Przem_106, Z Tym Radzikowskim to ja bym był ostrożny. Ja już nie jedną historię czytałem, chyba nawet Rasta ze 2 lub 3 razy zrzucał skrzynię zanim mu zrobił sprzęgło jak należy?
+1
sam tez mialem od radzikowskiego i w sumie nie moge polecic za bardzo.
+1 znajomi już w kilku samochodach narzekali na to że spiek Radzikowskiego szybko się skończyłrasta - Śro 18 Lip, 2012
GeKo napisał/a:
Przem_106, Z Tym Radzikowskim to ja bym był ostrożny. Ja już nie jedną historię czytałem, chyba nawet Rasta ze 2 lub 3 razy zrzucał skrzynię zanim mu zrobił sprzęgło jak należy?
A finalnie i tak zmieniłem na AP Racing. Ja już wiem jedno, tarczę to sem można robić u kogo się chce, ale docisk najlepiej kupić jakiś nowy dedykowany, profi producenta.
BTW, co do cen, Sachs Performance jest droższy niż AP Racing, przynajmniej do Focusa.Greg - Śro 18 Lip, 2012 Przy odelżaniu zamachu i tak się go wyważa, a najlepiej robić to razem z wałem i kółkiem pasowym. Nie wiem jak to będzie działać przy wyważeniu samego zamachu, ale pewnie będzie, może nawet lepiej niż seria, bo wiadomo jak seria jest wyważona.
Poszukaj z Helixa, oni robią do Francuzów - i sprzęgła i dociski i lekkie, alumionowe koła zamachowe.
Ponoć odelżony zamach ma mniejsza pojemność cieplną co się przekłada na pracę sprzęgła, ale ja się nie znam na tym i nie wiem jak to w praktyce się zachowuje.106 - Śro 18 Lip, 2012 moj zamach byl odelzany i wywarzany bez walu i bylo ok. po rozebraniu silnika
nie widac zeby panewki, korby, wal byly w zlym stanie. wszystko trzyma nominal.
zamach odelzony byl juz dawno temu.... calosc krecila sie pod 8k obr/min.
choc wiadomo ze najlepiej wywazac calosc.qbus - Śro 18 Lip, 2012 My po rozsypaniu się sprzęgła na Karkonoskim odesłałismy tarczę -> http://www.aaronex.pl/
Tomaszczyk polecał, Jaco np. już trochę mniej
Ojciec Klaudii miał od nich sprzęgło w terenówce i dawało radę, cena jest na bardzo akceptowalnym poziomie.Przem_106 - Śro 18 Lip, 2012 Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi. Napewno z nich skorzystam i wybiore najrozsądniejszą opcje. Co do spieka, to mam na swoim terenie podobną firmę co poleca QBUS. Nazwa,to Witizen. Rozmawiałem dzis z Marciniakiem i oni jezdzą na spieku robionym gdzies w Warszawie i seryjnym docisku i z dociskiem nie bylo problemu nigdy. Teraz jeszcze ostatnie pytanie, czy awaria u mnie to napewno sprzeglo. Objaw jest taki, ze po załozeniu nowej linki,ona nie wysprzęgla.Tzn po wcisnieciu pedału sprzęgła w podłogę lapka sprzegła naciąga sie do połowy przez co nie da się wrzucic zadnego biegu. Niestety po dopchnięciu łapki do konca breszką tez nie da się wrzucic zadnego biegu! Co obstawiacie: linka, czy docisk? Linka jest nowa z ASO od Vlodka (0km przebiegu) sprzegło było oglądane 300km (30-50) na ostro i było ok.! Dodam, ze auto rusza z rozrusznika na 1 2 3 i wstecznym. Zrzucac skrzynie?acik666 - Sob 25 Sie, 2012 Docisk kolego na 99% Daj znać co byłoPrzem_106 - Sob 25 Sie, 2012 A więc po kolei:
Padł docisk. W sumie oznak zuzycia poza wytartym do połowy słoneczkiem nie było. Tarcza nawet w dobrym stanie. W sumie, to spodziewałem się jakis połamanych lub powyginanych elementow i widząc zdemontowane sprzęgło miałem obawy czy rzeczywiscie to jest przyczyna.
Kupiłem nowy zestaw sprzęgła w zamienniku LUK-a. Tarczę dałem do obicia spiekami do Gdyni, a docisk zostawiełem seryjny. Łozysko włozyłem oryginalne, bo było w ASO w cenie flaszki
Auto jezdzi. Pedał chodzi bardzo lekko, a sprzęgło wcale nie szarpie. Tak więc w moim przypadku sprzęgło jako całosc pracuje bardzo łagodnie i nie potwierdza to opini o twardej pracy i zaniku efektu połsprzęgła. Dzis zdązyłem zrobic tylko kilka kilometrow, bo skonczyły mi się badania techniczne. Jutro postaram się potestowac auto w boju i kopsnąc jakąs relację w pimpie. Ciekawy jestem jak z trwałoscią.martin.h - Sob 25 Sie, 2012 Przemku, masz seryjny docisk, a tarcza ma jedynie zmienioną okładzinę więc nie powinno być jakiejkolwiek mowy o "cięższej" pracy sprzęgła.Przem_106 - Sob 25 Sie, 2012
martin.h napisał/a:
Przemku, masz seryjny docisk, a tarcza ma jedynie zmienioną okładzinę więc nie powinno być jakiejkolwiek mowy o "cięższej" pracy sprzęgła.
Masz rację. Pedał sprzęgła nie ma prawa pracowac cięzej przy seryjnym docisku, ale dla porownania z poprzednim zuzytym dociskiem pracuje o wiele lzej.uczeszsie100 - Nie 23 Wrz, 2012 Na fotum 206 jest do kupienia tarcza sach performance za 600 zł.Shymek - Nie 23 Wrz, 2012 Przem jak jeszcze nie kupiłeś to też polecę Ci Helixa. Tanio nie jest ale na pewno dobrze
Co do Radzikowskiego to pokaże wam "dwumasę" zrobiona u niego do silnika 2,0T z Meganki Robił też do tego wzmocniony docisk (gdzie w MEgane jest samoregulujący się) - wzmocnienie go polegało na wymianie sprężynek na większe (ale ocierały w wysprzęglik i nadało się to psu na budę). Robił też sprzęgło - obicie jak obicie tylko to zostało z kompletu od niego
Barejka - Nie 23 Wrz, 2012 czyli co radzikowski to druciarz? Shymek - Nie 23 Wrz, 2012 Raczej jego renoma z lat poprzednich mocno podupadła Wolę wydać 5k na gotowca z Helixa Barejka - Nie 23 Wrz, 2012 coraz wiecej sie slyszy ze robi slabo, wiec sam sobie wzmocnilem docisk zobaczymy co z tego wyjdzie