wasq - Wto 02 Paź, 2007 tyl jak w alfa romeo lub hondzie accord Anonymous - Wto 02 Paź, 2007 fajny
ale nie mogles tego wrzucic w dziale fotki?
CHRZANEK - Wto 02 Paź, 2007
Marek23 napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
zaś nad wszystkim czuwa system Active Stability Control, który stabilizuje samochód wykorzystując hamulce i moment obrotowy z silnika.
Troche mnie martwi ten system, mam nadzieje, ze nastawiony jest ofensywnie, a nie defensywnie... Ja sie jaram opor, a dane silnika, Chrzanek masz racje, sa masakryczne. Czyli od 3500 jest takie walniecie, ze hej. Kocham EVO.
Maras: są dwie wersje, tłusta z elektroniką (dla wygodnickich) i RS na bazie której homologują rajdówkę bez tego calego shitu i z mznualną skrzynią.
Jak dla Ciebie to widzę wylącznie wersję RS
Mikson: Ja mialem tylko jedną fotę i sporo tekstu, więc wydalo mi się to "niegodne" dzialu photo & movies ....Marek23 - Wto 02 Paź, 2007
CHRZANEK napisał/a:
ak dla Ciebie to widzę wylącznie wersję RS
Tylko, ze RS bez lotki z tyłu... Ja nie mógłbym wsiąść do sedana turbo awd, który nie ma dużego spojlera z tyłu. Świętokradztwo. Chrzanek, jak bym kiedyś kupił, to trzeba będzie coś spasować...Loko - Wto 02 Paź, 2007 Bez lotki, z małymi hamulcami, małymi kołąmi i beznadziejnymi fotelami, tak jak pisałem wczesniej. Wiec ogólnie to do zwykłego używania trzeba go troszke doposażyć.Marek23 - Wto 02 Paź, 2007
Cytat:
tyl jak w alfa romeo lub hondzie accord
Czepiasz się dla zasady... Mi się podoba.
To jednak wchodze w tego wypasionego. Może ten sytem jest wyłączalny i po sprawie. Nawet w nowej C-klasie amg 63 można ESP całkowicie wyłączyć. W końcu skumali, że nawet umierający dziadek chce na chwilę polatac bokami...CHRZANEK - Wto 02 Paź, 2007 A ja bym bral golasa.
WAGA - Marku nie zdradzaj swoich zasad.
Hamulec sie wrzuca profi
Kola Enkei albo compomotive
Fotele oczywiście kubelkowe
Tylko brak spoilera w RS mi jakoś zupelnie do niczego nie pasuje...szymlorek - Wto 02 Paź, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Tylko brak spoilera w RS mi jakoś zupelnie do niczego nie pasuje...
A spojler od Carzone specjals lub monster spojler z allegro
Evo X jest imho naprawde ładne. Dane papierowe nigdy nie dawały mi jakiegoś rozsądnego poglądu ale ufam że będzie ogień Marek23 - Wto 02 Paź, 2007 Spjler musi być. Jak widziałem kolesi w EVO 8 z małą lotką, to wiedziałem, że to Ci co kochają inaczej.
Masz rację Chrzanek, weight is everything. Na stępny Lublin zrzucę parę kg...CHRZANEK - Pią 19 Paź, 2007 Więcej informacji o EVO X.
Zwróćcie uwagę że producent w każdej dziedzinie urywa kilogramy (a to lzejszy o 12Kg silnik, a to aluminiowy dach, blotniki i spoiler, a to lżejsze o 2,5Kg hamulce)
Lancer Evolution X, sedan 4WD na rynku japońskim
Firma Mitsubishi Motors Corporation wprowadziła na rynek japoński model Lancer Evolution X, sedan 4WD o wysokich osiągach, najnowszy z legendarnych już samochodów firmy. Wyróżniający się dynamiczną, sportową sylwetką Mitsubishi Lancer Evolution X został zbudowany na nowej, globalnej platformie. Auto wyposażono w nowy 2-litrowy silnik benzynowy. Modele z dwusprzęgłową skrzynią biegów typu Twin Clutch SST pojawią się na rynku japońskim pod koniec listopada. Europejską premierę Lancera Evolution X z 2-litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 295 KM zaplanowano w połowie 2008 roku.
Celem projektantów nowego Lancera Evolution X było stworzenie takiego samochodu, który byłby możliwie najszybszy i jednocześnie możliwie najbardziej bezpieczny w prowadzeniu. W osiągnięciu tego celu pomaga wyposażenie Lancera Evolution X w najnowsze rozwiązania technologiczne znane w przemyśle motoryzacyjnym, w tym system kontroli dynamiki jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control - kontrola napędu wszystkich kół) i nowo opracowana dwusprzęgłowa, sportowa skrzynia Twin Clutch SST. Lancer Evolution X jest nowej generacji sedanem 4WD o wysokich osiągach, dzięki któremu kierowca w zupełnie nowy sposób doświadcza dynamicznej jazdy Mitsubishi przez połączenie prędkości z panowaniem nad pojazdem, pewnością i bezpieczeństwem.
Zgrabna, agresywna i funkcjonalna linia nadwozia Lancera Evolution X decyduje o ekscytującym wyglądzie zewnętrznym, który sugeruje doskonałe osiągi na szosie. Całość uzupełnia funkcjonalne wnętrze, które zachęca kierowcę, by w pełni skupił się na prowadzeniu swej maszyny. Lancera Evolution X cechuje wspólny dla wszystkich nowych sedanów Mitsubishi Motors przód (odwrócony pochyły nos z trapezoidalną kratką osłony chłodnicy), pierwszy raz pokazane w nowym Galancie Fortis*. Obok rzucającej się w oczy agresywności, cechującej sportowego sedana o wysokich osiągach, przód został odpowiednio wyprofilowany w celu uzyskania optymalnych osiągów aerodynamicznych.
Lancer Evolution X charakteryzuje się doskonałym napędem i kierowalnością dzięki nowemu mocnemu i lekkiemu 2 litrowemu silnikowi DOHC MIVEC z aluminiowym kadłubem, całkowicie nowemu nadwoziu i sztywniejszemu zawieszeniu. Pomimo tej rasowej turbodoładowanej jednostki napędowej, nowy model uzyskał trzy gwiazdki za emisję spalin - o 50% niższą od wartości wymaganych przez japońskie normy z roku 2005. Znakomite osiągi na drodze i czystość ekologiczna uzupełnione są o elementy bezpieczeństwa, jakich należy się spodziewać od modelu nowej generacji o wysokich osiągach: dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera, poduszka kolanowa kierowcy i system reflektorów adaptacyjnych AFS. Wchodzą one w skład wyposażenia standardowego dla wersji GSR.
Twin Clutch SST jest sześciobiegową półautomatyczną skrzynią biegów z wbudowanym automatycznym podwójnym sprzęgłem , które pozwala na błyskawiczne, gładkie zmiany biegów z rewelacyjnym przyspieszeniem, przy jednoczesnym sprawnym przenoszeniu napędu, dającym w efekcie wyjątkową oszczędność paliwa. Aby sprostać wyższej mocy i momentowi obrotowemu dostarczanemu przez nowy silnik, Lancer Evolution X oferowany jest z nową 5-biegową manualną skrzynią biegów, zapewniającą płynniejsze przełączanie biegów i lepsze wyczucie dźwigni zmiany biegów dla tych kierowców, którzy preferują bardziej bezpośrednią kontrolę typową dla skrzyń manualnych.
Wszystkie modele Lancer Evolution X GSR wyposażone są w system kontroli dynamiki jazdy S-AWC. System inteligentnie steruje kilkoma podsystemami, które regulują moment napędowy i siłę hamowania dla każdego koła, przewidując i reagując na zamiary kierowcy w czasie rzeczywistym w szerokim zakresie sytuacji drogowych. Pozwala to kierowcom o różnych umiejętnościach beztrosko cieszyć się sportową jazdą.
* Lancer / Lancer EX na rynkach zagranicznych.
I . Lancer Evolution X - charakterystyka
1. Wersje modeli
Wykorzystująca S-AWC i Twin Clutch SST oraz inne zdobycze najnowocześniejszej techniki, jak również szeroką gamę funkcjonalnych i komfortowych elementów wyposażenia, wersja GSR (dostępna również z 5-biegową manualną skrzynią biegów) przewodzi ofercie Lancera Evolution X. Dostępna jest także konkurencyjna podstawowa wersja RS ze skromniejszym i uproszczonym wyposażeniem, które pozwala na zmniejszenie masy pojazdu do minimum.
Aby spełnić różnorodne oczekiwania klientów w stosunku do sportowego sedana o wysokich osiągach, wersja GSR jest też dostępna w następujący pakietach:
Pakiet "High Performance": Podnosi trochę wyżej poprzeczkę w kategorii osiągów.
Pakiet "Stylish Exterior": Dodaje wysokiej klasy elementy wykończenia zewnętrznego.
Wersja z wnętrzem wykończonym skórą: Eleganckie i wygodne wnętrze.
Dostępny jest też pakiet "Premium", w skład którego wchodzą wszystkie wymienione wyżej opcje z dodatkowymi 18 calowymi obręczami kół z lekkiego stopu BBS, w najwyższym stopniu łączący osiągi z eleganckim wyglądem podkreślającym wysoką jakość.
2. Wygląd zewnętrzny
Linia nadwozia zaprojektowana jest w wyrafinowanym i agresywnym stylu, aby przy wykorzystaniu elementów sprawdzonych w tunelu aerodynamicznym, nadać niskiemu i szerokiemu pojazdowi aerodynamicznie gładki profil, rysujący się płynnie od odwróconego pochylonego nosa poprzez dach do tyłu samochodu. Wyprofilowany wokół odwróconego, pochyłego nosa i trapezoidalnej kratki osłony chłodnicy, agresywny i potężny przód charakteryzuje się większymi wlotami i nowymi kanałami doprowadzenia powietrza, które zapewniają doskonałe chłodzenie silnika i aerodynamikę i nie pozostawiają wątpliwości co do wysokich osiągów Lancera Evolution X. Wylot powietrza w masce silnika skutecznie odprowadza ciepło z komory silnika. Wylot ten wraz z wlotem powietrza do chłodnicy powietrza doładowywującego stanowią elementy dodające wigoru wyglądowi zewnętrznemu Evolution X.
Powiększony tylny spoiler - standard dla GSR – charakteryzuje skręcony profil z różnymi kątami natarcia na końcach i w środku, który ukierunkowuje opływ powietrza wzdłuż powierzchni nadwozia. Większa osłona podwozia poprawia aerodynamikę spodniej części samochodu i poprawia chłodzenie zespołu napędowego. Dolna część tylnego zderzaka posiada dyfuzor ułatwiający przepływ powietrza pod samochodem. Dodaje on także oryginalności tyłowi samochodu. Pakiet "Stylish Exterior" obejmuje chromowane wykończenia kratki osłony chłodnicy i listew nadwozia, kratki wentylacyjne w błotniku w kolorze nadwozia oraz przednie lampy przeciwmgłowe, co razem nadaje pojazdowi miejskiego szyku. Wersja GSR dostępna jest w pięciu kolorach wybranych celem zachowania funkcjonalnego i ascetycznego wyglądu. Wśród nich jest i żywy sportowy czerwony metalik i nowy szykowny głęboki odcień czerni - Phantom Black Pearl. RS występuje w dwóch kolorach, w tym w White Solid, przeznaczony jedynie dla tej wersji wyposażenia.
3. Wnętrze
Wystrój wnętrza kładzie nacisk na funkcjonalność, umożliwiając kierowcy skupienie się na prowadzeniu maszyny, przy równoczesnym zapewnieniu poziomu komfortu i jakości, jakiego oczekuje się od sportowego sedana nowej generacji. Fotele są wykonane przez Recaro - producenta znanego z doskonałego usytuowania siedzących i z łagodzenia skutków zmęczenia w dłuższych podróżach - dla kierowcy i przedniego pasażera w wersji kubełkowej. Nowe fotele gwarantują dodatkowe bezpieczeństwo dzięki fabrycznie montowanej bocznej poduszce powietrznej oraz komfort, z łatwością siadania i wysiadania i dają wrażenie mniejszego krępowania ruchów. Tylną kanapę dzieli środkowy podłokietnik z wygodnymi uchwytami na napoje.
Mała, pokryta skórą, kierownica Lancera Evolution X zapewnia płynność manewrowania i doskonale leży w dłoniach. Przycisk wyboru trybu S-AWC umieszczony jest w optymalnym miejscu - na lewym ramieniu kierownicy. (W modelach wyposażonych fabrycznie w system nawigacyjny MMCS HDD przycisk ten znajduje się na panelu dźwigni zmiany biegów, ponieważ w ramiona kierownicy wbudowane są przyciski zdalnego sterowania systemem audio). Lancer Evolution X oferuje doskonale widoczną tablicę wskaźników o wysokim kontraście wyświetlaczy. Wyświetlacz wielofunkcyjny dostarcza kierowcy informacji m.in. o ilości paliwa pozostającego w zbiornik, trybie pracy skrzyni Twin Clutch SST i systemu S-AWC doskonale widocznych na pierwszy rzut oka. Tablica rozdzielcza jest wyprofilowana w kształcie łuku a środkowy panel pochylony jest do kierowcy, co daje więcej miejsca na nogi i sprawia że kokpit jest funkcjonalny i wygodny. Wnętrze utrzymane w tonacji czarnej ze srebrnymi akcentami na ramionach kierownicy, panelu dźwigni zmiany biegów i innych przyrządach kontrolnych nadaje pojazdowi sportowy wygląd i daje poczucie precyzji. W wersji z wnętrzem wykończonym skórą wykorzystano połączenie oryginalnej skóry z materiałem Glanluxe*1; drzwi i pokrywa dolnej konsoli pokryte są miękką sztuczną skórą i aluminiowymi osłonami. Pakiet poprawia wyciszenie pojazdu.
*1: Niezwykle wytrzymały sztuczny zamsz produkowany przez Seiren Co., Ltd.
4. Układ napędowy
Silnik
Lancer Evolution X napędzany jest nowym, turbodoładowanym silnikiem, skonstruowanym poprzez dodanie wysokowydajnej turbosprężarki do silnika 4B11 - 2-litrowej, 4-cylindrowej, 16-zaworowej jednostki DOHC MIVEC wykorzystywanej w modelu Galant Fortis. Dostarczając większą moc w całym zakresie obrotów, silnik ten wytwarza większy moment obrotowy - 422 Nm (43,0 kg-m)/3500 obr/min i reaguje szybciej niż jego poprzednik 4G63. Nowy silnik jest również lżejszy i jest bardziej przyjazny dla środowiska. Zastosowanie technologii bezstopniowej regulacji faz rozrządu (MIVEC), zarówno dla zaworów dolotowych jak i wylotowych, pozwala na optymalne dopasowanie faz rozrządu do obrotów i obciążenia silnika w celu stablizacji charakterystyki spalania oraz umożliwia silnikowi dostarczanie większej mocy w całym zakresie prędkości obrotowej. Poprawia również emisję spalin. Lancer Evolution X uzyskał 3 gwiazdki za emisję, która jest o 50% niższa od poziomu określanego przez japońską normę z 2005 roku.
Nowy silnik, bez osprzętu, jest o 12 kg lżejszy, niż 4G63 dzięki zastosowaniu odlewanych z aluminium bloku silnika, pokrywy głowicy i obudowy łańcucha rozrządu. Turbosprężarka o zoptymalizowanej geometrii, z turbiną wykonaną ze stopu aluminiowo-tytanowego i aluminiowym wirnikiem sprężarki, poprawia czas reakcji i zwiększa moment obrotowy dostarczany przez silnik pracujący w zakresie niskiej i średniej prędkości obrotowej. Zastosowanie skierowanego do tyłu kolektora wylotowego, oprócz poprawienia skuteczności odprowadzania spalin, pozwala na niższe usytuowanie silnika, a tym samym obniżenie środka masy. Inne udoskonalenia zmniejszyły straty układów dolotowego i wylotowego, tarcie w układzie rozrządu, co w efekcie doprowadziło do zwiększenia osiągów silnika.
Skrzynie biegów
Wersja GSR, dostępna z nową 6-biegową półautomatyczną skrzynią biegów Twin Clutch SST, eliminuje pedał sprzęgła i zapewnia gładką i płynną zmianę biegów. W skrzyni Twin Clutch SST nieparzyste (1szy, 3ci i 5ty) i parzyste (2gi, 4ty i 6ty) biegi przyporządkowane są do oddzielnych wałków sprzęgłowych z własnymi sprzęgłami. Dzięki współpracy z układem sterowania silnikiem przełączenia pomiędzy tymi sprzęgłami zapewniają płynną i błyskawiczną zmianę biegów z odczuwalnym znakomitym przyspieszeniem. Ponieważ do przenoszenia napędu, zamiast przekładni hydrokinetycznej, używa sprzęgieł, skrzynia Twin Clutch SST zapewnia doskonałą sprawność przenoszenia napędu z niewielkimi stratami mocy i wyśmienitą oszczędnością paliwa. Skrzynia Twin Clutch SST pozwala na wybór pomiędzy całkowicie automatycznym trybem "Autoshift" i trybem manualnym "Manual Shift", w którym kierowca może przełączać biegi w zwykły "ręczny" sposób. Przełącznik umieszczony w podstawie selektora umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trybami normalnym, sportowym i "super sportowym", w celu optymalnego wyboru punktów przełączania biegów w różnych sytuacjach drogowych - począwszy od jazdy miejskiej, aż do jazdy na wąskiej drodze przy silnym wietrze. Modele ze skrzynią Twin Clutch SST wyposażone są w standardzie w łopatki zmiany biegów umieszczone na kolumnie kierowniczej, pozwalające na obsługę bez odrywania rąk od kierownicy.
Dla kierowców, którzy preferują bezpośrednią kontrolę nad swą maszyną, wersja GSR dostępna jest nową, 5-biegową manualną skrzynią biegów. (Wersja RS dostarczana jest wyłącznie z tą skrzynią.) Korzystając z praktycznej wiedzy zdobytej przez Mitsubishi Motors na arenie sportowej, nowa manualna skrzynia biegów, bez zwiększenia wymiarów, radzi sobie z wyższym momentem obrotowym dostarczanym przez nowy turbodoładowany silnik. Biegi od pierwszego do czwartego mają wąskie zakresy. 1szy bieg ma niższe przełożenie niż poprzednio, co pozwala na większe przyspieszenie przy ruszaniu natomiast 5-ty bieg wykorzystuje przełożenie przystosowane do wygodniejszej jednostajnej jazdy z dużą prędkością. Nowe skrzynie biegów wyposażone są w wielostożkowej pierścienie synchronizatorów dla wszystkich biegów, co pozwala na płynniejsze przełączanie biegów, większe wyczucie kierowcy jak również zapewnia podwyższoną trwałość.
5. Konstrukcja
Nadwozie
Nowa platforma modelu Lancer Evolution X charakteryzuje się zwiększoną sztywnością nadwozia, sztywnością skręcania większą o 40% a sztywnością zginania o 60%, w porównaniu do Lancera Evolution IX MR. Skutkuje to lepszą stabilnością prowadzenia i odpornością na zderzenia, jak również poprawą komfortu jazdy i zmniejszeniem drgań i hałasu. Pozwala to na osiągnięcie jakości i komfortu stosownego dla sportowego sedana nowej generacji. Większy rozstaw kół i osi Lancera Evolution X stwarza nie tylko większą przestrzeń życiową, lecz także większą stabilność i wygodę jazdy. Inne czynniki przyczyniające się do udoskonalonej jakości prowadzenia to niższy środek ciężkości, wynikający z niższego usytuowania zespołu napędowego, lepszego rozkładu masy między przodem a tyłem pojazdu, będący efektem wykorzystania lżejszego silnika, zwis przedni o 20 mniejszy niż w modelu Lancer Evolution IX MR i przeniesienie akumulatora do bagażnika. Aby zmniejszyć ciężar i obniżyć środek ciężkości, dach, przednie błotniki i wzmocnienie tylnego spojlera wykonano z aluminium.
Zawieszenie i ogumienie
W modelu Lancer Evolution X przednie zawieszenie na kolumnach MacPhersona i tylne, wielowahaczowe, wykorzystywane już w poprzednich modelach, charakteryzuje się zmodernizowaną konstrukcją z szerszym rozstawem kół i 18-calowymi kołami. Zoptymalizowana geometria i sztywniejsze zawieszenie zwiększa powierzchnię kontaktu z szosą i pozwala na pełne wykorzystanie potencjału systemu S-AWC, jak również poprawę stabilizacji toru jazdy na wprost i podczas pokonywania zakrętów.
Wersja GSR jest standardowo wyposażona w niskoprofilowe opony 245/40R18 na sztywnych, 18-calowych obręczach z lekkich stopów firmy Enkei. Indywidualny charakter mogą nadać 18 calowe obręcze z lekkiego stopu firmy BBS, dostępne również jako fabryczna opcja dla wersji GSR. Wersja GSR standardowo wyposażona jest przednie 18-calowe Brembo i tylne 18-calowe wentylowane tarcze hamulcowe. Zwiększone średnice tarcz wzmacniają siłę hamowania i odporność na utratę skuteczności hamowania, jak również poprawiają wyczucie pedału hamulca przez kierowcę. W skład montowanego fabrycznie pakietu "High Performance" wchodzą jednorurowe amortyzatory Bilstein i sprężyny śrubowe Eibach montowane w modelu Lancer Evolution IX MR. Wyposażenie obejmuje również 2-częściowe tarcze hamulcowe Brembo, zapewniające redukcję masy każdego koła o 1,3 kg i opony o wysokich osiągach ze sztywniejszymi bokami i lepszą przyczepnością. Pakiet ten zapewnia dalszą poprawę przyczepności, reakcji układu kierowniczego, stabilności i zdolności do pokonywania zakrętów.
Napęd 4 WD (S-AWC)
Wersja GSR dostarczana jest z opracowanym przez Mitsubishi Motors systemem sterowania napędem na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control - kontrola napędu wszystkich kół). Do takich podsystemów jak ACD*, AYC** i Sport ABS*** znanych z poprzedniego Lancera Evolution w nowym Lancerze Evolution X dodano układ ASC ****(aktywnej kontroli stabilizacji toru jazdy). S-AWC wykorzystuje zintegrowane sterowanie tych układów do precyzyjnej kontroli momentu napędowego i siły hamowania każdego koła, w celu poprawy zdolności do pokonywania zakrętów i stabilności toru jazdy we wszystkich warunkach: od zwykłej, codziennej jazdy do awaryjnego unikania kolizji, odpowiadając za zachowanie pojazdu wiernie odzwierciedlające intencje kierowcy. System S-AWC oferuje trzy tryby pracy — TARMAC (asfalt) dla suchych utwardzonych dróg, GRAVEL (żwir) dla nawierzchni mokrych i nieutwardzonych i SNOW (śnieg) dla dróg zaśnieżonych — umożliwiając kierowcy wybór najlepszego, najbardziej stabilnego rozwiązania dla danych warunków drogowych.
*: ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy)
Układ ACD wykorzystuje elektroniczne sterowane, wielotarczowe sprzęgło hydrauliczne do optymalizacji podziału momentu obrotowego pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi, zapewniając najlepszą równowagę pomiędzy napędem a kierowalnością.
**: AYC (aktywna kontrola znoszenia)
System AYC wykorzystuje układ przeniesienia momentu w tylnym mechanizmie różnicowym do regulacji różnicy napędu między tylnym kołami w zależności od warunków jazdy i ogranicza moment poślizgu poprawiając zdolność do pokonywania zakrętów. Obecnie system AYC realizuje sterowanie w układzie zamkniętym wykorzystując czujnik stopnia poślizgu poprzecznego do dokładnego określania dynamiki pokonywania zakrętów w czasie rzeczywistym. Ponadto, regulacja siły hamowania pozwala systemowi na zapewnienie zachowania pojazdu dokładniej odzwierciedlającego zamiary kierowcy.
***: Sport ABS (sportowy przeciwblokujący układ hamulcowy)
ABS pozwala kierowcy na zachowanie panowania nad kierunkiem jazdy i utrzymuje stabilny tor jazdy przez zapobieganie poślizgowi kół przy intensywnym hamowaniu lub podczas hamowania na śliskich nawierzchniach. Uzupełnienie układu Sport ABS o czujniki stopnia poślizgu i ciśnienia hamowania poprawiło skuteczność hamowania na zakrętach.
****: Aktywna stabilizacja toru jazdy (ASC)
System ASC stabilizuje tor jazdy przy jednoczesnym utrzymaniu optymalnych własności trakcyjnych, dzięki regulacji mocy silnika i siły hamowania każdego koła. ASC podwyższa stabilność pojazdu przez tłumienie poślizgu podczas awaryjnych manewrów wykonywanych w celu uniknięcia kolizji lub przy gwałtownych ruchach kierownicą. Zwiększa również przyczepność podczas przyspieszania zapobiegając buksowaniu kół na śliskich nawierzchniach.
6. Bezpieczeństwo
Standardem w wersji GSR są dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i przedniego pasażera (w wersji RS standardem jest dwustopniowa poduszka powietrzna kierowcy), których ciśnienie napełniania regulowane jest w zależności od siły zderzenia i poduszka kolanowa kierowcy, stosowana w modelach Delica D:5 i Galant Fortis. Boczne i kurtynowe poduszki powietrzne dostępne są jako opcje fabryczne. Wersja GSR standardowo wyposażona jest w reflektory z lampami wyładowczymi i systemem reflektorów adaptacyjnych (AFS), w którym reflektory poruszają się zgodnie z ruchem kierownicy w celu poprawy oświetlenia drogi i widoczności w nocy. Wycieraczki z czujnikiem deszczu, dostosowujące prędkość i cykl wycierania do intensywności opadów oraz reflektory z automatycznym włączaniem i wyłączaniem w zależności od natężenia światła zewnętrznego są opcjami fabrycznymi w wersji GSR. Wszystkie wersje w standardzie mają immobilizer i alarm przeciwkradzieżowy. (Alarm bezpieczeństwa jest standardem wyłącznie w wersji GSR).
7. System audio / wyposażenie dodatkowe
Wersja wyposażenia GSR dostępna jest z multimedialnym systemem komunikacyjnym MMCS, stanowiącym wyposażenie fabryczne, w skład którego wchodzi system audio i nawigacyjny z 30 gigabajtowym dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD. W wersji GSR opcją fabryczną jest wysokiej klasy system nagłośnienia Rockford Fosgate — dobrze przyjęty przez użytkowników Outlandera i innych modeli. System wykorzystuje wzmacniacz o mocy 650 W i dziewięć głośników do emisji wysokiej wierności dźwięku, w czym pomagają materiały tłumiące i uszczelnienie otworów w drzwiach, które w ten sposób zmieniają się w komory rezonansowe. Wyposażenie fabryczne wersji GSR stanowi zdalny system bezkluczykowy, pozwalający kierowcy na blokowanie i odblokowywanie drzwi oraz włączanie/wyłączanie silnika bez wyjmowania pilota z kieszeni lub torebki.
Standardem we wszystkich modelach Mitsubishi Motors jest system ETACS (elektroniczny system sterowania licznikami czasu i systemem alarmowym). System kontroluje warunki uruchomienia przycisku "Comfort Flasher", umieszczonego na dźwigni przełącznika kierunkowskazów, umożliwiającego trzykrotne mignięcie kierunkowskazami, szczególnie użytecznego przy zmianie pasa ruchu, funkcji automatycznego wyłączania reflektorów zapobiegającego rozładowaniu akumulatora oraz innych systemów elektronicznych, w jakie wyposażony jest Lancer Evolution X.
II . Informacje dotyczące sprzedaży
1. Planowana sprzedaż w Japonii : 4000 sztuk (całkowita sprzedaż na rok budżetowy 2007)
2. Dostępne: u dealerów Mitsubishi na terenie JaponiiM - Pią 19 Paź, 2007 Kurde to jest lektura na posiedzenie w sraczu, na forum ciezko to przeczytać na raz
Trzeba bedzie wydrukować CHRZANEK - Pią 19 Paź, 2007 Ale warto.
Mitsu w odróznieniu od Subaru nie porzucilo sportowego ducha i wszystko jest podporzadkowane osiągom.
Wersja GSX dostępna zarówno z 6 biegowa sekwencją jak i 5 biegowym manualem
Wersja RS (na maxa zubożona - prawdopodobnie baza do gr N) tylko manual.
Dla mnie moze Exo VI TME byo najbardziej agresywne, ale X jest doskonaly...Loko - Pią 19 Paź, 2007 A mnie najbardziej jara w nowym mitsu skrzynia dwusprzęgłowa, jak będzie działała tak samo dobrze jak dsg to po prostu ideał, napieprzasz po zakretach cały czas z obiema rękami na kierze i do tego biegi zmieniaja sie szybciej niż ręcznie.
A z minusów to chyba jednak wciaż rosnaca waga, czekam na auto które wreszcie będzie lżejsze od poprzednika, super się to czyta ze na każdej cześci redukują wage, ale potem i tak wychodzi ze auto jest cieższe, ostatnio czytalem broszure ok 40 stron nowego bmw m3 i chyba na kazdej stronie było napisane o obnizaniu wagi to tego to tamtego, nawet dach zrobili z karbonu zeby środek cieżkości obniżyć, ale finalnie i tak wyszło ze nowa m3 przytyła 100 kilo. No ale i tak mnie jara na maksa tak samo nowe evo, jak i nowe m3 bo produkcja tych aut jest podporządkowana pod performance.CHRZANEK - Pią 19 Paź, 2007 Loko: GSX pewno jest cięższy bo ma full wypas klimy, skóry i inne bzdury.
Natomiast RS - którego wagi tak naprawde nigdzie sie nie doczytalem moze być sporo lżejszy.
Myślę że w granicach 80Kg.Marek23 - Nie 21 Paź, 2007 Chrzanek, Ty wiesz jak mi dogodzić :564: