auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010 Renault Sport i N4
a takie to dzisiaj znalazłem
autoklub.pl napisał/a:
jak informuje magazyn Auto News, dział Renault Sport zakończył prace nad rajdowym Megane Turbo, które zostanie homologowane w klasie N4. Testami samochodu już wkrótce zajmie się Emmanuel Guigou, w przyszłym roku planujący serię startów za kierownicą Megane.
Sportowy dział Renault interesował się kategorią Super 2000, jednak prace nad takim samochodem nie doczekały się skonkretyzowania. Obecnie po raz pierwszy od dłuższego czasu, europejski producent rzuca rękawicę Mitsubishi i Subaru w N4. Na razie nie ma mowy o fabrycznym zaangażowaniu Renault w rajdach.
Chyba to nie jest dobra decyzja, ale czas to oceni. Za dużo będzie pierdolenia z dobieraniem części, tymbardziej, że w Subaru i Mitsubishi mamy wszystko podane na tacy.
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010
Z tym że niestety będzie to ośka... więc w n4 bez sensu. Już lepiej gdyby zrobili R3...
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010
Żeby homologowac samochód w grupie N trzeba go najpierw homologować w grupie A.
Co z tego będzie zobaczymy.
Znając francuskich producentów to będzie bardzo bogata lista VO.
Na VK nie ma co liczyć bo formalnie nie ma już VK o pojemnosci powyżej 1600cm3.
Na gładkich równych asfaltach ja bym takiej meganki nie skreślał.
Przykład Citroenów Xsara Kit Car pokazał że można w niektórych warunkach walczyć FWD jak równy z równym, a nie sądze żeby reno było zainteresowane walką gdzie indziej niż na własnym podwórku (czyt. we Francyji).
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010
martin.h napisał/a:
W eNce można użyć tylko jednego elementu z VO
Tak ??
"1) Warianty (VF, VP, VO, VK)
Zawodnik może dowolnie wykorzystać cały wariant lub jego część, według swego
uznania, tylko pod warunkiem, że wszystkie dane techniczne zaprojektowanego
pojazdu są zgodne z danymi w karcie homologacyjnej tego samochodu, względnie
wyraźnie dopuszczone w Załączniku „J”.
Zabronione jest mieszanie kilku VO odnoszące się do następujących elementów:
turbosprężarka, hamulce i skrzynia biegów.
Na przykład zamontowanie zacisku hamulcowego określonego w karcie wariantu jest
możliwe jedynie pod warunkiem, że wymiary okładzin hamulcowych, itd., otrzymane
tą drogą są zgodne z kartą homologacyjną danego samochodu. (Dla samochodów
produkcyjnych (Grupa N), patrz także Art. 254-2).
Jeżeli chodzi o warianty-kity (VK) dopuszcza się ich stosowanie wyłącznie na
warunkach wskazanych przez producenta w karcie homologacyjnej.
Dotyczy to w szczególności grup części, które muszą być uznane jako całość przez
zawodnika, a ich ewentualne specyfikacje respektowane"
Zatem chyba można używać wielu elementów z VO
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach