Kubas, nie wyważam drzwi, to, że większość jeździ na takim setupie nie jest odzwierciedleniem stanu faktycznego dobrych zawiasów 106/saxo. Większość jeździ bo działa po pierwsze: Marketing szeptany, możliwość regeneracji, warunki zakupowe, ogólne przekonanie, że najlepsze to B6/B8. Nie uważam, ze się mylą, ale nie sądze, że na rynku funkcjonuje tylko b6/b8 i nic poza tym...
jeżeli dostanę dobrą ofertę na B6 to kupie B6 bo to dobry zawias, ale jeżeli oferta AGX będzie korzystniejsza cenowo i różnica na zestawie będzie ponad 200 pln to nie widzę w moim przypadku dlaczego mam przepłacać jeżeli otrzymuje renomowany, sprawdzony produkt.
W kompletnym zawiasie chciałbym się zmieścić w koszcie 1600 pln wraz ze sprężynami i łożyskiem górnego mocowania. A i tak wolałbym zapłacic mniej bo jeszcze chciłabym żeby zostało kasy na inne pierdoły.
Teraz rozumiesz dlaczego doszukuje się różnić nawet w tak oklepanym temacie ?
Widzisz i okazuje się że Ultra SR to amortyzator skrócony i przystosowany do jazdy sportowej wraz ze sprężyną do -35 . Może to jest dobre rozwiązanie. Może właśnie Ultra SR to analogiczny produkt do B6.Vlodarsky - Pon 29 Mar, 2010
kamil napisał/a:
możliwość regeneracji,
Billek - Chrzanek kiedyś dostał bardzo promocyjną ofertę ne regenerację Co do jazdy to podobały mi się Billki w Fieście Pawła bo były nowe i czuć było lepszą jazdę. Wydaje mi się, że używany billek działa jak seryjny zawias.
GAZ - nowy amor cieknie - chyba kiepska reklama dla tej firmy
AGX - jak narazie nie mam zmartwień ale ja praktycznie nie jeżdżę... wiec po całym sezonie będę miał opinię jakąś
Koni Sport - wykonanie solidne w miarę, jeździ się na tym również OK i cena też była spoko z tego co pamietam
Więcej zawieszeń nie znam a i tych powyżej nie miałem okazji testować w super mega warunkach. Od tak zwyczajna jazda.
KAMIL ZOSTAJE PRZY SERYJNEJ WYSOKOŚCI - więc potrzebuje amorów które jak najdłużej wytrzymają normalną jazdę i kilka wypadów na tor. Będą delikatnie twardsze od serii i nowe.martin.h - Pon 29 Mar, 2010
kamil napisał/a:
możliwość regeneracji (...)B6/B8.
Na grubej sztycy jest z tego co wiem Bilstein Motoresport, trochę droższy od B6/B8. W większości przypadkach regenerowalny. W przypadku B6/B8 sprawa jest taka, że jak się rozcieknie robią się luzy, krzywi się tłoczysko i można go wyrzucić, bo zerkopol tego nie naprawia.M - Pon 29 Mar, 2010 No i jak już ktoś sprawdził regeneracja kosztuje tyle co nowy zestaw.martin.h - Pon 29 Mar, 2010
eM napisał/a:
No i jak już ktoś sprawdził regeneracja kosztuje tyle co nowy zestaw.
Wszystko zależy od stopnia zużycia. Koledze zregenerowali B6 Motorsport (ciekły) za jakieś groszowe sprawy, 200 zł czy coś koło tego.zefir - Pon 29 Mar, 2010
p106rallye napisał/a:
zefir napisał/a:
ultra Sr to zamiennik seryjnego amortyzatora
he?
KYB Ultra SR - Amortyzatory o zwiększonej sile tłumienia. Zaprojektowane z myślą o najwyższej stabilności i kontroli toru jazdy, przeznaczone szczególnie do zastosowania w warunkach jazdy sportowej. Mogą być stosowane przy zawieszeniach obniżonych o max. 35mm.
dlatego napisalem ze jest to dla mnie zamiennik, a nie typowo sportowy amortyzator, podczas jazda fiesta rst na ultra sr i pozniej na sachsie, nie czulem roznicy i poprawionych wlasciwosci jezdnych, oba mialy zalozone eibachy -35
Agx wg mnie to bardzo fajny sportowy amortyzator i dobra alternatywa do bilsteinamichool_vt - Pon 29 Mar, 2010
Vlodarsky napisał/a:
Wydaje mi się, że używany billek działa jak seryjny zawias.
dziewne stwierdzenieVlodarsky - Pon 29 Mar, 2010
michool_vt napisał/a:
dziewne stwierdzenie
w miarę zużycia siła tłumienia się zmniejsza - wolę założyć nowy oryginał niż używany zawias po 40k przebiegu (+- 1k km na torach)Loko - Pon 29 Mar, 2010 Ooo temat się rozwija, zaczyna pojawiać się dużo ciekawych opinii Loko - Pon 29 Mar, 2010
kamil napisał/a:
Widzisz i okazuje się że Ultra SR to amortyzator skrócony i przystosowany do jazdy sportowej wraz ze sprężyną do -35 . Może to jest dobre rozwiązanie. Może właśnie Ultra SR to analogiczny produkt do B6.
Uważał bym z tym skrócony, swego czasu bilstein też opisywał b6 jako amor do max -30 mm obniżenia, więc prawdopodobnie z kayabą też tak jest że to seryjna długość, ale uważają że z niewielkim obniżeniem zadziała i w większości aut się sprawdza, ale jeśli zamierzasz wrzucić sprężyny - 30 mm to radził bym na to uważać bo 106/saxo bardzo źle znosi obniżenie na nie skróconym amorze, to powinna być podstawa, priorytet przy szukaniu amorów przez Ciebie.106 - Pon 29 Mar, 2010 za regeneracje + ustawienie w zerkopolu 2 tylnych amortyzatorow placilem
chyba 350 plnmartin.h - Pon 29 Mar, 2010 Loko, a jak u Ciebie sprawuje się ten Faulkner plus B6 ?
Panowie, a ja mam takie pytanie jak sprawują się przednie amory Peugeot Sport na polskich drogach, bo tył z tego co wiem nie daje rady, a jak przód ? 106, Ty chyba masz taki zestaw u siebie ?Loko - Pon 29 Mar, 2010
martin.h napisał/a:
Loko, a jak u Ciebie sprawuje się ten Faulkner plus B6 ?
Dopóki nie ma większych dziur jest super, w tychach było elegancko, bardzo mało się auto przechyla i przód nie wpada tak mocno na hamowaniach jak na serii czy poprzednich sprężynach. Ale przejście ogniem po kurwidołach na jakiejś wiosce to już gorsza sprawa, na dziurach słabo to sobie radzi. b6 plus poprzednia miękka sprężyna to był dramat nie dało się jeździć, faulkner + b6 znacznie lepiej, ale na w miarę równe drogi. Stad też moja wcześniejsza opinia, że jak niższa sprężyna to koniecznie krótszy amor.106 - Pon 29 Mar, 2010
martin.h napisał/a:
Panowie, a ja mam takie pytanie jak sprawują się przednie amory Peugeot Sport na polskich drogach, bo tył z tego co wiem nie daje rady, a jak przód ? 106, Ty chyba masz taki zestaw u siebie ?
jest twardo, ale jestem dosc zadowolny z tego jak dziala. jak jedziesz wolno to skacze,
jak dzida to jakos drogi sie trzyma i nawet wybiera. u mnie to jest razem z gwintem.Jakarti - Pon 29 Mar, 2010
kamil napisał/a:
dzięki Martin, ale ku*rwa szt B6 kosztuje 480 x 2 to 960 + 800 za tył + 500 za sprężyny to daje grubo pow 2000 k. W tym wypadku okazuje się, ze co ? że gwint tańszy niż jakiś zaj*ebany składak ?!
Eibach -45/50mm kosztowal nie pamietam ile ale chyba nie mniej niz 500zł.
najtanszy, rozsadny gwint kosztowal ok 3 tysi wiec byla roznica.
Loko napisał/a:
http://www.mts24sklep.pl/
mają dobre ceny, ja za komplet b6 dałem ok 1200 zł, teraz pewnie będzie trochę więcej.
Jak chcesz do billa założyć jakiekolwiek sprężyny które obniża auto to zapomnij o b6 i kup b8.
Co do ceny to niestety tak wychodzi ze co najmniej niecałe 2 koła trzeba wyłożyć na komplet amory + sprężyny, innej opcji nie ma.
mysle, ze duzo ceny sie nie zmienily. oczywiscie moja wycena jest do C2.