Zdecydownie są lepiej wyważone , seryjne tłoki mają nie wielkie różnice w wagacj i jest to dopuszczalne , dobry kuty tłok ma ten problem wyeliminowany . Po za tym szczególnie w przypadku silników N/A tłok jest lżejszy i to znacznie poprawie "wkręcanie na obroty"
rasta napisał/a:
Ja u siebie nic nie wyważała, a silnikczek pracuje równo i cicho.
ja u siebie wywarzyłek wał z kołem zamachowym korbowody tłoki i chodzi nie równo i głośno Anonymous - Śro 19 Gru, 2007
CHRZANEK napisał/a:
PumaRST napisał/a:
jesli j uż mówimy o kręceniu niewiadomo gdzie.
W wiekszości samochodów benzynowych (nie licząc hondy )seryjne odcięcie jest gdzieś w okolicach 7000rpm
Więc mówiąc o wysokim kręceniu mam na mysli powiedzmy 8000rpm.
To juz chyba dla wielu glowic początek "falowania zaworów" ?? ?? ??
wiesz znam Astere z c20xe która miała przesuniecie właśnie gdzieś w okolicy 8000obr i byłą na ostrym wąłku ale bez spreżyn czy zmiany szklanek. wiec to chyba bardziej zależy od danego silnika. ja bym fordowskiego nie zakrecił na hydraulice czy bez zmiany sprężynek powyzej 7000obbr. (odcięcie 6500-6750 w zależności od silnika) bo byłby to ostatni raz mówie tu o starym zetecu lub CVH.dzik - Śro 19 Gru, 2007
eM napisał/a:
Wszystko zalezy od punktu widzenia, dla mnie turbo jest mniej uzyteczne od kompresora.
Dla mnie duzo bardziej uzyteczne jest turbo
Panowie, nie bierzmy pod uwage wykresow turbo z internetu, podczas doboru sprezarki trzeba ja dobrac z katalogu na podstawie jej mapy a wiekszosc projektow w PL to jest wrzucenie tego co sie dalo tanio kupic ew "pewniak" GT28R(S)
Poza czasem reakcji turbo jest lepsze od kompresora i nie sa to dyskusje a fakty.
Polaczenia gazowego w turbo nie wyeliminujemy mozemy jedynie zmniejszac efekt przez zmienna geometrie, twin scrolla, dobor wirnikow itd.dzik - Śro 19 Gru, 2007 Ja w GTT mam wywazony caly uklad w calosci a nie poszczegolne graty. Mimo ze to OHV to krecilem regularnie 7500 a podczas utraty przyczepnosci przez brak odcinki pojawialo sie ponad 8000rpm (gtech zarejestrowal).M - Śro 19 Gru, 2007 Dziku mysle ze gdybym mial u siebie kompresor to objeżdzam twoje turbo.
Vlodarsky - Śro 19 Gru, 2007 rękawice zostały rzucone
A tak poza tym zapraszam do działu o doładowaniach. Tu zostawmy już tylko zakuwanie motorów.CHRZANEK - Śro 19 Gru, 2007
PumaRST napisał/a:
wiesz znam Astere z c20xe która miała przesuniecie właśnie gdzieś w okolicy 8000obr i byłą na ostrym wąłku ale bez spreżyn czy zmiany szklanek
Ja wiem z doświadczenia że fiatowskie silniki FIRE zniosą 8000rpm. Tyle że tam nie ma hydrauliki tylko plytki...
Inna sprawa że za którymś razem może to być ostatni raz
Ale reasumując problem może sprawiać "hydraulika" ?? ?? ??
Dobrze rozumuję ??M - Śro 19 Gru, 2007 Co innego zakrecic do 8k raz a co innego kręcic codziennie CHRZANEK - Śro 19 Gru, 2007 eM - na poprzedniej stronie napisaem że "większość samochodów (z wyjątkiem hondy)"
Wiem że Vtec może więcej Bad-i - Śro 19 Gru, 2007 Renault Clio 1.8 16V z wywazonym walem, kolem, seryjnymi korbami bylo krecone non stop do 7.800 rpm.
Obecnie z informacji jakie uzyskalem do na 2.0 (F7R) mozna krecic do 7.300 lub 7.500 (seryjnie gdzies 6800-6900) bez zakuwania i na hydraulice. Podobno mechanika przyda sie w tym silniku powyzej 230-240 KM.dzik - Śro 19 Gru, 2007
eM napisał/a:
Co innego zakrecic do 8k raz a co innego kręcic codziennie
Co innego silnikiem o skoku 77mm a co innego 93mm M - Śro 19 Gru, 2007
dzik napisał/a:
eM napisał/a:
Co innego zakrecic do 8k raz a co innego kręcic codziennie
Co innego silnikiem o skoku 77mm a co innego 93mm
Co innego zjeżdzać ze stromej górki crossem a co innego rowerem, mozna ale po co? dzik - Śro 19 Gru, 2007
eM napisał/a:
Co innego zjeżdzać ze stromej górki crossem a co innego rowerem, mozna ale po co?
Ja nie mowie ze 93mm to dobra cecha, wrecz przeciewnie, ale 7800rpm przy takim skoku i na hydraulice mozna uznac za dobry wynik.Michał - Śro 19 Gru, 2007 heheh, ale tutaj madre rzeycz piszecie, lece do "humoru"M - Śro 19 Gru, 2007
dzik napisał/a:
eM napisał/a:
Co innego zjeżdzać ze stromej górki crossem a co innego rowerem, mozna ale po co?
Ja nie mowie ze 93mm to dobra cecha, wrecz przeciewnie, ale 7800rpm przy takim skoku i na hydraulice mozna uznac za dobry wynik.