To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Punto HGT - Bilstein B6 ?

Drone - Nie 25 Kwi, 2010

PiTT napisał/a:
Drone napisał/a:

No w sumie w tym samym, ale ostatnio robił to inny mechanik.

może tu jest problem
z tego co wiem w kompie się ustawia konkretny model i na tej podstawie reguluje ustawienia
może oni Ci ustawiali jak zwykłe punto?
podjedz do nich:
http://katalog.pf.pl/Rasz...P0R10C-m09.html


Do Raszyna mam blisko, wpadnę w wolnym czasie.

Co do ustawiania na zwykłe Punto. Wszystko jest możliwe ;)
Chociaż w przypadku tego akurat warsztatu raczej nie spodziewałbym się fuszerki.
Serwisuję u nich już czwarte auto, często robią mi coś za darmo i wiedzą że potrafię przyjechać z byle pierdołą ;)
No i to ASO, chociaż małe ;)

martin.h - Nie 25 Kwi, 2010

PiTT napisał/a:
może tu jest problem
z tego co wiem w kompie się ustawia konkretny model i na tej podstawie reguluje ustawienia

Bardzo ciekawe to co mówisz. W zwykłych przednionapędowych autach takich jak Punto, Golf (choć nie jestem pewny czy w Golfie nie reguluje się także pochylenia koła) czy 106 do regulacji jest pewnie tylko zbieżność z przodu. Do zwykłej jazdy po drodze ustawia się ją na zero.

Ja bym najpierw posprawdzał luzy w zawieszeniu, i to nie tylko w przednim, ale w tylnym także.

PiTT - Nie 25 Kwi, 2010

szczerze to nie wiem
tak mi przyszło do głowy bo przecież po coś wbijają w maszynę dokładny model i wersję

Anonymous - Nie 25 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:

Do zwykłej jazdy po drodze ustawia się ją na zero.

Wyjdź :wall:

Jakarti - Pon 26 Kwi, 2010

czy na "0" tzn pionowo?

jesli tak to niestety w punto jest inaczej. mialem nawet wydruk gdzies ale chyba oddalem przy odsprzedazy.
w kazdym razie dziwi mnie, ze mowisz, ze hgt jest niekomfortowe :) to byl super fajny samochodzik i bardzo ladnie sie gibał (nowe amory - oryginalne) na torze w lublinie. swoja droga czas 1:06:20 przy pelnej serii cos mowi, hehe

nie wiem jak fabrycznie jest ustawiony taki b6 do punto ale do francuzow jest to raczej zamiennik amora seryjnego. wysokosc i twardosc raczej sie nie zmieniaja wiec i tutaj nic sie nie poprawi. co do malego komfortu jazdy to moze sprawdz wszystkieg gumy? stabilizator, drazki itp. ja to mialem max roczne i na prawde nie narzekalem wcale na komfort. punto w porownaniu na serii C2 to pneumatyczne zawieszenie :D :D

mysle, ze fajnym rozwiazaniem mogloby byc wlozenie eibachowych sprezyn - w c2 sa bardziej miekkie od seryjnych wiec przy utrzymaniu ich dlugosci mogloby sie cos zmienic ale odradzam jesli masz tym po torze latac.

martin.h - Pon 26 Kwi, 2010

p106rallye napisał/a:
martin.h napisał/a:

Do zwykłej jazdy po drodze ustawia się ją na zero.

Wyjdź :wall:


A na ile ustawiasz zbieżność? Popytaj się pierwszego lepszego mechanika co ustawia geometrię.

Jakarti napisał/a:
czy na "0" tzn pionowo?


Piszesz teraz o kącie pochylenia koła, tu jest przeważnie na lekkim minusie. Zbieżność to różnica pomiędzy przednimi i tylnymi krawędziami kół.

jozekrj - Pon 26 Kwi, 2010

ustawia się na tyle ile przewidziała fabryka

żeby zbieżność podczas jazdy była na 0 trzeba by było ustawić na +

w 206 s16 ustawia się na -0 stopni 06'

martin.h - Pon 26 Kwi, 2010

Ok, ale można powiedziec, że te 6' na koło to nic, równie dobrze można dać na zero. Rozmawiałem z mechanikiem, który ustawiał mi auto i mówił, że w większości przednionapędówek tak robią, pozatym jest to pewien kompromis. W każdym bądź razie ja na prowadzenie puga nie narzekam, aczkolwiek gdybym miał gdzieś nim startować to zastanowiłbym się na lekką rozbieżnością.
kosmita - Pon 26 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:
6' na koło to nic

no nie wiem, u mnie tolerancja jest 5' +/-

koma600 - Pon 26 Kwi, 2010

a może masz wywalone poduszki górne amortyzatorów,
Anonymous - Pon 26 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:
Rozmawiałem z mechanikiem, który ustawiał mi auto i mówił, że w większości przednionapędówek tak robią, pozatym jest to pewien kompromis.

Ten Twój Pan Edek to się raczej chu.ja zna tak jak i Ty. Na 0° to ja sobie mogę sam ustawić , na kafelki i bramę w garażu. Każdy samochód ma ściśle określone parametry ustawień.
np . Ford Mondeo 2002 rok 0,5 - 0,6 przód i tył 2,7


Uploaded with ImageShack.us

Jakarti - Pon 26 Kwi, 2010

oke,

ale temat nie do konca o tym wiec jak widzicie mozliwosc polepszenia nadlingu bez ujmowania komfortu?

trudne pytanie -i moim zdaniem nie ma szans na dobra odpowiedz.
ja robilem w HGT wszystko na serie i nigdy nie narzekalem.

swoja droga to bym sie karnął chetnie ;)

martin.h - Pon 26 Kwi, 2010

p106rallye napisał/a:
Ten Twój Pan Edek to się raczej chu.ja zna tak jak i Ty.


Po pierwsze nie pisałem, że we wszystkich przednionapędówkach. Po drugie nawet wspomniane przez Ciebie 0,5-0,6 mm nie jest jakimś dużym odchyłem od 0. Po trzecie ustawiałem pewnie tam gdzie Ty :]
Na temat zbieżności z tyłu nic nie pisałem więc tego nie mieszajmy.

p106rallye napisał/a:
Na 0° to ja sobie mogę sam ustawić , na kafelki i bramę w garażu.

Życzę powodzenia. Pozatym jeśli uda ci się ustawić na 0 to śmiało ustawisz sobie też samemu na plus i minus.

A pozatym jak widzisz Czesiek nie ustawia zbieżności w stopniach, tylko milimetrach.

Anonymous - Pon 26 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:


Życzę powodzenia. Pozatym jeśli uda ci się ustawić na 0 to śmiało ustawisz sobie też samemu na plus i minus.

A pozatym jak widzisz Czesiek nie ustawia zbieżności w stopniach, tylko milimetrach.

Samemu mogę na 0° - do innych wartości potrzebne są niestety te śmieszne precyzyjne urządzenia lub stare metody ze sznurkami , kątomierzami itp
Poznałeś - wiesz od kogo ta karteczka i mówisz ,że Ci Czesiek powiedział ,że ustawia na 0° :> . Coś tu kłamiesz. Akurat ten koleś jest bogiem geometrii i nie sądzę ,żeby tak uprościł. Ja się na tym nie znam ,ale jak mi kiedyś jebnął wykład z którego oczywiście prawie nic nie pamiętam ,to wspominał o ściśle określonych parametrach dla każdego samochodu.

Drone - Pon 26 Kwi, 2010

koma600 napisał/a:

a może masz wywalone poduszki górne amortyzatorów,


Z tego co się orientuję, te poduszki to kawał gumy i jak są wywalone, to jest stukanie amora o kielich.
Stukania brak.


Jakarti napisał/a:

trudne pytanie -i moim zdaniem nie ma szans na dobra odpowiedz.
ja robilem w HGT wszystko na serie i nigdy nie narzekalem.

swoja droga to bym sie karnął chetnie ;)


Pytanie było czy B6 nie popsują jeszcze bardziej komfortu

Też robię na serię jak się tylko da, chociaż tłumik środkowy zrobiłem ze stali nierdzewnej na zamówienie, a przy zamawianiu był nacisk na ciszę, nie na osiągi ;)

Na przejażdżkę możemy się umówić. Może ja za dużo oczekuję od tego auta i prowadzi się tak jak trzeba ;)
Trudno mi w to jednak uwierzyć, bo przy hamowaniu w Seicento takich efektów nie ma.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group