.


Lepiej naucz żonkę bokami latać i włóż sobie przed :)

pit - Pią 09 Paź, 2009

Podczepie się.
Czy rozdział siły hamowania zależy:
1/obciązenia osi tylnej?
2/obniżenia osi tylnej?
3/siły hamowania (nurkowania przodu)
???

thx

GeKo - Pią 09 Paź, 2009

1/ tak
2/ tak obniżenie = obciążenie dla korektora
3/ tak wtedy tył się podnosi i korektor automatycznie zmniejsza siłę.

pit - Pią 09 Paź, 2009

Czyli jeżeli mam tył nizszy od przodu to wyjaśnia to stawianie bokiem (delikatnie da się żyć ;) ) przy przyhamowaniach lewą nogą tak?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group