To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wydajność hamulców - jak testować

dzik - Czw 25 Lut, 2010

na stacji diagnostycznej nie sprawdzisz wydajnosci hebli, na stacji sprawdzisz czy sa w stanie zablokowac kola (kazdy normalny to potrafi) i czy nie ma roznic L/P, balansu przod/tyl nie sprawdza.

Testowanie hebli nie jest prosta sprawa, glowne pojecie to pojemnosc ciepla, skutecznosc odprowadzania i skutecznosc hamowania przy podniesionej temperaturze ukladu.

Gdzy zmienimy heble z 230 na 320 to pierwsze hamowanie 100-0 bedzie takie same, opony sa slabym ogniwem. Ale przy kolejnych hamowaniach 200-0 lub upalaniu na torze wyjdzie ich ogolna sprawnosc.
Wiekszy hamulec ma wieksza pojemnosc cieplna, lepiej sie chlodzi, wrazenie lepszej skutecznosci po zmianie wielkosci tarcz wynika z faktu ze z powodu zwiekszenia ramienia liczonego jako promien tarczy potrzeba mniejszego cisnienia w ukladzie by zablokowac kola.
Zwiekszenie skutecznosci to wielkosc i chlodzenie, np lepsze chlodzenie zapewniaja felgi aluminiowe, przewodnictwo cieplne aluminium jest trzy krotnie wieksze od stali, pojemnosc cieplna aluminium tez z tego co pamietam jest dwukrotnie wieksza od stali (w J/kg).

To tak na szybko.

Hamulce to dobre grzalki, jesli hamujesz tone z 100km/h w ciagu 3s to hamulce generuja:
27*27*1000/2/3 = 121kW.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group