o, to bardzo ciekawe, nie spodziewałem się że taka mała pojemność pozwoli na dłuższe przestoje. Ciekaw jestem jak ma się to do typowej wyścigówki - czyli odpalanie raz w miesiącu przed zawodami, albo i co dwa miesiące jak nic nie ma
Z jednej strony dłuższe przestoje, z drugiej zamykasz hebel więc zerowy pobór prądu przez ten czas.
Super, dzięki za info, przy tych wagach to bardzo ciekawa opcja!
Ładowarka do takiego aku kosztuje 30 zł i akumulator do 90% ładuje się w jakieś 15-20 minut - przetestowałem osobiście. Wyciągasz go z auta, ładujesz sobie w nocy przed zawodami, rano wrzucasz do auta i masz naładowany. Na dobrą sprawę możesz go też w razie sytuacji awaryjnej podładować na każdej imprezie z dowolnego kontaktu sajfer - Śro 12 Paź, 2016 Super, dzięki za bardzo cenne informacje sajfer - Wto 04 Kwi, 2017 Panowie, jak wam się sprawują te akumulatory? Warto inwestować w wyższą pojemność? Gdzie je kupowaliście? Z tego co widzę w Larssonie jest największy wybór. Jaka ładowarka jest do nich potrzebna?
Mój motocyklowy umarł i chcę zmienić teraz na ten litowo-jonowy, tylko potrzebuję sporego prądu rozruchowego
Ps. głupie pytanie, ale czy da się je w razie czego odpalać z kabli z normalnego aku?filomatic - Wto 04 Kwi, 2017
sajfer napisał/a:
Panowie, jak wam się sprawują te akumulatory? Warto inwestować w wyższą pojemność? Gdzie je kupowaliście? Z tego co widzę w Larssonie jest największy wybór. Jaka ładowarka jest do nich potrzebna?
Mój motocyklowy umarł i chcę zmienić teraz na ten litowo-jonowy, tylko potrzebuję sporego prądu rozruchowego
Ps. głupie pytanie, ale czy da się je w razie czego odpalać z kabli z normalnego aku?
ahoj Odpowiadając na Twoje pytania:
- ja mojego kupiłem na allegro za 359 zł - mam 290A rozruchu i odpala moje mocno doprężone saxo bez problemu za 1 strzałem. Pojemność 3Ah trzyma na tyle długo, że nie rozładował mi się jeszcze nigdy do zera - tylko raz jak go holowałem 40km na awaryjkach
- nie można go odpalać z kabli
- ładowarka o prądzie ładowania 1/10 pojemności czyli 3Ah aku - 0,3A prąd ładowania - takie coś kosztuje 30-40 zł na allegro i nie ma sensu kupować dedykowanych za 300 zł... Po prostu odrobinkę dłużej się łądujewas79 - Wto 04 Kwi, 2017 A z urządzenia rozruchowego można odpalać?Barejka - Wto 04 Kwi, 2017 was79, z kabli nie bardzo to z urzadzenie tym bardziej bo ma wieksz pyerolniecieRasputin - Wto 04 Kwi, 2017 Ostatnio w sklepie ważyłem takie aku i sie okazało,że zwykły akumulator z Tico waży 1,5-2kg wiecej od takich wynalazków. Odpali każde auto, ładuje sie jak zwykły akumulator a kable mu nie straszne. 2kg to mozna zaoszczędzić w F1 a nie w tych naszych trupach Imo to juz zabawa dla zabwy.kubas - Śro 05 Kwi, 2017 Ja mam aku z Matiza sajfer - Śro 05 Kwi, 2017 To ile waży akuma z Tico? Jak wklepałem w jakikolwiek katalog to wyszło mi 35Ah i waga 10kg. W porównaniu do 1kg to 10x więcej
Z tymi kablami to problem, bo jak padnie to jedyna metoda to ładowarka, a nie zawsze jest prąd na zawodach.. Teraz całe zawody odpalałem z kabli, a prądu nie było w okolicy.
Natomiast dobrze, że prąd rozruchowy 290A daje radę z odpalaniem, ja też mam doprężony silnik a obecna akuma ma 240A rozruchowego i niestety kiepsko jej idzie.Kamill - Śro 05 Kwi, 2017
kubas napisał/a:
Ja mam aku z Matiza
Bieda, ja mam z punto sajfer - Czw 06 Kwi, 2017 Kolejne pytanie. Te akumulatory trzeba ładować specjalną ładowarką, a co w takim razie z alternatorem?
On ma prąd ładowania typu 90A i 14v, nie spali to tego akumulatorka? Czy alternator trzeba zmienić na mniejszy?rabarbar - Czw 06 Kwi, 2017 Ja miałem taki mały akumulator przeznaczonydo do Ups-a,kosztował stówkę z hakiem,bez problemu odpalał b18c6,raz padł po 3miesiacach nieodpalania auta w zimie to go naladowalem zwykłym prostownikiemfilomatic - Pią 07 Kwi, 2017 hahah, aku z Matiza waży 10,3 kg - a mój 700 gramów - tak jak pisze Sajfer to ponad 10x tyle więc nie tak do końca brak różnicy
Alternator u mnie chodzi, działa, teraz już kulam łącznie piąty m-c na tym maleństwie i wszystko działa jak trzeba. Nawet jak w nocy było po 1-2 stopnie w plusie to odpalał za 1 lub 2 razem, bez wiekszych problemów.filomatic - Czw 20 Kwi, 2017 dodam jeszcze, że te bateryjki nie ładują się od alternatora, a specjalne ładowarki muszą podawać prąd odpowiadający 1/10 pojemności - czyli jeśli ja mam np. u siebie 3A pojemności, to prąd ładowania 0,3A. Większego się nie zaleca, bo można uszkodzić aku. Duża zaleta jest też taka, że wydojony aku ładuje się do 80-90% pojemności w 15 minut - to wynik lepszy od ajfona sajfer - Czw 20 Kwi, 2017 Już się gubię
Dlaczego alternator nie ładuje tego aku? Jak jest podłączony to powinien ładować, czy nie?
A z tego co wiem ładuje 14v 90A - przynajmniej u mnie. Trochę właśnie się tego obawiam, bo boję się ryzykować zakup za 500zł żeby alternator mi go spalił w kilka km..
Z prądem ładowania to też już nie wiem, baterie w telefonach mają podobne pojemności a ładuje się je ładowarkami 1A-2A.