jechalem rajd pugiem w +35' i jeden wiatrak dawal rade. auto sie nie
przegrzewalo choc wskazowka stala prawie pod koniec skali.
grzech: po modach saxo ci sie bardziej grzeje czy wczesniej nie
zwracales na to wiekszej uwagi?
skoro A grupowe 8v daje rade to i 16v daje radę..
chyab że zmnijszali moc przyśpieszajac zapłon..
nalej wysokooktanowego paliwa i zobazc co sie staniegrzech - Pią 27 Lip, 2007 oj grzeje sie ... jezdze juz na 98. wczesniej sie tak nie grzalo.
Mam jeden wiatrak, doloze drugi i zobaczymy.
nie mam wskaznika tem oleju to nie wiem. ostanio na torze w lublinie wyrzygalo mi plyn z chlodnicy. bylo tak, 3-4 przejazdy po torze na pelnym ogniu i zaczela mi sie palic kontrolka cisnienia oleju, to wylaczylem silnik na 10 min, po tej przerwie zrobilem jeszcze 2 kolka i wyrzygalo mi plyn z chlodnicy. Jak upalam albo jak jezdze w korku to tem plynu w chlodnicy prawie styka sie z czerwonym polem na wskazniku. Moze powinienem przeczyscic jakos chlodnice i zalozyc drugi wiatrak, moze to pomoze.Loko - Pią 27 Lip, 2007 Ale co się grzeje woda olej? i w jakich okolicznosciach, jak jedziesz autem bez zatrzsymywania to temp rosnie czy tylko jak stoisz?grzech - Pią 27 Lip, 2007 Loko, grzeje sie nawet jak stoje.michool_vt - Pią 27 Lip, 2007 hmmmmm
generalnie saxo sie grzeje jak potuczone, mnie to wkur... niemiłosiernie
u mnie wywaliło raz płyn z chlodnicy - miałem nieodpowiednia nakretke na chlodnicy :570:Loko - Pią 27 Lip, 2007
grzech napisał/a:
Loko, grzeje sie nawet jak stoje.
Jeżeli grzeje sie jak stoisz to wszystko w normie, ale jeśli grzeje sie jak jedziesz normalnie spokojnie bez ciśniecia to juz nie ok, wtedy nie powinny się włączać wentylatory.grzech - Pią 27 Lip, 2007 chodzilo mi o to ze na jalowym nie jest w stanie sie ochlodzic tylko machajac wiatrakiem.
jak jade spokojnie to oczywiscie sie chlodzi, az tak zle to nie jest.Loko - Pią 27 Lip, 2007 No to wszystko jest normalnie, wszystkie saxo które widziałem podczas postoju na jałowym nie chłodziły sie tylko grzały. Jak auto stoi to predzej czy puźniej wentylator się uruchamia wiec jak tak masz to jest wszystko ok, jak jezdze i cisne saxo mocniej a predkosci nie sa za duze to tez predzej czy puźniej musze wentylator odpalić.Michał - Pią 27 Lip, 2007 taka sama opcja jak u psvts'a. Musze adasiowi o tym powiedzieć ...ps - Pią 27 Lip, 2007
Michał napisał/a:
taka sama opcja jak u psvts'a. Musze adasiowi o tym powiedzieć ...
dokladnie , tylko sek w tym, ze wczesniej tak nie bylo - nie grzal sie tak na postojach.Michał - Pią 27 Lip, 2007 twoj nie grzeje sie na postojach, to jest najlepsze
znaczy grzeje sie ale pozniej na postoju juz nie, i znowu sie grzeje , i nagle nie. Wiatrak sie nie włącza !!to jest kwestia dla mnie pierdoły jakiejś, czu7jnik czy coś ?Grzesiek VTS - Pią 27 Lip, 2007 Ja zapodalem 2 wentylator i jest oki jak widze ze sie mocno grzeje to wtedy go zapojade i jest lux . Przeplukalem uklad chlodzenia i wymienilem plyn i saxo odrazu mnie sie nagrzewalo.Anonymous - Pią 27 Lip, 2007 U mnie po tym jak wlozylem nowa chlodnice problem przegrzewania sie przestal istniec - Loko ostatnio zauwazyl ze slabo mi sie auto grzeje Loko - Sob 28 Lip, 2007 Grzać grzało się tak samo, wszystko działo się identycznei jak u mnie tylko było przesuniete o 1/4 w dół na wskazniku i tak jak mówiłem to pewnie tylko przesuniecie na skali, bo jesli to byla by faktyczna temp. to znów auto było by praktycznei non stop niedogrzane co nie jest dobre.
Francuzy po prostu tak maja ze wentylator musi byc w urzyciu, w focusie wentylator włączył sie raz jak wyciekała woda z ukłądu chłodzenia i było jej za mało, tak to wentylator nigdy się nie odpala, a w francuzach się odpala czesto tak ma byc i tyle w niczym to nie przeszkadza.saxorulez - Sob 28 Lip, 2007 Loko, ale u niego przy upalaniu się przegrzał.. płyn się gotował - tak tez ma być??
trochę odjechaliście od tematu.
Przyczyny mogą być proste:
albo układ chłodzenia jest nie sprawny - zapchany jakimś syfem, nagar w kanałach, termostat zwalony
albo coś z ustawieniami wałków - za późno otwierający się wydech powoduje przegrzewanie się silnika
zasadniczo na pewno nie jest to moc - bo ja mam 7KM mniej i nie mam takich problemów.