Techniczne - Nowy silnik PSA w mini - zdjęcia
saxorulez - Pią 01 Wrz, 2006 Temat postu: Nowy silnik PSA w mini - zdjęcia
Co nowego w tym silniku w porównaniu ze starym:
* Bezpośredni wtrysk...
* Turbo ze zmienna geometrią
* Ogólna kocepcja lekkiego silnika - dużo aluminium, a plastiki sa jakeiś mega lekkie
strick - Pią 01 Wrz, 2006
5KM i 20 niutków więcej, podobno ma też być niższe spalanie!
Vlodarsky - Pią 01 Wrz, 2006
czyli jakie osiągi tej jednostki ?
strick - Sob 02 Wrz, 2006
7,1 do 100
225 max
6,9 spalanie
128/175/5500 (kW/KM/obr)
240/1600 (Nm/ obr)
Vlodarsky - Sob 02 Wrz, 2006
nie wierze spalanie dobre
Rudello - Sob 02 Wrz, 2006
5KM wiecej?? czyzby BMW zerwalo z tradycja podnoszenia mocy o 7KM w kazdym nowszym modelu... :566:
saxorulez - Sob 02 Wrz, 2006
rudecki - przecież to projekt BMW i PSA takze musieli iść na kompromis...
obawiam się ze nowy miniak straci na agresywności i przyśpieszeniach na prostej - natomiast powinien się jeszcze poprawić na torze...
Vlodarsky - Sob 02 Wrz, 2006
Łukasz no i spalanie najlepszy czas i najmniej wachy
Anonymous - Śro 06 Wrz, 2006
czytałem dzisiaj w Auto moto i sport ze "stary silnik" w miniaku był Chryslera.
chuba ktoś napisał bzdury. silnik w mini był kons. BMW.
Michał - Śro 06 Wrz, 2006
wlasnie, wlasnie. Od zawsze w miniakach siedziały beemki
saxorulez - Śro 06 Wrz, 2006
no nie jestem tego do końca pewny..
to chyba jest prawda.. konstrukcja amerykańska dlatego tak dobrze znosi kompresor i 3 zqaworowa.
ten sam silnik bez kompresora jest w PT Cruiser 1.6
strick - Śro 06 Wrz, 2006
To czemu wszędzie mówili ze to jest silnik BMW?
Anonymous - Śro 06 Wrz, 2006
dzisiaj również gadałem z kumplem i powiedział że 1.6 w mini to silnik Chryslera.
He he no tak to juz bywa. BMW ten silnik poddało gruntownej modyfikacji co nie zmienia faktu ze BMW nie projektowało tego motoru.
Ale nowy jest lepszy. spójzcie na moment i nawet nie chodzi o wartość ale przy jakich obrotach go osiaga.
czytałem tez o Clio sport i napisali ( wykresu nie widziełem) ze ponad 200 NM ma juz od 2000 rpm.
GOKART - Pią 15 Wrz, 2006
no łande cacko :okulary:
saxorulez napisał/a: | rudecki - przecież to projekt BMW i PSA takze musieli iść na kompromis...
obawiam się ze nowy miniak straci na agresywności i przyśpieszeniach na prostej - natomiast powinien się jeszcze poprawić na torze... |
dlaczego ? poprzedni cooper S miał 7,4 do 100 km/ h a tutaj podają 7,1 więc zyska zarówno na prostej jak i na torze (bedzie dłuższy). Na pewno odczuje się większy moment obrotowy którego w poprzedniej eSce było 220 Nm a teraz będzie aż 240 Nm czyli prawie tyle co w obecnym Worksie... :599: i gdzieś wyczytałem że spalanie ma spaść o 12% w stosunku do poprzedniej konstrukcji. Podsumowując jadnostka napędowa bardzo udana i stosowana będzie nie tylko w Miniaku przez co troszkę straci na swojej unikatowości ale może dzięki temu , że dzieli pewne podzespoły spadnie trochę z ceny...
saxorulez - Pią 15 Wrz, 2006
GOKART napisał/a: | 7,4 do 100 km/ h a tutaj podają 7,1 |
nowe Clio też miało być szybsze.. i podejrzewam że na prostej nie będzię szybsze od starego ale na torze już wygra..
to jak z Saxo i C2 VTS.. na prostej saxo miażdzy C2 ale już na torze róznicy tak nie widać
|
|
|