To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - tłoki+korby gr.A vs. kitcar/s1600

Greg - Wto 12 Lip, 2011
Temat postu: tłoki+korby gr.A vs. kitcar/s1600
Mam pytanie do ekspertów ;)
Jaka jest przewaga rozwiązania z s1600/kitcar pt. dłuższa korba i niższy tłok vs. normalny zestaw? Mowa oczywiście o kutych zabawkach.

Np.:
kit:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=671
http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=7713

gr.A:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=656
http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=7712

I jak to jest z homo?

pcs - Wto 12 Lip, 2011

strzelam, ze nizsza masa i lepiej rozloznona co umozliwia wyzsze krecenie
kaziu1985pn - Wto 12 Lip, 2011

jeśli dobrze kminie to krótsza korba przykłada siłę pod innym kątem => mocniej pcha wał w bok.
saxorulez - Śro 13 Lip, 2011

Greg,

od strony czysto technicznej - korba PL030 poza inną długością i sworzniem ma też inna średnicę na dużym końcu czyli nie pasuje do seryjnego wału korbowego.

Seria ma 48,66mm (odpowiada jej korba PL020) a PL030 ma 48,70mm wydaje mi się że te 0,04mm robią różnicę

Bad-i - Nie 17 Lip, 2011

i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)
Anonymous - Nie 17 Lip, 2011

kaziu1985pn napisał/a:
jeśli dobrze kminie to krótsza korba przykłada siłę pod innym kątem => mocniej pcha wał w bok.


Nie do końca. Im dłuższa korba w stosunku do skoku tłoka (po angielsku rod/stroke ratio), tym mniejsza siła dociskająca tłok do ścianki cylindra. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że większe tarcie nie pozwala na kręcenie silnika. Więcej informacji (ang.):

http://www.motoiq.com/mag...r-rod-more.aspx

Z powyższego wynika, że im dłuższa korba, tym moment obrotowy osiągany jest wyżej, szczyt mocy maksymalnej jest "dłuższy", a silnik może kręcić się wyżej.

Greg - Pon 18 Lip, 2011

Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)

Bad-i - Pon 18 Lip, 2011

Greg napisał/a:
Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)


dlatego nadal uwazam ze nie powinienes tego robic, pozniej taki silnik sprzedasz tylko i wylacznie do RC. Przyrost mocy z wiekszego tloka to pozniejszych mozliwosci bezsensowny

martin.h - Pon 18 Lip, 2011

Greg napisał/a:
Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)


Takie dziwne pytanie, jak chcesz zamontować tłoki o większej średnicy bez rozwiertu tuleji ? :>

Bad-i - Pon 18 Lip, 2011

martin.h napisał/a:
Greg napisał/a:
Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)


Takie dziwne pytanie, jak chcesz zamontować tłoki o większej średnicy bez rozwiertu tuleji ? :>


ja mysle ze plan jest taki zeby motor rozwiercic i zalozyc najwiekszy tlok (cos jak mial Saxorulez) - ale IMHO jest to bezsensowne rozwiazanie

GeKo - Pon 18 Lip, 2011

Bad-i napisał/a:
ale IMHO jest to bezsensowne rozwiazanie

+1

106 - Pon 18 Lip, 2011

hmm jakby nie bylo bad-i ma chyba najmocniejsze tu5j4 w pl... a jesli nie to
scisla czolowka .... nic tylko kopiowac taki setup bo wszystko sprawdzone i co
wazne trwale ;)

106 - Pon 18 Lip, 2011

przy okazji....

czy ktos posiadajacy homologacje do 106s16 moglby zerknac na dodatek VK
(maxi / s1600) i napisac jaka jest dopuszczona max wielkosc kanalow dolotowych
i wydechowych w glowicy?

Greg - Wto 19 Lip, 2011

A ma ktoś info jakie są pojemności na poszczeólnych średnicach Wossnera? Coś nie mogę znaleźć a było to kiedyś na forum.

Ja tam nie wiem, Strozik mówił że i tak będzie ponad 1600 więc... ale może to jakiś fail, jutro się dowiem :)

Nie było planu żeby założyć największy, chyba że ja o tym nie wiem :D ale i tak blok wybiera się na szlif, honowanie itd. przy okazji kucia dziada więc jakiś nadwymiar będzie, ale nie wiem jaki. Z teo co pamiętam to chyba dwa pierwsze (ale nie wiem dokładnie ile to tam jest) mieszczą się w 1600. Ale może się mylę.

Edit: mógłby ktoś wrzucić pełne homo S16? Mam tylko do Rallye :/

Anonymous - Wto 19 Lip, 2011

Pojemność można łatwo policzyć. Pi x połowa średnicy cylindra do kwadratu x skok tłoka x liczba cylindrów i wychodzi jak w mordę strzelił. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group