arssss - Pon 17 Gru, 2012 rabarbar, dlaczego wywalasz?Anonymous - Pon 17 Gru, 2012 Trąbki sa z tyłu silnika i ciągna gorace powietrze,dedykowany airbox nie podpasuje (za mało miejsca -silnik z integry w cifie 4 gen),wieć trzeba by cos rzezbic a to tanie nie będzie,do tego komp który jest nie bardzo to ogarnia.Chwilowo za duze koszty żeby to zrobic tak jak powinno byc,wole wrócic do zwykłego kolektora a kase wydac np.na zawias.Co nie znaczy ze te trąbki kiedys nie wrócą.Sibu - Pon 17 Gru, 2012 Jeżeli się nie zamierza stroić silnika algorytmem Alpha-N, to nawet nie ma się co zabierać za ITB.Anonymous - Pon 17 Gru, 2012 Na algorytmach i ogólnie silnikach nie znam sie zupełnie,ale wydaje mi sie ze itb bez strojenia jest bez sensu.Zreszta itb chyba powinno byc ostatnim etapem modów,wczesniej jakies wałki,głowica itdSibu - Pon 17 Gru, 2012 Chodzi głównie o to że przy ITB jest straszna sieczka z podciśnieniem i nie ma za bardzo gdzie się wpiąć z MAP-sensorem, dlatego przechodzi się z algorytmu Speed Density na Alpha-N, gdzie przy obliczaniu czasu wtrysku pomija się bezwzględne ciśnienie w kolektorze i bierze się pod uwagę tylko kąt uchylenia przepustnicy.Greg - Pon 17 Gru, 2012 Ja temat mocno rozgryzałem bo dostałem do auta zestaw ITB z jakiejś CBR ale z dziadowo wykonanym kolektorem więc tego nie założyłem.
angole pchają z GSX-R 750 albo 1000 chyba K5, ale to musiałbys poszukac na 106ownersclub np. Colin Satchell chyba sprzedaje takie gotowe sety z kolektorem wyciętym z alu, coś koło 900Ł chyba (?).
Ja mam gdzieś te swoje trąbki, jak chcesz zobaczyć. Jakby zrobić flanszę nowa i wyspawać kolektor (problem w 16v jest taki, że rury musza przechodzić z okrągłych od przepustnic w spłaszczone do kanałów - i to jest główny fakap. Koszt wyspawania czegoś takiego to z 1000 pewnie, przepustnice kilka stówek.
Bez strojenia IMO bez sensu Mrozu - Pon 17 Gru, 2012 Greg a nie sprzedajesz swoich? Auto będzie strojone na DET3Greg - Pon 17 Gru, 2012 Myślę, że mogę się ich pozbyć.
Poszukam ich, obejrzysz i możemy się jakoś dogadać Mrozu - Pon 17 Gru, 2012 czekam na info w takim razie Barejka - Pon 17 Gru, 2012 faldzip, jedna uszczleka jest!!! BNU - Pon 17 Gru, 2012
Barejka napisał/a:
faldzip, jedna uszczleka jest!!!
oringowany blok, struna i silikon termiczny Barejka - Wto 18 Gru, 2012 Mrozu, a tak na powaznie to olej temat, do 170 koni mozna ojsc na seryjnym kolektorze, a itb to tak jakby na skroty, zainwestuj w walki, wydech dobre strojenie i jak Ci sie uda ze 140-150 to juz bedzie milo i przyjemnie jechaloMrozu - Wto 18 Gru, 2012 140 mam już, a nie mam jeszcze ruszonego kolektora wydechowego, wałków, głowicy i dolotu, więc nie jest źle i jechać jakoś tam jedzie. Kolektor wydechowy i wałki też będą ogarniane, głowicę obrobię sam na ile dam radę i założę na niższej uszczelce, do dolotu mam jak na razie dużą puszkę. Założę DET3 i ponownie będziemy stroili i zobaczymy co wyjdzie. Na koniec myślałem o ITB, ale jak już będę miał silnik na zewnątrz to myślałem aby to połączyć.Sibu - Wto 18 Gru, 2012
Mrozu napisał/a:
140 mam już, a nie mam jeszcze ruszonego kolektora wydechowego, wałków, głowicy i dolotu
Słynne teoretyczne 140 KM ? Skąd ta moc jak wychodzi na to że wszystko jest seryjne.Greg - Śro 19 Gru, 2012
Mrozu napisał/a:
jak już będę miał silnik na zewnątrz to myślałem aby to połączyć.
ITB jak masz dobrze przygotowane to zakładasz w jakieś pół godziny I bez zrzucania motoru, najważniejsze co trzeba zrobić i co jest wygodniej robić mając głowicę w rękach to zgranie kanałów z kolektorem do ITB - tutaj najlepiej móc wsadzić paluch do kanałów
Ewentualnie trzeba wyciąć kawałek blachy - ale to też nie jest wielkie wyzwanie.
A to chyba najfajniejszy set ITB (ATP) z bezosiowymi motylkami w kształcie kanałów. Ahh. Drogie.