Janusz - Pon 24 Mar, 2014 Pany, w b14 w clio z tyłu gwint do regulacji wysokości ma byc od dołu czy od góry sprężyny ( nie nie kupiłem b14 tylko znajomy sobie kupił)
tak
czy tak ??
Cartoon - Pon 24 Mar, 2014 Nie wiem, czy pomogę, ale w FK miałem od dołu
Anonymous - Pon 24 Mar, 2014 od dołusiema - Wto 08 Kwi, 2014 Czy posiadając tylko żabę i komplet kluczy dam radę sam wyjąc tylny amortyzator z Clio?M - Wto 08 Kwi, 2014
siema napisał/a:
Czy posiadając tylko żabę i komplet kluczy dam radę sam wyjąc tylny amortyzator z Clio?
Tak, jeśli żaba umie ściskać ustami sprężynę Janusz - Wto 08 Kwi, 2014
M napisał/a:
Tak, jeśli żaba umie ściskać ustami sprężynę
w clio zaba to potrafi
Tak siema, powinieneś dać rade, dwie śruby masz do odkręcenia.Kamill - Wto 08 Kwi, 2014
Janusz napisał/a:
M napisał/a:
Tak, jeśli żaba umie ściskać ustami sprężynę
w clio zaba to potrafi
Tak siema, powinieneś dać rade, dwie śruby masz do odkręcenia.
Ja tylne kolumny po wyjęciu rozbierałem tak że zakładałem felgę - nakrętka na amorze wystała przez otwór centralny.
Siadałem na felgę - sprężyna się ściskała, odkręcałem nakrętkę i gotowe.siema - Wto 08 Kwi, 2014 W Clio jest chyba prościej niż w BMW. Dzięki Janusz Qukie - Wto 08 Kwi, 2014 Powinieneś dać radę. W razie problemów polecam
Janusz - Wto 08 Kwi, 2014 w clio sprezyna nie jest na amorze tylko na belce i trzeba odkrecic jedna nakretke od środka w bagazniku i wykrecic śrube która jest przekręcony amor do belki... TYLEKamill - Wto 08 Kwi, 2014
Janusz napisał/a:
w clio sprezyna nie jest na amorze tylko na belce i trzeba odkrecic jedna nakretke od środka w bagazniku i wykrecic śrube która jest przekręcony amor do belki... TYLE
Karwa zawsze mi sie te numerki mylą, nie to clio wygooglowałem
siema napisał/a:
W Clio jest chyba prościej niż w BMW. Dzięki Janusz
W bmw to do takich rzeczy nie podchodzę bo tam bez 5kg młota i postury kowala, zawieszenia się nie naprawia To było w ibizie starej.Loko - Śro 09 Kwi, 2014 Spokojnie dasz radę, sam wyjmowałem amory w clio bez podnoszenia samochodu.karoluPL - Śro 09 Kwi, 2014
M napisał/a:
siema napisał/a:
Czy posiadając tylko żabę i komplet kluczy dam radę sam wyjąc tylny amortyzator z Clio?
Tak, jeśli żaba umie ściskać ustami sprężynę
żaba nie musi brać do buzi i sciskać.
w clio sprężynka i amortyzator tylni wyskakuje jak złoto, po podniesieniu tyłu i odkręceniu dwóch śrubek. w sumie jedną stronę to załatwiłbyś nawet najeżdzjąc odpowiednio na krawężnik, zeby podniosło tylnie koło, do którego sie chcesz dostać, a później powtórzyć to z drugą. krzysiek_ - Wto 29 Kwi, 2014 Nie wiem czy było ale muszę o to zapytać.
Mam możliwość kupna używek koni sport do clio pod torowe pojeżdżawki. Wiadome, z początku chce polecieć budżetowo a cena nie jest zła.
Pytanie jest następujące: czy te amortyzatory nie pracują przy wciskaniu(dobiciu) tylko przy "wysuwaniu" się tłoczyska? Pierwszy raz coś takiego widzę i sam nie wiem czy są uszkodzone czy jak. Amorki posiadają regulację od góry tym małym dzyndzlem i czy będą ustawione max w prawo czy też w lewo ma to jedynie wpływ na siłę trzymania tłoczyska przy próbie jego wyciągnięcia. Ktoś może wytłumaczyć mi o co z tym chodzi? B-Rey - Śro 30 Kwi, 2014 Koni Sport mają tylko regulację na odbiciu (rebound). Innymi słowy jak ustawisz żeby były maksymalnie twarde to wciskając tłoczysko do końca nie będzie większego oporu natomiast przy jego wyciąganiu opór będzie dużo większy niż przy najmiększym ustawieniu. Tak działa zwiększanie tłumienia na odbiciu.