pierwszy tysiac spokojnie ze stopniowym zwiekszaniem obrotow silnika... wymiana oleju... drugi tysiac coraz szybciej wkrecanie auta na wysokie obroty, miejscami ogien pod odcinke, wymiana oleju, wazne zeby auto nie jezdzilo ze stalymi predkosciami i obrotami, obciazenie musi sie zmieniac... my tak docieralismy silnik w rajdowce na polecenie mechesow ktorzy go skladali.
jako ciekawostka gdy lagadulla jezdzil jeszcze z kucharem to opowiadal mi ze docieranie silnika w n11 odbywalo sie na tracie wrocław-katowice... zmiana predkosci co kilka km, po powrocie wymiana oleju i silnik przygotowany byl do startu
Ostatnio zmieniony przez qbus Sob 03 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz
a co tu tliumaczyc od tego masz google nie przekraczaj 3.5 tysiaca przez 1000km i bedzie dobrze
_________________
Czesio [Usunięty]
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010
zalewać olejem o docelowej lepkości , od razu czy moze pierwsze odpalenie na mineralu niech pochodzi , zlanie minerala i wymiana filtra , olej docelowy i dpiero jazdy .
Putam sie ponieważ tych szkoł jak docierac jest naprawde wiele
Barejka Gołąb ma racje... opini nt docierania jest naprawde bardzo duzo... niektorzy twierdza ze wystarczy zrobic 100 km odpowiednimi technikami, u innych silnik odrazu po zlozeniu widzi odcinke.
sorry, ale jak czytam o zalewaniu świerzego motoru olejem o wysokiej lepkości to mnie ciarki przechodzą m. in po ostatnich doświadczeniach z silnikiem kolegi, który ktoś mu po wymianie panewek zalał mineralem +motodoktor (było pozniej wielkie JEB)
jaki olej docelowo planujesz?
generalnie docierałbym na syntetyku, docelowo też bym to zalał...
ile wypowiedzi tyle opinii ... ja swoj docieralem na mineralu i do 3,5 tys obrotow przez 1 tys km (bez palowania), a potem juz docelowo polsyntetyk ... i ponad 2 albo 3 sezony motor jezdzi ... najlepiej jak zapytasz tych co ci skladali silnik, jak cos sie wysra to przynajmniej nie beda mogli Ci wciskac kitu ze sle docierales... reszta w rekach opatrznosci
Czesio [Usunięty]
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010
AndreXSi napisał/a:
jaki olej docelowo planujesz?
myslałem o połsyntetyku
ale co do marki sie jeszcze nie zdecydowałem
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010
a mozecie napisac dlaczego półsyntetyk??dla mnie to jakies dziwne....
decyzja magika z krainy "za pięć dni" .... o ile pamietam to argumenty typu ze silnik na luzno, ze syntetyk nie ma sensu bo polsyntetyk spokojnie wystarczy, a moze po prostu dlatego ze jedyny olej jaki widzialem u niego w garazu to castrol 10W40 ... generalnie biorac pod uwage to ile oleju bierze, to jestem wiecej niz happy ze nie jest to syntetyk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach