Walle - Pon 25 Paź, 2010 Temat postu: Rdza i ocynk w autachdla mnie zazwyczaj jedną z ważniejszych rzeczy w aucie jest całe nie upstrzone rudą nadwozie (mowa o o kilku, kilkunasto letnich autach), pytanie które z Waszej wiedzy empirycznej i nie tylko auta rdzewieją same z siebie, po sobie:
BMW E30 - można spotkać całe, ale lekko nie jest. Rdza pojawia się w kieszeniach w bagażniku, na dole przednich błotników, przy progach, jeśli naruszymy podnośnikiem, a także podłoga pod stopami kierowcy, czasem dół drzwi i tylne błotniki od środka, auto od 1987 w ocynku (szeroka lampa tak zwana)
Renault Clio II 2001 - bezwypadkowe nie rdzewieje absolutnie nigdzie, część w plastik-fantastik
Honda Accord - niegroźna rdza na elementach podwozia, dość cienki i delikatny lakierJacek - Pon 25 Paź, 2010 toyota corolla 1999 bez rdzy
mini cooper 1989, jakieś dwa wiadra rdzy w dygodniu M - Pon 25 Paź, 2010 honda civic 92-95
fabrycznie wyjeżdzały z zardzewiałymi tylnymi błotnikamianjas - Pon 25 Paź, 2010
M napisał/a:
honda civic 92-95
fabrycznie wyjeżdzały z zardzewiałymi tylnymi błotnikami
w kolejnych latach chyba też... przynajmniej VIgen.Janusz - Pon 25 Paź, 2010 ford focus... w teori buda cała w ocynku, W praktyce płaty najpierw były ocynkowywane a później zagniatane, wiec lubi rdzewieć w miejscach zagnieceń, nawet bardzo Michał - Pon 25 Paź, 2010 accord 96 nic kompletnie kubas - Pon 25 Paź, 2010 Peugeot 205 - 1990 - zeroooooooo rdzy Pełen ocynk jak nie był bity to nigdzie nie zardzewieje.fydi - Pon 25 Paź, 2010 Opel Astra GSi 1992 - rdzewieją nawet plastyki i szyby! martin.h - Pon 25 Paź, 2010
Janusz napisał/a:
ford focus... w teori buda cała w ocynku, W praktyce płaty najpierw były ocynkowywane a później zagniatane, wiec lubi rdzewieć w miejscach zagnieceń, nawet bardzo
Co Ty piszesz, Fordy nie rdzewieją
W 106'tkach też nie ma źle, jedynie jakiś rdzawy nalot na podłodze bagażnika (od spodu) i wnękach kół tylnych (brak nadkoli ), no i szpachla lubi pękać.kubas - Pon 25 Paź, 2010
martin.h napisał/a:
W 106'tkach też nie ma źle, jedynie jakiś rdzawy nalot na podłodze bagażnika (od spodu) i wnękach kół tylnych (brak nadkoli ), no i szpachla lubi pękać.
bo co dziwne w peugeotach dali w baranku całą podłogę oprócz bagażnika..... martin.h - Pon 25 Paź, 2010
kubas napisał/a:
martin.h napisał/a:
W 106'tkach też nie ma źle, jedynie jakiś rdzawy nalot na podłodze bagażnika (od spodu) i wnękach kół tylnych (brak nadkoli ), no i szpachla lubi pękać.
bo co dziwne w peugeotach dali w baranku całą podłogę oprócz bagażnika.....
Masa, masa pcs - Pon 25 Paź, 2010 clio ni huja nigdzie nie chce rdzewiec na kilku przykladach
w VW bardzo czesto sie zdarza, zwykle pojedyncze punkcjiki, pewnie po odpryskach, w skodzie to juz wogole (np. w felicji zawsze rdzewieja tylnie klapy)
Volvo 240 - rozne teorie ale zasadniczo zadne nie mialy ocynku, ale blacha gruba i solidna, ulubiona miejscowka to tylne nadkola
Saab 900 krokodyl - znowu zasadniczo nie ma ocynku ale ta blacha jest jak z czolgu, standardowo rdzewieja spody drzwi (bo nie ma tu progow i spody drzwi sa progami.)Gaydek - Pon 25 Paź, 2010 Ford Puma - tylne nadkola. Podobno egzemplarze z Włoch nie rdzewieją (podobno, do czasu, wystarczy, że dotrą do Polski ).Bart - Pon 25 Paź, 2010 bezwypadkowe makarony z koncernu fiata nie mają prawa rdzewieć, bo są całe cynkowane (z wyjątkiem np. Tylnych klap w sc/cc)budzik - Pon 25 Paź, 2010
Bart napisał/a:
bezwypadkowe makarony z koncernu fiata nie mają prawa rdzewieć, bo są całe cynkowane (z wyjątkiem np. Tylnych klap w sc/cc)