CRO 10w40 używałem go do docierania.. puki co silnik trzyma się kupy.
Zlewasz go po 800km lub 8 godzinach na hamowni.
Właśnie o tym pomyślałem jak zacząłem czytać ten temat. Dobra opcja.
Ja docierałem tak:
Pierwszy olej półsyntetyk 10W40 Totala. Pierwsze 100 km to w ogóle głaskanie gazu i zrobiłem je na raz nie przekraczając 2,5 tys. Następne 200 km też tylko z jednym zgaszeniem silnika i do 3 tys km.
Wymiana oleju na kolejny półsyntetyk 10W40, tym razem Mobil1. 200 km do 4 tys, 200 km do 5 tys, 200 km do 6 tys, 200 km w okolice odcinki, ale wiadomo ostrożnie obchodząc się z gazem.
Gdzieś mniej więcej po 1100-1200 km parę rady dałem w palnik i zmieniłem olej na docelowy syntetyk.
Starałem się jeździć wieczorami i raczej robić więcej km na raz. Silnik się miał w końcu docierać, a nie stać w korkach. Tak samo jak lepiej na początku unikać dużej ilości "zimnych odpaleń". Tak mi ta technika została przedstawiona, taką wykorzystałem i jest dobrze zefir - Sob 03 Kwi, 2010 najlepiej docierac przy mniejszym ruchu na ulicach, mniej postoji, zmienne obciazenie silnika przez pierwsze 1000 km bez pałowania, zlac olej, pozniej zwiekszac obciazenie,
jak planujesz lac polsyntetyka, to od razu taki lej.
pozdroGeKo - Sob 03 Kwi, 2010 http://www.racingforum.pl...showtopic=29416 tu masz całe 8 stron, na 8 stronie jest opis po angielsku firmy TRD jak docierać silniki to cytat stamtąd
"The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:
To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.
For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.
Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.
Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.
For a race engine broken in on the dyno the procedure is a little different. Note that this procedure is for a race clearanced engine.
For the initial run use a Mineral based 20W-50 oil. Run a hotter spark plug than you normally would run. Prime the oil system and the fuel system. Start t6he engine and bring it up to 2,000 - 3,000 rpm with no load. Watch the oil pressure and check for leaks. After 30 minutes stop the motor, check the timing, re-torque the head and check valve lash. Then, run the engine with a light load between 2,000 - 3,000 rpm for another 30 minutes. After 30 minutes change the spark plugs to the normal heat range you are going to run. Do a full throttle full load pull up to the bottom of the power band. Quickly chop the motor.
Check the spark plugs and the BSFC numbers if your dyno is equipped to do so to confirm the jetting. If everything looks good do a full throttle full load pull.
The engine is now ready to race."ade - Nie 04 Kwi, 2010 ja bede docieral technika, pierwsze 100km po zlozeniu na mineralnym
olej, filtr do zmiany, potem juz docelowy olej...
jazda z roznymi, predkosciami, pelny zakres predkosci obrotowych, ale z unikaniem duzych obciazen (np 3jka i gaz w podloge od 2000 do 7000:P)... jakies 1500km takiej jazdy i potem juz normalnieAnonymous - Nie 04 Kwi, 2010 ade a kiedy zalać modyfikator? Vlodarsky - Pon 05 Kwi, 2010 ja docieram na mineralnym, po zlozeniu chodzi na 1,5 k obr, pozniej chwila spokojnej jazdy i palowanie, daje mu odpoczac, normalna jazda, znowu palowanie. 25% docierania to palowanie z rownymi odstepami. Po 200-300km wymiana na olej docelowy. Pozniej wymiana po tysiacu km i spokoj.rzeźnik. - Nie 11 Kwi, 2010 ja po wymianie pierścieni , panewek , gumek i zrobieniu głowicy przez pierwszy tysiąc jeździłem delikatnie , mimo to przez pierwsze 500 km wpieprzył mi ponad pół litra oleju . teraz jest ok , oczywiście jak na clio 16v czyli 0,3 l na 1000 . aha mam wlany castrol 10W60Anonymous - Pią 16 Kwi, 2010 ja docierałem kilkanaście silników swoich i składanych innym i tak po złożeniu silnika którego składam totalnie na sucho jeśli jest mozliwość ręcznie olej napompować, jeśli pompa na wale to składam na oleju, oczywiście przed odpaleniem pompuje silnik olejem odpalam odrazu od 1.2 do 2tys obr do włączenia wentylatora pierwsze 100km tak do 4.5tys na 3.4 gazu od 1 do 3 biegu co rozpędzenie hamowanie silnikiem, zlewam olej leje jeszcze raz mineralny zawyczaj GM bo tani i dobry, potem ze 200 w pelnym zakresie obrotowym co rozpędzenie hamowanie silnikiem oczywiście rozpędzanie z gazem w podłodze od 2 biegu i ok 2t.5tys obr potem docelowo valvo 10w60 jak narazie jeden tylko silnik wymagal docierania trochę spokojnie przez ok 700km ale juz po 500 zapotzrebowanie na olej sie unormowało zero dyma i komprecha równa
w docieraniu jeśli były wymieniane pierścienie chodzi o to zeby predkości obrotowe i obciążena stale sie zmieniały nie należy delikatnie bardzo sie obchodzić z gazem bo bardzo długo sie pierścienie będą układać one potzrebują ciśnienia i słabego oleju żeby sie dotrzećznam przypadki gdzie silnik na nowo poskladany zalany syntetykiem i delikatnie docierany ukladał sie ponad 3tys km
jeśłi zmieniane tylko panewki i szlifowany wał to lać odrazu docelowy olej ze 50km bez duzego obciążenia a potem normalnie ogień
http://www.youtube.com/us...u/5/S6OSOaQrFVo
tak docieram panewki 50km po zmianie dodam zę odcinak jest na 8 tys
tak silnik po 10 minutach pracowania na wolnych znaczy 1.5tys
http://www.youtube.com/us...u/4/GtZAC6bEXTw http://www.youtube.com/us...u/1/XfoVV4ERRY8