To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Saxo problem z odpaleniem

misiek86electro - Pon 01 Lis, 2010
Temat postu: Saxo problem z odpaleniem
Przekręcam stacyjkę wszystkie kontrolki się zapalają tak jak ma być... Słychać jak pompa paliwa ładuje. Chce dać rozruch aku przygasa i nie kręci rozrusznik. Sprawdziłem stan naładowania jest OK. Próbowałem po kablach nie ruszył.... Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Przycisk rozłączający podczas uderzenia nacisnąłem...

Może być to wina alternatora?? Przy wiekszych obrotach (upalaniu) nieraz zaświeciła jego kontrolka. Ale to nie ładował by aku a wszystko z dostawą prądu jest ok ...

Dodam że przez ostatnie dwa dni gubił wolne obroty tj raz miał raz nie ...

HELP

mativts - Pon 01 Lis, 2010

Pamietam jak poszedł alternator w tym saxo to nie było problemu z odpaleniem,a co do tego że ta kontrolka od ładowanie się troszke świecila przy upalaniu to tak sie czasami działo.Alternator jest ok.Myśle ze problem z rozrusznikiem.
Barejka - Pon 01 Lis, 2010

misiek86electro, dokladnie problem siedzi w rozruszniku, dokladnie przez to samo przechodze, palil ok do czasu, az zaczelo nagle cos piszczec przy odpalaniu o_O kilkanascie razy odpalil jeszcze, a pozniej juz zaczal rozrusznik krecic, ale puszczal tzw bendix, wczoraj wieczorem juz nie dal rady zakrecic walem :wall: szukaj innego rozrusznika, ewentualnie jak chce Ci sie bawic to wyjmuj ten i rozbierz na czesci pierwsze zobacz co go boli. A jesli chodzi o obroty tez przy ostrym upaleniu potrafi zlapac 1500 ale po kilku sekundach spadnie na 1tys obr :)
misiek86electro - Pon 01 Lis, 2010

Ale przygasała by kontrolka aku... gdyby to był rozrusznik? bardziej mi to wygląda na jakiś moduł zapłonowy... Będę drążył :)
Barejka - Pon 01 Lis, 2010

misiek86electro, w 16v modul? o_O to jest proste jak budowa cepa rozrusznik jest podlaczony przez mase do minusa i przez gruby kabel do plusa, kabel ktory go zalacza idzie ze stacyjki
qbica - Pon 01 Lis, 2010

misiek86electro napisał/a:
Ale przygasała by kontrolka aku... gdyby to był rozrusznik? bardziej mi to wygląda na jakiś moduł zapłonowy... Będę drążył :)


moze przygasac ;) ostatnio rozbieralem rozrusznik z ccs. Bendix dzialal ale rozrusznik nie krecil i bylo obciazenie ukladu po przekreceniu kluczyka na zaplon.
Napiecie na bendixie spadalo z 12.5V na niecale 2V i przygasala kontrolka od aku :)

misiek86electro - Pon 01 Lis, 2010

Jutro rozkręcam i rozdaje pomooki Dzięki :*


Barejka może być proste ale to sa francuzy... Dla przykładu podam Ci ze pompa paliwa nie podawała głowiłem sie szukałem... było zwarcie na lewym kierunku i oto cały problem był ....

anjas - Pon 01 Lis, 2010

Kurcze, przeczytałem temat: "Sex - problem z odpaleniem..." i myślałem, że Ryba powrócił...
Barejka - Pon 01 Lis, 2010

misiek86electro, ni chuja nie wierze ze problem pompy paliwa siedzial w zwarciu lewego kierunku o_O sam to naprawieles czy robil Ci to jakis elektryk? o_O
misiek86electro - Pon 01 Lis, 2010

Nie chce sie z Toba przegadywać :) szukałem wszędzie winy. zauważyłem ze gdy pompa przestaje podawac delikatnie świeci kierunek zwarcie (na połowe mocy) rozkręcam lampe a tam stopone płytki. Po wymianie całego wkładu 0 problemów


Może sama sie odmuliła moze to pomogło...

qbica - Pon 01 Lis, 2010

Barejka, nie zapominaj że to francuz jest :rotfl:
was79 - Wto 02 Lis, 2010

misiek86electro napisał/a:
szukałem wszędzie winy. zauważyłem ze gdy pompa przestaje podawac delikatnie świeci kierunek zwarcie (na połowe mocy) rozkręcam lampe a tam stopone płytki.


w wakacje, idę po 6 rano po bułki, obok kwatery stoi clio I w pięknym fioletowym kolorze i ....świeci mu się jedynie lewy przedni kierunkowskaz :]

Grzesiek VTS - Wto 02 Lis, 2010

anjas napisał/a:
Kurcze, przeczytałem temat: "Sex - problem z odpaleniem..." i myślałem, że Ryba powrócił...


Ryba kupił nowy aku i po sprawie .....


A wiec co do waszych problemów z zapalaniem to..

ja poprostu wymienił bym rozrusznik w pierwszej kolejności w 99 saxo na 100 to pomaga.

Jak masz marny AKU i saxo 16v to równa sie problemy z zapalaniem.

A ładowanie sie zapala w czasie jazdy wtedy jak wtyczka w alternatorze nie ma dobrego styk u mnie tak było, nowa wtyka i śmiga .... jak by PADŁ alternator to wspomagania by nie bylo.....

Rozbieranie i składanie rozrusznika masakra, szkoda czasu używka kosztuje 80 zl i jest sprawna ;d

misiek86electro - Wto 02 Lis, 2010

Cytat:
ja poprostu wymienił bym rozrusznik w pierwszej kolejności w 99 saxo na 100 to pomaga


Wziąłem sie za niego wczoraj ale nie wypadało do kanału wchodzić w świeta to tylko śruby od góry popuściłem :faja:

Cytat:
Jak masz marny AKU i saxo 16v to równa sie problemy z zapalaniem


99% jest OK (mierzony)

Cytat:
A ładowanie sie zapala w czasie jazdy wtedy jak wtyczka w alternatorze nie ma dobrego styk u mnie tak było, nowa wtyka i śmiga .... jak by PADŁ alternator to wspomagania by nie bylo.....


Cytat:
Sprawdzanie napięcia alternatora

--- Podłączyć woltomierz między ujemny i dodatni zacisk akumulatora.
--- Uruchomić silnik. Przy uruchamianiu napięcie może spaść do 9,5 V.
--- Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 3000 obr/min. Jeśli napięcie wynosi 13,5 do 14,5 V, alternator i regulator napięcia pracują prawidłowo.
--- Sprawdzić stabilność regulacji. W tym celu należy włączyć światła drogowe i powtórzyć pomiar przy 3000 obr/min. Zmierzona wartość napięcia nie powinna przekraczać o więcej niż 0,4 V wartość napięcia poprzedniego pomiaru.
--- Jeśli zmierzone napięcia odbiegają od podanych wartości zalecanych, należy sprawdzić alternator w warsztacie specjalistycznym.



Zrobię doświadczenie przy wolnej chwili a co do wtyczki napewno spr/wymienie

Cytat:
Rozbieranie i składanie rozrusznika masakra, szkoda czasu używka kosztuje 80 zl i jest sprawna



Powiedz mi masz może taka używkę jeśli nie ogarnę? bo jednak spróbuje go zrobić :)

MTW - Wto 02 Lis, 2010

misiek86electro, będę miał używkę jak coś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group