Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Punto HGT - Bilstein B6 ?
Autor Wiadomość

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   Punto HGT - Bilstein B6 ?

Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".

Kombinowałem już czy to nie wina opon. Z przodu mam Toyo T1R (już 2 sezony na nich jeżdzę), a z tyłu nowe Yokohamy (za cholerę nie wiem jaki model ;D ).
Przekładałem opony tył/przód i lewo/prawo i to nie ich wina.
Na zimówkach było podobnie.....tylko gorzej bo jeżdzę na Barumach :]

Zbieżność ustawiłem 2 tygodnie temu, niestety nie pomogło

Amorki na testach nie wykazują zużycia, ale mam wrażenie że to ich wina.
Przebieg ponad 70tyś i 7 lat.

Zastanawiam się nad Bilsteinem B6. Nie chciałbym jednak obniżyć i tak ledwo wyczuwalnego komfortu tego auta o_O

Przerabiał ktoś temat amorków w P II HGT ?
_________________
nadpis
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

oszkurde, 7 lat i 70tysięcy - daj znać jak go będziesz sprzedawał :>
 
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

Drone, a kto powiedział że b6 są krótsze ?? że piszesz o obniżaniu.
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

kaziu1985pn, obniżaniu komfortu napisał, nie auta :)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

TOXIC, no dobrze źle rozczytałem ale nie da się usztywnić nie pogarszając komfortu :)
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

albo rybka albo pipka
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

teoretycznie mozna opone o rozmiar wyższą. U mnie przesiadka z profilu 195/45 na 205/50 poprawiła komfort przy zachowaniu podobnego prowadzenia sie auta. Oczywiscie mowie o jezdzie ulicznej nie torowej.
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

Drone, jakiego masz punciaka? jaki kolor?
mogłem go gdzieś widzieć?
kiedyś spotkałem fajne niebieskie, ale już na dobrej glebie, okolice ursynowa
co do pytania
jak chcesz zachować seryjną wysokość to B6 jak najbardziej, jak chcesz obniżyć to musisz iść w B8, oczywiście mowa o obniżeniu powyżej -40mm
pomyśl może o KYB AGX które mają regulację twardości, wg. mnie bardzo fajne rozwiązaniem bo ustawiasz sobie na miasto miękko a jak chcesz poszaleć po torze to w chwilę przestawiasz na twarde
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

Drone napisał/a:
Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".

- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo :wall: )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)
_________________
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

GeKo napisał/a:
Drone napisał/a:
Auto mi myszkuje po drodze, bardzo przy średnio-mocnym hamowaniu.
Bez hamowania przy wyższych prędkościach też auto "błądzi".

- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo :wall: )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)

albo sam zawias tak pracuje że ciężko utrzymać auto na drodze, niech Jakarti się wypowie jak jego punto się prowadziło
myślę że lekkie obniżenie + wsadzenie nowych amorów na 100% wpłynie na poprawę prowadzenia
 
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

PiTT napisał/a:
Drone, jakiego masz punciaka? jaki kolor?
mogłem go gdzieś widzieć?
kiedyś spotkałem fajne niebieskie, ale już na dobrej glebie, okolice ursynowa
co do pytania
jak chcesz zachować seryjną wysokość to B6 jak najbardziej, jak chcesz obniżyć to musisz iść w B8, oczywiście mowa o obniżeniu powyżej -40mm


Punto jest żółte. Jeździ po Warszawie, głównie Ochota i Mokotów.
Mam zupełną serię i chcę aby taka pozostała. Już seryjne ustawienia nie są zbyt komfortowe.
Zależy mi jedynie żeby auto trzymało kierunek ;)
Stąd pomysł z B6


GeKo napisał/a:

- Szerokość opon
- wyruchane sworznie, silentbloki ( niektórzy macherzy na takim zawiasie ustawiają geo :wall: )
- układ hamulcowy nierówno bierze. (zapieczony któryś tłoczek, ślizg, niedziałający prawidłowo korektor)


Ad.1 Opony fabryczne to 185/55/15. Ja mam pozakładane 195/50/15
To jest chyba dobry odpowiednik. Mam takie opony bo to bardzo popularny rozmiar i przez to tani
Ad.2 Ciężko mi powiedzieć czy to możliwe czy nie. Regularnie serwisuje auto w zaufanym warsztacie. Jakis rok temu wjechalismy w dziurę tak że skrzywiło lekko felgę i opona powiedziała "papa". Pojechałem wtedy do nich żeby sprawdzili zawias czy coś nie dostało.
Jedyne co się wtedy urwało to mocowanie płyty pod silnik. Zawias był ok.
Już przed tą dziurą auto się tak zachowywało.
Myślę że wtedy by coś znaleźli, hmm

Ad.3 Tarcze są do wymiary. Nie czuję żeby nierówno brały czy też biły. Są zwyczajnie już trochę cienkie.
Jednak taki efekt "szukania rowu" jest i bez hamowania. Wystarczy jechać jakieś 180km/h nawet po równej ekspresówce i to już nie jest prowadzenie auta, tylko "celowanie w czarne" :F
_________________
nadpis
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

Drone napisał/a:

Wystarczy jechać jakieś 180km/h nawet po równej ekspresówce i to już nie jest prowadzenie auta, tylko "celowanie w czarne" :F

a zbieżność ustawiasz cały czas w jednym serwisie?
może przejedz się do innego i powiedz jaki masz problem, niech sprawdzą bo może ktoś źle ustawił
 
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

mozna jeszcze zerknac na przekladnie kierownicza czy na jednym lub drugim kole nie ma luzu. sam to sprawdzisz, a pogoda sprzyja zabawie z lewarkiem :)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

PiTT napisał/a:

a zbieżność ustawiasz cały czas w jednym serwisie?
może przejedz się do innego i powiedz jaki masz problem, niech sprawdzą bo może ktoś źle ustawił


No w sumie w tym samym, ale ostatnio robił to inny mechanik.


TOXIC napisał/a:
mozna jeszcze zerknac na przekladnie kierownicza czy na jednym lub drugim kole nie ma luzu. sam to sprawdzisz, a pogoda sprzyja zabawie z lewarkiem :)


Jest luz na przekładni, ale podobno minimalny.
Mechanik mi zwrócił na to uwagę, bo już w warsztacie trułem im d.pę tym myszkowaniem i szukali czego się dało ;)

Swoją drogą mocno mnie ten luz zdziwił, bo przekładnia była wymieniana przy przebiegu 47tyś km na nową w ASO.
Zaraz po kupnie przypieprzyłem bokiem w krawężnik i się przekładnia rozleciała :jupi:
Prędkość była dobra... ;D
_________________
nadpis
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

Drone napisał/a:

No w sumie w tym samym, ale ostatnio robił to inny mechanik.

może tu jest problem
z tego co wiem w kompie się ustawia konkretny model i na tej podstawie reguluje ustawienia
może oni Ci ustawiali jak zwykłe punto?
podjedz do nich:
http://katalog.pf.pl/Rasz...P0R10C-m09.html

ew. do Promotora, mają też możliwość ustawienia geometrii a przy okazji zerkną co tam może być z zawiasem nie tak
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.31 sekundy. Zapytań do SQL: 13