Techniczne - Model samochodu/wpis w dowodzie/homologacja
Vlodarsky - Nie 15 Kwi, 2012 Temat postu: Model samochodu/wpis w dowodzie/homologacja Chyba kiedyś pytałem o to Prof. Chrzanka mojego guru od homologacji, ale zapytam tu żeby było dla potomnych.
Pytanie : Czy homologacja danego samochodu odnosi się do numeru nadwozia czy do stanu faktycznego pojazdu ?
Przykład : saxo vts przed liftem jest przerobione na saxo vts po lifcie (przełożony komp na 3 kości, wydech, czujniki , kostki, lampy, maska)
Przykład II : karoseria ZXa 1,4 z wszystkimi bebechami i bodykitem od 2,0 po lifcie.
martin.h - Nie 15 Kwi, 2012
Teoretycznie do numeru nadwozia, w praktyce różnie z tym bywa.
Vlodarsky - Nie 15 Kwi, 2012
jakieś przykłady które są dopuszczane ?
Vlodarsky - Nie 15 Kwi, 2012
Mam tu na myśli np problem ze zdobyciem odpowiedniego egzemplarza.
Załóżmy, że chcemy zbudować Xsarę II 2,0 VTS ale nie ciężko jest taką odpowiednią kupić to czy możemy kupić Xsarę I i zrobić ją wg homo II zmieniając jej wygląd na taki z Xsary II łącznie z innymi różnicami ?
106 - Nie 15 Kwi, 2012
np. buda z numerem nadwozia ze stacji diagnostycznej ... (jak moja KAxxxxxx)
z odpowiednim srodkiem da sie tym jechac z homologacja rallye lub s16
Vlodarsky - Nie 15 Kwi, 2012
Cytat: | z odpowiednim srodkiem da sie tym jechac z homologacja rallye lub s16 |
Da się czy to żaden problem ? Bo generalnie to każdy by tak robił ?
GeKo - Nie 15 Kwi, 2012
Nie wiem jak jest teraz, bo były różne afery, ale były też sytuacje ze ich nie było.
306 którą jeździliśmy, zanim buda uległa skasowaniu była z 1994r i takie byly papiery na auto wersja XSI 2.0.
Natomiast auto było zbudowane na podstawie homologacji GTI-6 z 1998r.
Na pytanie przed zakupem samochodu p. Nowak wtedy odpowiedział że auto podstawione na BK ma być zgodne z danymi w homologacji. Tak więc problemów nie mieliśmy.
2 Sytuacja, jedna z cliowek która należała kiedyś tam do Mera Rally team, miała nawet papiery na clio II 1.6 i bez problemu przechodziła BK a zgłaszana była jako clio sport.
Zasłyszane, że 2 b rally kiedyś dymiło że ludzie zgłaszają sporty jako ragnotti a numery VIN nie pochodziły od tych wersji.
Kolejna sprawa to EVO IX przebudowane z wersji USA na europejskie od tego roku takimi nie wolno jeździć, ale co i na jakich zasadach dokładnie to nie wiem.
Możliwe że jest tak że są auta które mają określone VINy i wtedy nie wolno przebudowywać jednej wersji do innej, a tam gdzie nie ma VINów nie ma tego problemu. Dawno nie widzialem żadnej homo, więc nie wiem czy w każdej są numery VIN serii homologowanych.
Najbezpieczniej będzie się udać do Pana Nowaka i zapytać osobiście, chyba nawet mieszka gdzieś w okolicach Łomianek więc miałbyś Vlodku blisko.
Przem_106 - Nie 15 Kwi, 2012
Z mojego doświadczenia jest tak, że auto ma się zgadzać z homologacją.
VIN i dowód rej teoretycznie nikogo nie interesuje. Wiele sejów Vanów jeździło przecież jako abarthy. Oczywiście z body kitem itp.
106 - Nie 15 Kwi, 2012
Vlodarsky napisał/a: | Cytat: | z odpowiednim srodkiem da sie tym jechac z homologacja rallye lub s16 |
Da się czy to żaden problem ? Bo generalnie to każdy by tak robił ? |
mysle ze i da sie i zaden to problem bo po vinie jaki ma moja buda nie da sie
zydentyfikowac wersji samochodu. startowalem jako rallye i bylo ok - nikt
nigdy sie nie czepial....numer na nadwoziu zgadza sie z tym w dowodzie.
martin.h - Nie 15 Kwi, 2012
Vlodarsky napisał/a: | jakieś przykłady które są dopuszczane ? |
Jak już GeKo napisał w przypadku Evo9 do rajdów homologowana jest tylko wersja RS i jest to napisane w homologacji gdzie jest odpowiedni VIN wypisany.
Była kiedyś afera jak kilku chłopaków poprzebudowywało swoje Evo 8 MR na Evo9, PZM się zdenerwował i od kilku lat jest to niedopuszczalne.
Od teraz można startować niehomologowaną budą tylko w Open.
W przypadku innych samochodów zbytnio się nie orientuję, ale jeśli w homologacji jest podany VIN, to każdy niezgodny z tym co w homologaci pozwala na niedopuszczenie takiej załogi do zawodów
speed555 - Nie 15 Kwi, 2012
Ja z kolei słyszałem że teoretycznie w GSMP np. BMW 318IS e30 wolno startować tylko takim który od momentu produkcji był już IS a nie np. 316 i przełożony silnik itp. Pare osób jeździ tak przerobionymi ale ponoc mają cichy układ że nikt nikogo nie protestuje (tak jak np. za skrzynie z e36 na których co po niektórzy jezdza)
|
|
|