Stacho - Sob 16 Lut, 2008 stux dam Ci prosty przykład w moim poprzednim samochodzie, kupiłem wszystko było cacy był przelot było głośno fajnie jeździł
potem założyłem seryny tłumik przelotowy i samochód jeździł już inaczej nie tak jak wcześniej był wolniejszy co było widać Misiek_lbn - Sob 16 Lut, 2008 ja u mnie pisałem jaki miałem przyrost, ponad 10% to niemało jak dla mnie, a dupohamowania LEDWO to odczułaAnonymous - Sob 16 Lut, 2008
Stacho_16V napisał/a:
stux dam Ci prosty przykład w moim poprzednim samochodzie, kupiłem wszystko było cacy był przelot było głośno fajnie jeździł
potem założyłem seryny tłumik przelotowy i samochód jeździł już inaczej nie tak jak wcześniej był wolniejszy co było widać
Dla mnie to nie jest prosty przyklad tylko prostacki. To sie w ogole kupy nie trzyma i nie wiadomo o co chodzi po co pisac takie rzeczy. Wzrost o te 10KM nawet sie nie przelozy na przyspieszenie o 0.1s i za cholere tego nie odczujesz.
Jak bylem mlodszy i jeszcze glupszy to kiedys wydalem kase na chipa podnoszacego moc i oczywiscie jak go zalozylem to zauwazylem jak auto super przyspiesza i w ogole czuc ze lepiej idzie - taki "prosty przyklad". Ale gdy stwierdzilem ze jednak lepiej jak to jakos zweryfikuje. Dokonalem dokladne popmiary przyspieszenia kilka razy na jednym i drugim chipie. Po kilka razy wyniki usrednilem i uwzglednilem bledy pomiarowe tak jak wszystko robic sie powinno. I co? Okazalo sie ze to tylko autosugestia bo przyspieszenia nie byly lepsze nic sie nie zmienilo, a na pewno nie bylo lepiej moze nawet gorzej. Takie bajki ze ktos odczuje te kilka KM to mozna sobie gdzies wsadzic :-P.
Jak czytam takie bzdury bo ktos sie czyms sugeruje to brak mi slow.
Podobnie czasami ktos wymieni sobie wydech w jakiejs super firmie tuningowej da za to duza kase i jeszcze w tej samej firmie dokona popmiarow na hamowni to wcale mnie nie dziwi ze mu tych koni przybywa, przeciez firma musi na czyms zarabiac. Sztuczne zawyzenie mocy na hamowni nie jest niczym trudnym. Co innego gdy ktos wymienia wydech a potem mierzy auto na innej hamownii w niezaleznej firmie wtedy jak najbardziej uwazam ze takie wyniki sa godne uwagi. I warto od takiej osoby czegos sie uczyc.Stacho - Sob 16 Lut, 2008 Każdy ma na ten temat inne zdanie, nie długo będe miał g-techa to sprawdze pomiary czy zejde mniej niż 7.68 sek. bo taki czas robiło clio na starym wydechu.Anonymous - Sob 16 Lut, 2008
BaRtO_206GT napisał/a:
dobra mam kolejne pytanie, wylot z mojego kolektora ma srednice 57mm a dalsza czesc wydechu 63,5mm. Czy srednice rur w kolektorze i ich wylot nie sa za waskie??
Wylot moglby byc faktycznie troche szerszy, aczkolwiek taka roznica nie powinna byc znaczaca. Podaj jesli mozesz jaka srednice maja rury kolektora wydechowego.
Mimowszystko dalej uwazam, ze reszte wydechu masz troche ze duzej srednicy ... calosc moglaby byc na 57mm.
W obecnej sytuacji najwazniejsze jest to zeby koncowka ukladu nie byla wieszej srednicy niz najwezsze miejsce ukladu wydechowego.Anonymous - Sob 16 Lut, 2008
Stacho_16V napisał/a:
Każdy ma na ten temat inne zdanie, nie długo będe miał g-techa to sprawdze pomiary czy zejde mniej niż 7.68 sek. bo taki czas robiło clio na starym wydechu.
Wiesz co to jest G-Tech? Szkoda sie tym bawic!
Chyba, ze korzystasz caly czas z tego samego i obchodzisz sie z nim jak z jajkiem, a pomiarow dokonujesz w zbilzonych warunkach. Dokladniejsze byloby kilkakrotne nagranie filmiku, nastepnie usrednienie wynikow, uwzgledniajac niedokladnosci wynikajace z pomiarow. Czasy najlepiej mierzyc ogladajac film po klatce. Dodatkowo nie patrzec na predkosciomierz, ktory w wiekszosci samochodow przeklamuje, a na obroty silnika bo sa znaczenie dokladniejsze.
PS. Bledy pomiarow G-Techa sa bardzo duze (nawet powyzej 0,5s)
PS2. powtorze raz jeszcze, majac 10 dodatkowych koni nie poprawisz czasu do 100km/h nawet o 0,1s. Co innego np. zalozenie lepszych opon.Misiek_lbn - Sob 16 Lut, 2008
stux napisał/a:
majac 10 dodatkowych koni nie poprawisz czasu do 100km/h nawet o 0,1s
pewny jesteś
poza tym Stux... coś Ty taki pesymista, wszystko be, wszystko źle
ps. jedziesz jutro kjs'a
ps.2 musimy się zgadać, zastanawiam się jak na prostej odjeżdza tyle koni w lekkiej budzie, i może coś podpowiesz co u mnie można popsuć Stacho - Sob 16 Lut, 2008
stux napisał/a:
Wzrost o te 10KM nawet sie nie przelozy na przyspieszenie o 0.1s i za cholere tego nie odczujesz.
z tym się nie zgodze
ale jak juz pisałem wcześniej każdy na ten temat ma swoje zdanie i swoje odczucia
pozdrawiam.mi - Sob 16 Lut, 2008 hasło o 10km i 0.1s jest z dupy zupełnie, dodaj 10km do 24-konnego samochodu i przyspieszenie poprawi się o dwadzieścia kilka sekund, dodaj do 500-konnego - faktycznie będzie poniżej 0.1s różnicy (może...)Anonymous - Sob 16 Lut, 2008
sharxhunter napisał/a:
poza tym Stux... coś Ty taki pesymista, wszystko be, wszystko źle
ps. jedziesz jutro kjs'a
ps.2 musimy się zgadać, zastanawiam się jak na prostej odjeżdza tyle koni w lekkiej budzie, i może coś podpowiesz co u mnie można popsuć
Z zalozenia jestem optymista ale w takich sprawach jestem przede wszystkim realista!
Na KJS sie nie wybieram ma na to wplyw pare czynnikow
Jak sie zrobi troche cieplej trzeba bedzie sie ustawic i zobaczyc jak to Twoje sie zbiera.
mi napisał/a:
hasło o 10km i 0.1s jest z dupy zupełnie
Jasne ... ale przeciez nie rozmawiamy o maluszkach. Co prawda piszac to zasugerowalem sie swoim pugiem. Powiedzmy w Clio 135KM i 1000kg przyrost 10KM da te 0,1s do 100km/h, nie wiecej
PS. ja 0,1s dupa nie odczuje - trudno jest to nawet zmierzyc
PS2. 0,5s tez trudno dupa odczuc CHRZANEK - Nie 17 Lut, 2008 10KM to nie mało ...
Myślę że to jest różnica że jedno autko jest "bardziej" niż to drugie
Natomiast nawet jeżeli jest to realne 0,1 sekundy to przecież właśnie o te ułamki chodzi...
We wszystkich kwestiach zgadzam się ze Stuxem - nie jest pesymistą tylko raczej sceptykiem - i bardzo dobrze Anonymous - Nie 17 Lut, 2008 ja tez jestem zdania ze walka toczy sie o kazde dodatkowe konie a ta 0.1s to tez nie tak malo chodzi mi tylko o to ze tego sie na pewno nie odczuje bo nawet zmierzyc jest taka roznice trudno. I czasami ktos moze miec wrazenie (odczucia z dupohamowni) ze dodal troche tej mocy swoimi przerobkami a zrobil wrecz cos odwrotnego.Dariano - Pon 18 Lut, 2008 Powiem tak W saxo po zrobieniu kpl.wydechu i strojeniu różnice czulem nawet na dupohamowni . Jesli chodzi o moce to przybylo 12KM i 27Nm i dawalo sie odczuc roznice .
Tak wiec na przykladzie 106/saxo 16v wzrost 12Km wzgledem serii da sie odczuc ale po wymianie tlumika od kolektora różnicy poza dzwiekiem nie odnotowalem nie przypominam sobie
Wydalem na to 5k i nie zalowalem ani pol sekundy Vlodarsky - Pon 18 Lut, 2008 Pytanie wydechowe :
Który teoretycznie lepszy ?
czy ten
CHRZANEK - Pon 18 Lut, 2008 Jeden i drugi ma nierównej długości rury z poszczególnych cylindrów ...