Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Model samochodu/wpis w dowodzie/homologacja
Autor Wiadomość

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   Model samochodu/wpis w dowodzie/homologacja

Chyba kiedyś pytałem o to Prof. Chrzanka mojego guru od homologacji, ale zapytam tu żeby było dla potomnych.

Pytanie : Czy homologacja danego samochodu odnosi się do numeru nadwozia czy do stanu faktycznego pojazdu ?

Przykład : saxo vts przed liftem jest przerobione na saxo vts po lifcie (przełożony komp na 3 kości, wydech, czujniki , kostki, lampy, maska)

Przykład II : karoseria ZXa 1,4 z wszystkimi bebechami i bodykitem od 2,0 po lifcie.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Teoretycznie do numeru nadwozia, w praktyce różnie z tym bywa.
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

jakieś przykłady które są dopuszczane ?
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Mam tu na myśli np problem ze zdobyciem odpowiedniego egzemplarza.

Załóżmy, że chcemy zbudować Xsarę II 2,0 VTS ale nie ciężko jest taką odpowiednią kupić to czy możemy kupić Xsarę I i zrobić ją wg homo II zmieniając jej wygląd na taki z Xsary II łącznie z innymi różnicami ? :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

np. buda z numerem nadwozia ze stacji diagnostycznej ... (jak moja KAxxxxxx)
z odpowiednim srodkiem da sie tym jechac z homologacja rallye lub s16
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Cytat:
z odpowiednim srodkiem da sie tym jechac z homologacja rallye lub s16


Da się czy to żaden problem ? Bo generalnie to każdy by tak robił ?
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Nie wiem jak jest teraz, bo były różne afery, ale były też sytuacje ze ich nie było.

306 którą jeździliśmy, zanim buda uległa skasowaniu była z 1994r i takie byly papiery na auto wersja XSI 2.0.
Natomiast auto było zbudowane na podstawie homologacji GTI-6 z 1998r.
Na pytanie przed zakupem samochodu p. Nowak wtedy odpowiedział że auto podstawione na BK ma być zgodne z danymi w homologacji. Tak więc problemów nie mieliśmy.
2 Sytuacja, jedna z cliowek która należała kiedyś tam do Mera Rally team, miała nawet papiery na clio II 1.6 i bez problemu przechodziła BK a zgłaszana była jako clio sport.

Zasłyszane, że 2 b rally kiedyś dymiło że ludzie zgłaszają sporty jako ragnotti a numery VIN nie pochodziły od tych wersji.
Kolejna sprawa to EVO IX przebudowane z wersji USA na europejskie od tego roku takimi nie wolno jeździć, ale co i na jakich zasadach dokładnie to nie wiem.

Możliwe że jest tak że są auta które mają określone VINy i wtedy nie wolno przebudowywać jednej wersji do innej, a tam gdzie nie ma VINów nie ma tego problemu. Dawno nie widzialem żadnej homo, więc nie wiem czy w każdej są numery VIN serii homologowanych.

Najbezpieczniej będzie się udać do Pana Nowaka i zapytać osobiście, chyba nawet mieszka gdzieś w okolicach Łomianek więc miałbyś Vlodku blisko.
_________________
 
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Z mojego doświadczenia jest tak, że auto ma się zgadzać z homologacją.
VIN i dowód rej teoretycznie nikogo nie interesuje. Wiele sejów Vanów jeździło przecież jako abarthy. Oczywiście z body kitem itp.
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Vlodarsky napisał/a:
Cytat:
z odpowiednim srodkiem da sie tym jechac z homologacja rallye lub s16


Da się czy to żaden problem ? Bo generalnie to każdy by tak robił ?

mysle ze i da sie i zaden to problem bo po vinie jaki ma moja buda nie da sie
zydentyfikowac wersji samochodu. startowalem jako rallye i bylo ok - nikt
nigdy sie nie czepial....numer na nadwoziu zgadza sie z tym w dowodzie.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Vlodarsky napisał/a:
jakieś przykłady które są dopuszczane ?


Jak już GeKo napisał w przypadku Evo9 do rajdów homologowana jest tylko wersja RS i jest to napisane w homologacji gdzie jest odpowiedni VIN wypisany.
Była kiedyś afera jak kilku chłopaków poprzebudowywało swoje Evo 8 MR na Evo9, PZM się zdenerwował i od kilku lat jest to niedopuszczalne.
Od teraz można startować niehomologowaną budą tylko w Open.

W przypadku innych samochodów zbytnio się nie orientuję, ale jeśli w homologacji jest podany VIN, to każdy niezgodny z tym co w homologaci pozwala na niedopuszczenie takiej załogi do zawodów :]
 
 

speed555 
zepsuł mi sie toster


auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Tarnów

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Ja z kolei słyszałem że teoretycznie w GSMP np. BMW 318IS e30 wolno startować tylko takim który od momentu produkcji był już IS a nie np. 316 i przełożony silnik itp. Pare osób jeździ tak przerobionymi ale ponoc mają cichy układ że nikt nikogo nie protestuje (tak jak np. za skrzynie z e36 na których co po niektórzy jezdza)
_________________
www.rallyarena.eu | Reklama na pojazdach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8