Drone - Czw 18 Lis, 2010 Temat postu: Opony na tor ?Mam 2x opony Pirelli P6000 175/50/14 i dwie Toyo Proxes T1-R 195/45/14
Auto to Seicento, czyli super mega podsterowny bolid.
Jak założę Toyo na przód powinno to na suchym torze dac niezłe efekty. Jednak jak będzie mokro, beznadziejne Pirelki będą mi rzucać tyłkiem na każdym winklu. Nie chcę przerzucać opon przód/tył na imprezie.
Jadę w niedzielę do Legionowa na tor. Prawdopodobnie będzie mokro.
Które opony na którą oś wrzucić ?
Docelowo będzie 4x Toyo. Na tą chwilę Pirelki muszą zostać, bo mają niewielki przebieg, a kupienie ich 2 lata temu okazało się niestety pomyłką (jedyne opony w oryginalnym rozmiarze w Seicento Abarth/Schumacher). Ori Goodyeary się już mocno zestarzały i boję się w nich brykać na torze - popękane na boku. Goodyeary są już nieprodukowane od kilku lat.Jaco - Czw 18 Lis, 2010 Temat postu: Re: Opony na tor ?
Drone napisał/a:
Toyo Proxes T1-R 195/45/14
Auto to Seicento, czyli super mega podsterowny bolid.
Docelowo będzie 4x Toyo
Hm a nie za szerokie te gumy do sejka ? Ile ma koni?Drone - Czw 18 Lis, 2010 Temat postu: Re: Opony na tor ?
Jaco napisał/a:
Hm a nie za szerokie te gumy do sejka ? Ile ma koni?
Tyle ile ma Sej: 54
Seryjne są 175/50 w tym modelu. Dostępne zamienniki to 185/50 (deko balonowate) i 195/45
Wybrałem szersze.Anonymous - Czw 18 Lis, 2010 195 to chyba troche za szeroko do 55 konnego autka
Gdyby było sucho/wilgotno i chcesz zmniejszyc podsterownosc(ergo zeby przod lepiej kleił niz tył) to wezsze tył, szersze przód.ale jesli bedzie padac/kałuże itd to sprawa sie komplikuje,bo ta szersza moze miec problem z odprowadzeniem wody.Najlepiej byłoby potestowac-to nie jest duzo roboty poprzekładac kołaDrone - Czw 18 Lis, 2010
rabarbar napisał/a:
195 to chyba troche za szeroko do 55 konnego autka
Nie ma co się oszukiwać. Osiągi zmniejszy na bank.
Pytanie tylko, czy to auto ma "osiągi" i czy jest co zmniejszać
Niestety innych zamienników na oryginalną felgę nie ma (są BridgeStony w chorej cenie jak na szerokość 165)
rabarbar napisał/a:
Gdyby było sucho/wilgotno i chcesz zmniejszyc podsterownosc(ergo zeby przod lepiej kleił niz tył) to wezsze tył, szersze przód.ale jesli bedzie padac/kałuże itd to sprawa sie komplikuje,bo ta szersza moze miec problem z odprowadzeniem wody.Najlepiej byłoby potestowac-to nie jest duzo roboty poprzekładac koła
Ja się boję, że nadsterowność na szybkim łuku będzie bardzo duża. Auto krótkie, więc zanim się zorientuję że trzeba kontrę dać, mogę już lecieć bokiem w zielone
Pirelki oprócz tego że są węższe, to są beznadziejne na mokrym.
Jak są założone na przód, a asfalt jest wilgotny, można mielić kołami do końca 2 biegu. A silnik ma 54KM i 86Nm.
Chyba najlepiej będzie założyć szersze na przód, a jak będzie dramat, to między próbami zrobić przekładkę. Tak myślę...GeKo - Czw 18 Lis, 2010 175/50R13 najlepszy rozmiar do tego auta do upalania. kazdy slik spowalnia ten samochód. Dla mnie to auto podsterowne nigdy nie było zwłaszcza jak się umiejętnie podpierało lewą nogą.Drone - Czw 18 Lis, 2010
GeKo napisał/a:
175/50R13 najlepszy rozmiar do tego auta do upalania. kazdy slik spowalnia ten samochód. Dla mnie to auto podsterowne nigdy nie było zwłaszcza jak się umiejętnie podpierało lewą nogą.
Brak budżetu/możliwości/chęci do zmiany kół do upalania i dojazdy codziennej.
To auto wozi mnie do pracy i tak ma zostać. Na torze będę tym drugi raz.
Nie będę zmieniał felg ori Abartha, na jakieś 13tki
Opony jakie mam, napisałem na początlu...
A jakie opony i felgi najlepsze. To zależy do jakich celów.
Na płaskich rallysprintach i KJS kiedyś jeździłem innym Seicento na felgach 15".
Jak widać, jeździło to całkiem przyjemnie.
Filmik tylko z jednego przejazdu. Były trzy. Na każdym miałem podobny czas, około 95 sekund.
Było to jedyne seryjne Seicento i oczywiście miało najgorsze czasy
W klasyfikacji jednak było inne Cento gorsze, bo dostało taryfę
Widok z kamery przyklejonej do zderzaka
Toyo zostały zamontowane na tył. Miałem cykora żeby zrobić auto mocno nadsterowne.
Toyo na tyle spowodowały że musiałem się martwić tylko o przód auta, tyłu nie dało się wyprowadzić z równowagi nawet na ręcznym (na próbie na płycie z pachołkami)..
Opony wyglądają jak seria, z boku profil nie różni się od fabrycznych 175/50.
Jutro wrzucę zdjęcie
http://www.youtube.com/watch?v=zeD2jd-uGn8Nath - Pon 22 Lis, 2010 Toyo na przod, pirelli na tyl. A ogolnie do upalania zalatw sobie moze inne kola jezeli nie chcesz nic zmieniac w samochodzie, a na codzien sobie zostaw te co masz. Z tego co pamietam, w abarthach jest fajna krotka skrzynia, na mniejszych kolkach jeszcze lepiej sie bedzie "zbieral", no i juz wiekszy wybor jest choc szalu nie ma.
Wg. mnie najlepsze z 13" 175/50R to yokohamy A539 i na sucho i na morko i na szutrze tez dadza rade. Nie ma co dramatyzowac "jakies 13" " bo mozna tanio dostac speedline 5.5" przy tej mocy wsadzanie 15" to strzelanie sobie samoboja.Drone - Wto 23 Lis, 2010
Nath napisał/a:
Toyo na przod, pirelli na tyl.
Krótko mówiąc, mam cykora przed dużą nadsterownością w krótkim aucie.
Nath napisał/a:
A ogolnie do upalania zalatw sobie moze inne kola jezeli nie chcesz nic zmieniac w samochodzie, a na codzien sobie zostaw te co masz. Z tego co pamietam, w abarthach jest fajna krotka skrzynia, na mniejszych kolkach jeszcze lepiej sie bedzie "zbieral", no i juz wiekszy wybor jest choc szalu nie ma.
Mam wielką nadzieję jednak kupić jakiegoś parcha tylko do upalania. Na tych oponach dobrze się jeździ w cywilu.
Jest krótka skrzynia, ale masa auta jest spora.
Miałem kiedyś normalnego SC vana z długą skrzynią i miał czas na 400m lepszy o prawie sekundę niż Abarth z krótką skrzynią
Nath napisał/a:
Wg. mnie najlepsze z 13" 175/50R to yokohamy A539 i na sucho i na morko i na szutrze tez dadza rade. Nie ma co dramatyzowac "jakies 13" " bo mozna tanio dostac speedline 5.5" przy tej mocy wsadzanie 15" to strzelanie sobie samoboja.
To prawda. Te Yoko sa najlepsze z mi znanych opon do tych celów.
Mam za małą piwnicę aby trzymać trzeci komplet opon (zima/lato do Punto i Seicento).
Tak to wygląda na aucie
Przem_106 - Wto 23 Lis, 2010 Mam idealny zestaw na tor dla wszystkich VTS-owcow i 106 - tkowcow
Swietny zestaw na letnie upalanie na torze.
2xMichelin N40 16/57/14 (twardy slick na przod)
2xMichelin N20 16/57/14 (sredni slick na tył)
Opony bez porownania do drogowych, a N40 tki starczą na bardzo długo w letnie dni.
szczegoły na PWJaco - Pią 26 Lis, 2010
Drone napisał/a:
Krótko mówiąc, mam cykora przed dużą nadsterownością w krótkim aucie.
Ja tego jeszcze nie testowałem, ale podobno jak w cc/sc ucieknie tył to już nic nie da się zrobić... Potwierdził to kolega, który ma pewne doświadczenie i parę zaliczonych dachów Drone - Pią 26 Lis, 2010
Jaco napisał/a:
Ja tego jeszcze nie testowałem, ale podobno jak w cc/sc ucieknie tył to już nic nie da się zrobić... Potwierdził to kolega, który ma pewne doświadczenie i parę zaliczonych dachów
Aż tak źle nie jest. Wiadomo jednak że im krótsze auto tym cięższe do opanowania w razie uślizgu tyłu.Jakarti - Pią 26 Lis, 2010
Cytat:
Aż tak źle nie jest. Wiadomo jednak że im krótsze auto tym cięższe do opanowania w razie uślizgu tyłu.
potwierdzam na podstawie jazdy C2
pierwszy "reczny" zakonczyl sie piruetem. dwa kolejne tez wszystko sie działo na torze w lubliniejozekrj - Pon 29 Lis, 2010 dlatego fiat 126p był taki zajebisty