Jaco - Pon 06 Wrz, 2010 Temat postu: Renault Sport i N4a takie to dzisiaj znalazłem
autoklub.pl napisał/a:
jak informuje magazyn Auto News, dział Renault Sport zakończył prace nad rajdowym Megane Turbo, które zostanie homologowane w klasie N4. Testami samochodu już wkrótce zajmie się Emmanuel Guigou, w przyszłym roku planujący serię startów za kierownicą Megane.
Sportowy dział Renault interesował się kategorią Super 2000, jednak prace nad takim samochodem nie doczekały się skonkretyzowania. Obecnie po raz pierwszy od dłuższego czasu, europejski producent rzuca rękawicę Mitsubishi i Subaru w N4. Na razie nie ma mowy o fabrycznym zaangażowaniu Renault w rajdach.
Ciekawe czy to prawda i czy wyjdzie z tego coś dobrego ?Marek23 - Pon 06 Wrz, 2010 W koncu jakies N4,ktore sie bedzie porzadnie pie.rdolic. Dotad Nki byly zbyt malo awaryjne wedlug mnie...Anonymous - Pon 06 Wrz, 2010
Marek23 napisał/a:
W koncu jakies N4,ktore sie bedzie porzadnie pie.rdolic. Dotad Nki byly zbyt malo awaryjne wedlug mnie...
bizon - Pon 06 Wrz, 2010 martin.h - Pon 06 Wrz, 2010 Chyba to nie jest dobra decyzja, ale czas to oceni. Za dużo będzie pierdolenia z dobieraniem części, tymbardziej, że w Subaru i Mitsubishi mamy wszystko podane na tacy.Anonymous - Pon 06 Wrz, 2010 Z tym że niestety będzie to ośka... więc w n4 bez sensu. Już lepiej gdyby zrobili R3...dzik - Pon 06 Wrz, 2010
Marek23 napisał/a:
W koncu jakies N4,ktore sie bedzie porzadnie pie.rdolic. Dotad Nki byly zbyt malo awaryjne wedlug mnie...
eee, nie bedzie tak zle, na ostatnich pucharach w slomczynie pierd.olily sie zgodnie samochody jednej marki: subarumartin.h - Pon 06 Wrz, 2010 Chyba, że puszczą jakąś serię z 4x4.
Ale fakt, jeśli to będzie ośka to pomysł dopiero z dupy CHRZANEK - Pon 06 Wrz, 2010 Żeby homologowac samochód w grupie N trzeba go najpierw homologować w grupie A.
Co z tego będzie zobaczymy.
Znając francuskich producentów to będzie bardzo bogata lista VO.
Na VK nie ma co liczyć bo formalnie nie ma już VK o pojemnosci powyżej 1600cm3.
Na gładkich równych asfaltach ja bym takiej meganki nie skreślał.
Przykład Citroenów Xsara Kit Car pokazał że można w niektórych warunkach walczyć FWD jak równy z równym, a nie sądze żeby reno było zainteresowane walką gdzie indziej niż na własnym podwórku (czyt. we Francyji).martin.h - Pon 06 Wrz, 2010
CHRZANEK napisał/a:
Żeby homologowac samochód w grupie N trzeba go najpierw homologować w grupie A.
Wiemy Ale klasa A8 jest na wymarciu, nie licząc WRC.
CHRZANEK napisał/a:
Znając francuskich producentów to będzie bardzo bogata lista VO.
W eNce można użyć tylko jednego elementu z VO. Obecnie większość bierze pływające tarcze.CHRZANEK - Pon 06 Wrz, 2010
martin.h napisał/a:
W eNce można użyć tylko jednego elementu z VO
Tak ??
"1) Warianty (VF, VP, VO, VK)
Zawodnik może dowolnie wykorzystać cały wariant lub jego część, według swego
uznania, tylko pod warunkiem, że wszystkie dane techniczne zaprojektowanego
pojazdu są zgodne z danymi w karcie homologacyjnej tego samochodu, względnie
wyraźnie dopuszczone w Załączniku „J”.
Zabronione jest mieszanie kilku VO odnoszące się do następujących elementów:
turbosprężarka, hamulce i skrzynia biegów.
Na przykład zamontowanie zacisku hamulcowego określonego w karcie wariantu jest
możliwe jedynie pod warunkiem, że wymiary okładzin hamulcowych, itd., otrzymane
tą drogą są zgodne z kartą homologacyjną danego samochodu. (Dla samochodów
produkcyjnych (Grupa N), patrz także Art. 254-2).
Jeżeli chodzi o warianty-kity (VK) dopuszcza się ich stosowanie wyłącznie na
warunkach wskazanych przez producenta w karcie homologacyjnej.
Dotyczy to w szczególności grup części, które muszą być uznane jako całość przez
zawodnika, a ich ewentualne specyfikacje respektowane"
Zatem chyba można używać wielu elementów z VO Jakarti - Pon 06 Wrz, 2010 lubie Chrzanka,
a Wy? martin.h - Pon 06 Wrz, 2010 Kurcze Chrzanek, z tego co wkleiłeś to masz rację, zamieszałem trochę, ale dobrze że czuwasz Jaco - Wto 21 Wrz, 2010 http://rallyonline.pl:84/...=pnews&&s=29758
czyli coś z tego będzie GeKo - Wto 21 Wrz, 2010
Cytat:
Renault wierzy, że na asfalcie auto będzie konkurencyjne wobec tradycyjnych N-ek.
Może na holenderskich OSach gdzie jest od groma prostych, gdzie indziej łomot. Marzyciele