To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Punto HGT - Bilstein B6 ?

Drone - Sob 24 Kwi, 2010
Temat postu: Punto HGT - Bilstein B6 ?
Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".

Kombinowałem już czy to nie wina opon. Z przodu mam Toyo T1R (już 2 sezony na nich jeżdzę), a z tyłu nowe Yokohamy (za cholerę nie wiem jaki model ;D ).
Przekładałem opony tył/przód i lewo/prawo i to nie ich wina.
Na zimówkach było podobnie.....tylko gorzej bo jeżdzę na Barumach :]

Zbieżność ustawiłem 2 tygodnie temu, niestety nie pomogło

Amorki na testach nie wykazują zużycia, ale mam wrażenie że to ich wina.
Przebieg ponad 70tyś i 7 lat.

Zastanawiam się nad Bilsteinem B6. Nie chciałbym jednak obniżyć i tak ledwo wyczuwalnego komfortu tego auta o_O

Przerabiał ktoś temat amorków w P II HGT ?

Bart - Sob 24 Kwi, 2010

oszkurde, 7 lat i 70tysięcy - daj znać jak go będziesz sprzedawał :>
kaziu1985pn - Sob 24 Kwi, 2010

Drone, a kto powiedział że b6 są krótsze ?? że piszesz o obniżaniu.
TOXIC - Sob 24 Kwi, 2010

kaziu1985pn, obniżaniu komfortu napisał, nie auta :)
kaziu1985pn - Sob 24 Kwi, 2010

TOXIC, no dobrze źle rozczytałem ale nie da się usztywnić nie pogarszając komfortu :)
Anonymous - Sob 24 Kwi, 2010

albo rybka albo pipka
TOXIC - Sob 24 Kwi, 2010

teoretycznie mozna opone o rozmiar wyższą. U mnie przesiadka z profilu 195/45 na 205/50 poprawiła komfort przy zachowaniu podobnego prowadzenia sie auta. Oczywiscie mowie o jezdzie ulicznej nie torowej.
PiTT - Sob 24 Kwi, 2010

Drone, jakiego masz punciaka? jaki kolor?
mogłem go gdzieś widzieć?
kiedyś spotkałem fajne niebieskie, ale już na dobrej glebie, okolice ursynowa
co do pytania
jak chcesz zachować seryjną wysokość to B6 jak najbardziej, jak chcesz obniżyć to musisz iść w B8, oczywiście mowa o obniżeniu powyżej -40mm
pomyśl może o KYB AGX które mają regulację twardości, wg. mnie bardzo fajne rozwiązaniem bo ustawiasz sobie na miasto miękko a jak chcesz poszaleć po torze to w chwilę przestawiasz na twarde

GeKo - Sob 24 Kwi, 2010

Drone napisał/a:
Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".

- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo :wall: )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)

PiTT - Sob 24 Kwi, 2010

GeKo napisał/a:
Drone napisał/a:
Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".

- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo :wall: )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)

albo sam zawias tak pracuje że ciężko utrzymać auto na drodze, niech Jakarti się wypowie jak jego punto się prowadziło
myślę że lekkie obniżenie + wsadzenie nowych amorów na 100% wpłynie na poprawę prowadzenia

Drone - Nie 25 Kwi, 2010

PiTT napisał/a:
Drone, jakiego masz punciaka? jaki kolor?
mogłem go gdzieś widzieć?
kiedyś spotkałem fajne niebieskie, ale już na dobrej glebie, okolice ursynowa
co do pytania
jak chcesz zachować seryjną wysokość to B6 jak najbardziej, jak chcesz obniżyć to musisz iść w B8, oczywiście mowa o obniżeniu powyżej -40mm


Punto jest żółte. Jeździ po Warszawie, głównie Ochota i Mokotów.
Mam zupełną serię i chcę aby taka pozostała. Już seryjne ustawienia nie są zbyt komfortowe.
Zależy mi jedynie żeby auto trzymało kierunek ;)
Stąd pomysł z B6


GeKo napisał/a:

- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo :wall: )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)


Ad.1 Opony fabryczne to 185/55/15. Ja mam pozakładane 195/50/15
To jest chyba dobry odpowiednik. Mam takie opony bo to bardzo popularny rozmiar i przez to tani
Ad.2 Ciężko mi powiedzieć czy to możliwe czy nie. Regularnie serwisuje auto w zaufanym warsztacie. Jakis rok temu wjechalismy w dziurę tak że skrzywiło lekko felgę i opona powiedziała "papa". Pojechałem wtedy do nich żeby sprawdzili zawias czy coś nie dostało.
Jedyne co się wtedy urwało to mocowanie płyty pod silnik. Zawias był ok.
Już przed tą dziurą auto się tak zachowywało.
Myślę że wtedy by coś znaleźli, hmm

Ad.3 Tarcze są do wymiary. Nie czuję żeby nierówno brały czy też biły. Są zwyczajnie już trochę cienkie.
Jednak taki efekt "szukania rowu" jest i bez hamowania. Wystarczy jechać jakieś 180km/h nawet po równej ekspresówce i to już nie jest prowadzenie auta, tylko "celowanie w czarne" :F

PiTT - Nie 25 Kwi, 2010

Drone napisał/a:

Wystarczy jechać jakieś 180km/h nawet po równej ekspresówce i to już nie jest prowadzenie auta, tylko "celowanie w czarne" :F

a zbieżność ustawiasz cały czas w jednym serwisie?
może przejedz się do innego i powiedz jaki masz problem, niech sprawdzą bo może ktoś źle ustawił

TOXIC - Nie 25 Kwi, 2010

mozna jeszcze zerknac na przekladnie kierownicza czy na jednym lub drugim kole nie ma luzu. sam to sprawdzisz, a pogoda sprzyja zabawie z lewarkiem :)
Drone - Nie 25 Kwi, 2010

PiTT napisał/a:

a zbieżność ustawiasz cały czas w jednym serwisie?
może przejedz się do innego i powiedz jaki masz problem, niech sprawdzą bo może ktoś źle ustawił


No w sumie w tym samym, ale ostatnio robił to inny mechanik.


TOXIC napisał/a:
mozna jeszcze zerknac na przekladnie kierownicza czy na jednym lub drugim kole nie ma luzu. sam to sprawdzisz, a pogoda sprzyja zabawie z lewarkiem :)


Jest luz na przekładni, ale podobno minimalny.
Mechanik mi zwrócił na to uwagę, bo już w warsztacie trułem im d.pę tym myszkowaniem i szukali czego się dało ;)

Swoją drogą mocno mnie ten luz zdziwił, bo przekładnia była wymieniana przy przebiegu 47tyś km na nową w ASO.
Zaraz po kupnie przypieprzyłem bokiem w krawężnik i się przekładnia rozleciała :jupi:
Prędkość była dobra... ;D

PiTT - Nie 25 Kwi, 2010

Drone napisał/a:

No w sumie w tym samym, ale ostatnio robił to inny mechanik.

może tu jest problem
z tego co wiem w kompie się ustawia konkretny model i na tej podstawie reguluje ustawienia
może oni Ci ustawiali jak zwykłe punto?
podjedz do nich:
http://katalog.pf.pl/Rasz...P0R10C-m09.html

ew. do Promotora, mają też możliwość ustawienia geometrii a przy okazji zerkną co tam może być z zawiasem nie tak



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group