Drone - Sob 24 Kwi, 2010 Temat postu: Punto HGT - Bilstein B6 ?Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".
Kombinowałem już czy to nie wina opon. Z przodu mam Toyo T1R (już 2 sezony na nich jeżdzę), a z tyłu nowe Yokohamy (za cholerę nie wiem jaki model ).
Przekładałem opony tył/przód i lewo/prawo i to nie ich wina.
Na zimówkach było podobnie.....tylko gorzej bo jeżdzę na Barumach
Zbieżność ustawiłem 2 tygodnie temu, niestety nie pomogło
Amorki na testach nie wykazują zużycia, ale mam wrażenie że to ich wina.
Przebieg ponad 70tyś i 7 lat.
Zastanawiam się nad Bilsteinem B6. Nie chciałbym jednak obniżyć i tak ledwo wyczuwalnego komfortu tego auta
Przerabiał ktoś temat amorków w P II HGT ?Bart - Sob 24 Kwi, 2010 oszkurde, 7 lat i 70tysięcy - daj znać jak go będziesz sprzedawał kaziu1985pn - Sob 24 Kwi, 2010 Drone, a kto powiedział że b6 są krótsze ?? że piszesz o obniżaniu.TOXIC - Sob 24 Kwi, 2010 kaziu1985pn, obniżaniu komfortu napisał, nie auta kaziu1985pn - Sob 24 Kwi, 2010 TOXIC, no dobrze źle rozczytałem ale nie da się usztywnić nie pogarszając komfortu Anonymous - Sob 24 Kwi, 2010 albo rybka albo pipkaTOXIC - Sob 24 Kwi, 2010 teoretycznie mozna opone o rozmiar wyższą. U mnie przesiadka z profilu 195/45 na 205/50 poprawiła komfort przy zachowaniu podobnego prowadzenia sie auta. Oczywiscie mowie o jezdzie ulicznej nie torowej.PiTT - Sob 24 Kwi, 2010 Drone, jakiego masz punciaka? jaki kolor?
mogłem go gdzieś widzieć?
kiedyś spotkałem fajne niebieskie, ale już na dobrej glebie, okolice ursynowa
co do pytania
jak chcesz zachować seryjną wysokość to B6 jak najbardziej, jak chcesz obniżyć to musisz iść w B8, oczywiście mowa o obniżeniu powyżej -40mm
pomyśl może o KYB AGX które mają regulację twardości, wg. mnie bardzo fajne rozwiązaniem bo ustawiasz sobie na miasto miękko a jak chcesz poszaleć po torze to w chwilę przestawiasz na twardeGeKo - Sob 24 Kwi, 2010
Drone napisał/a:
Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".
- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)PiTT - Sob 24 Kwi, 2010
GeKo napisał/a:
Drone napisał/a:
Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".
- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)
albo sam zawias tak pracuje że ciężko utrzymać auto na drodze, niech Jakarti się wypowie jak jego punto się prowadziło
myślę że lekkie obniżenie + wsadzenie nowych amorów na 100% wpłynie na poprawę prowadzeniaDrone - Nie 25 Kwi, 2010
PiTT napisał/a:
Drone, jakiego masz punciaka? jaki kolor?
mogłem go gdzieś widzieć?
kiedyś spotkałem fajne niebieskie, ale już na dobrej glebie, okolice ursynowa
co do pytania
jak chcesz zachować seryjną wysokość to B6 jak najbardziej, jak chcesz obniżyć to musisz iść w B8, oczywiście mowa o obniżeniu powyżej -40mm
Punto jest żółte. Jeździ po Warszawie, głównie Ochota i Mokotów.
Mam zupełną serię i chcę aby taka pozostała. Już seryjne ustawienia nie są zbyt komfortowe.
Zależy mi jedynie żeby auto trzymało kierunek
Stąd pomysł z B6
GeKo napisał/a:
- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)
Ad.1 Opony fabryczne to 185/55/15. Ja mam pozakładane 195/50/15
To jest chyba dobry odpowiednik. Mam takie opony bo to bardzo popularny rozmiar i przez to tani
Ad.2 Ciężko mi powiedzieć czy to możliwe czy nie. Regularnie serwisuje auto w zaufanym warsztacie. Jakis rok temu wjechalismy w dziurę tak że skrzywiło lekko felgę i opona powiedziała "papa". Pojechałem wtedy do nich żeby sprawdzili zawias czy coś nie dostało.
Jedyne co się wtedy urwało to mocowanie płyty pod silnik. Zawias był ok.
Już przed tą dziurą auto się tak zachowywało.
Myślę że wtedy by coś znaleźli, hmm
Ad.3 Tarcze są do wymiary. Nie czuję żeby nierówno brały czy też biły. Są zwyczajnie już trochę cienkie.
Jednak taki efekt "szukania rowu" jest i bez hamowania. Wystarczy jechać jakieś 180km/h nawet po równej ekspresówce i to już nie jest prowadzenie auta, tylko "celowanie w czarne" PiTT - Nie 25 Kwi, 2010
Drone napisał/a:
Wystarczy jechać jakieś 180km/h nawet po równej ekspresówce i to już nie jest prowadzenie auta, tylko "celowanie w czarne"
a zbieżność ustawiasz cały czas w jednym serwisie?
może przejedz się do innego i powiedz jaki masz problem, niech sprawdzą bo może ktoś źle ustawiłTOXIC - Nie 25 Kwi, 2010 mozna jeszcze zerknac na przekladnie kierownicza czy na jednym lub drugim kole nie ma luzu. sam to sprawdzisz, a pogoda sprzyja zabawie z lewarkiem Drone - Nie 25 Kwi, 2010
PiTT napisał/a:
a zbieżność ustawiasz cały czas w jednym serwisie?
może przejedz się do innego i powiedz jaki masz problem, niech sprawdzą bo może ktoś źle ustawił
No w sumie w tym samym, ale ostatnio robił to inny mechanik.
TOXIC napisał/a:
mozna jeszcze zerknac na przekladnie kierownicza czy na jednym lub drugim kole nie ma luzu. sam to sprawdzisz, a pogoda sprzyja zabawie z lewarkiem
Jest luz na przekładni, ale podobno minimalny.
Mechanik mi zwrócił na to uwagę, bo już w warsztacie trułem im d.pę tym myszkowaniem i szukali czego się dało
Swoją drogą mocno mnie ten luz zdziwił, bo przekładnia była wymieniana przy przebiegu 47tyś km na nową w ASO.
Zaraz po kupnie przypieprzyłem bokiem w krawężnik i się przekładnia rozleciała
Prędkość była dobra... PiTT - Nie 25 Kwi, 2010
Drone napisał/a:
No w sumie w tym samym, ale ostatnio robił to inny mechanik.
może tu jest problem
z tego co wiem w kompie się ustawia konkretny model i na tej podstawie reguluje ustawienia
może oni Ci ustawiali jak zwykłe punto?
podjedz do nich:
http://katalog.pf.pl/Rasz...P0R10C-m09.html
ew. do Promotora, mają też możliwość ustawienia geometrii a przy okazji zerkną co tam może być z zawiasem nie tak