To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Stabilizatory / Nadsterowność

Stf - Sob 26 Lut, 2011
Temat postu: Stabilizatory / Nadsterowność
jak ogólne założenia mówią, aby zniwelować podsterowność dajemy cienki stabi na przód. z uwagi na fakt, iż moje subi się nie prowadziło vs evo (przód pływał i wyjeżdżał ) - mając wcześniej stabilizatory w konfiguracji - przód ori i tył whiteline, zdecydowałem się na wsadzenie na przód grubego, regulowanego i...

auto ewidentnie w zakręcie po dodaniu gazu lepiej zarzuca dupskiem...

jak to wytłumaczyć ?

kubas - Sob 26 Lut, 2011

Nie wiem jak to wytłumaczyć ale u mnie dołożenie grubszego stabilizatora z przodu spowodowało większą podsterowność i nadsterowność. Dlatego dopóki nie założę jeszcze grubszego stabilizatora na tył to to rozwiązanie mija się z celem i muszę powrócić do poprzedniego stabilizatora.
GeKo - Sob 26 Lut, 2011

Tu chyba Miniac jest potrzebny
Anonymous - Sob 26 Lut, 2011

Prosze http://sklep.4turbo.pl/pr...w-1-GT-WRX.html
Ew zestaw 2 i 3

Stf - Sob 26 Lut, 2011

agentczor - o co Ci chodzi bo nie kumam ?
Jaco - Sob 26 Lut, 2011

kubas napisał/a:
u mnie dołożenie grubszego stabilizatora z przodu spowodowało większą podsterowność i nadsterowność.



Czyli w proporcjach nad i pod sterowności nic się nie zmieniło ? tylko przesunęła się ich granica ?

Anonymous - Sob 26 Lut, 2011

Stf napisał/a:
agentczor - o co Ci chodzi bo nie kumam ?

Zagłębij się w forum 4turbo. To są zestawy niwelujące podsterowność.

Stf - Sob 26 Lut, 2011

przeczytaj 1 post uważnie ;)
Anonymous - Sob 26 Lut, 2011

To przez mój chory palec. Czyli już to zrobiłaś i zastanawiasz sie czemu tak jest :rotfl:
Stf - Sob 26 Lut, 2011

no tak. mam też ALK whiteline, wsadziłem poliuretan na magiel. generalnie wsadziałem gruby stabi na przód bo mam swoje wew. przemyślenia które kłócą się z "ogólnymi" generalizującymi. w tym przypadku na obecnej zimowej oponie wygląda to tak że dupcię łatwiej wypchnąć. powinno być odwrotnie więc kurfa jak to w końcu jest. chciałem gruby stabi bo mój styl jazdy opieram mocniej nadal na przedniej osi. dla mnie tył jest pewnego rodzaju pochodną tego co robię z przednią częścią auta. jeśli przód jest dynamiczny to tył wystarczy korygować - taką mam jakąś tam swoją z tyłu głowy tezę, pewnie wyniesioną z fwd. jeździłem dotychczas w setupie przód miękki - tył twardy. owszem - slajdziochy też były - stabilne, długie, jednak jak już łapał trakcję to wypluwało go przy wyższych prędkościach. poza tym nie było opcji przejechać szybko szykany. gruby z przodu i poliuretan na magiel trochę tutaj mi pomoże mam nadzieję.

jednak nadal wydaje się, że jest to działanie niezgodne z logiką, więc...?

Miniac - Sob 26 Lut, 2011

Dziwne dziwne. Powinno być dokładnie odwrotnie :> Możliwe, że podpasowała do tego aktualna geometria.
Yarko - Sob 26 Lut, 2011

pojedź na geo, może coś się rozjechało, jakie masz ciśnienia ?
Stf - Sob 26 Lut, 2011

coś pod 2,4 powinno być w każdym kole. opony zimowe 205. geo sprzed pół roku przód był -1,5, tył -2,0. być może faktycznie się rozjechało - ale piszę o odczuciach przed i po wsadzeniu stabi.
kubas - Nie 27 Lut, 2011

Jaco napisał/a:
kubas napisał/a:
u mnie dołożenie grubszego stabilizatora z przodu spowodowało większą podsterowność i nadsterowność.



Czyli w proporcjach nad i pod sterowności nic się nie zmieniło ? tylko przesunęła się ich granica ?


Podsterowność chyba występuje wcześniej nawet, przez to że przód samochodu teraz się nie przechyla/nie dopasowuje do zakrętu. Na forum 205gtidrivers piszą żeby ładować najgrubszy jaki się da stabilizator do tyłu wtedy jest wyczuwalna poprawa prowadzenia.

Anonymous - Nie 27 Lut, 2011

moj tez ryje ryjem,powoli dojrzewam do zakupu szpery która powinna rozwiązac problem.czy się myle???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group