To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wydech

Bad-i - Wto 22 Sty, 2008

ale wy jesteście złośliwi, czytajcie dokladniej. Nie widzicie ze ten tlumnik byl w Hondzie??

Teraz jest Saxo i jest juz git

Moze kolega myslal ze to bylo takie JDM-owe :jupi: [/center]

Anonymous - Wto 22 Sty, 2008

Mysle ze wywalenie srodkowego tlumika powinno miec jakis wplyw na moc choc moze nie jest to warte wzrostu halasu. Oczywiscie jesli wydech juz jest dosc luzny (szczegolnie gdybys mial zbyt duza srednice rury (tzn powyzej 57mm dla poj. sil. 2.0L) to kto wie czy nie pogorszyloby to jedynie.

W sumie jesli masz juz tlumik to nie powinno byc droga zabawa wywalenie i gdyby sie pogorszylo ewentualne ponowne zamontowanie.

Po wywaleniu srodkowego tlumika moim zdaniem moga pojawic sie tez niekorzyste "tetnienia" i moze bardziej "strzelac" szczegolnie przy odejmowaniu gazu i hamowaniu silnikiem.

CHRZANEK - Wto 22 Sty, 2008

stux, widze że ogarniasz troche temat wydechu:

1) co trzeba zrobić żeby zawsze strzelalo na ujęciu i przy hamowaniu silnikiem ?
2) jaka jest optymalna średnica dla silnika 1600cm3 (oczywiście N/A)
3) czy lączenia ukladu wydechowego (takie jak fabryczne) maja wplyw na moc ?

Jezeli chodzi o pytanie nr 1 to ostatnio jeżdzilem bez ostatniego tlumika i bylo troszke glosniej ale o strzelaniu nie bylo mowy, a kombinowalem z ujeciem gazu i redukcjami w calym zakresie obrotów...
Czyżby katalizator przeszkadzal ?? ?? ??

M - Wto 22 Sty, 2008

Chrzaniu jak chcesz zeby strzelalo to rozkalibruj delikatnie czujnik tps :)
BaRtO_206GT - Wto 22 Sty, 2008

stux u mnie dla silnika 2.0 mam srednice wydechu 60 wewnetrzna 63,5 zewnetrza (nie wiem ktora sie podaje) czyli wychodzi ze 2,5". Chcialbym zeby nawalalo marchewami ;D
nox - Wto 22 Sty, 2008

CHRZANEK napisał/a:
2) jaka jest optymalna średnica dla silnika 1600cm3 (oczywiście N/A)


zazwyczaj wychodzi to 2' do 2,25 cala sporo zależy co masz namodzone , pojemność układu wydechowego powinna być zależna od pojemności układu dolotowego

CHRZANEK napisał/a:
3) czy lączenia ukladu wydechowego (takie jak fabryczne) maja wplyw na moc ?
no co ty bez przesady , chodzi ci się na miejscach łączenie układ teoretycznie powoduje opory ? Jeżeli oto chodzi to są one tak nie wielkie ze nie mają znaczącego wpływu ale prawdziwy maniak wszystko poprawia :D

co do strzelania to najlepiej to zrobić na zapłotnie :D

CHRZANEK - Wto 22 Sty, 2008

nox napisał/a:
co do strzelania to najlepiej to zrobić na zapłotnie

F 126p to potrafie strzelać jak WRC na starcie do OS'u ale mój pug ni ch...a nie chce strzelać...

Wywalam katalizator ! Czemu ja jeszcze go mam ?
Wtedy sie odetka ;)

nox napisał/a:
zazwyczaj wychodzi to 2' do 2,25

Nox'iu wiesz że seria ;) czyli 2" ?

No to pytanie dodatkowe: Czy zagięcia ukladu wydechowego (przy baku paliwa i nad tylna belką) ograniczają moc?

A jeżeli nie to dlaczego niektórzy montują uklady "side-pipe" - gdzie końcówka wydechu jest wyprowadzona pod lewym progiem ??

nox - Wto 22 Sty, 2008

a co ze seria to od razu zła ?? :) kolejna kwestia jest przepustowość wydechu :) ale 2' w wielu autach wystarcza do naprawdę sporych mocy :)
CHRZANEK napisał/a:
No to pytanie dodatkowe: Czy zagięcia ukladu wydechowego (przy baku paliwa i nad tylna belką) ograniczają moc?
każde zagięcie spowalnia prędkość gazów z układzie więc teoretycznie powinno coś zabierać ale czy to jest 1/4 konia ? :)
CHRZANEK - Wto 22 Sty, 2008

Dziękuje bardzo za odpowiedzi.
W zasadzie to mój plan jest taki:
Nie ruszać serii, a jak bozia da (pieniażki) to pug sport...

Anonymous - Wto 22 Sty, 2008

CHRZANEK napisał/a:

1) co trzeba zrobić żeby zawsze strzelalo na ujęciu i przy hamowaniu silnikiem ?


U mnie byla rura 2 cale i koncowy i strzelalo tak ze ja pierdziu i w dodatku bylo mega glosno (michool i loko slyszeli) teraz wsadzilem kolektor rurowy 4-2-1 i srodkowy tlumik i w koncu da sie w aucie rozmawiac i auto zaczelo lepiej z dolu jechac.

Stacho - Wto 22 Sty, 2008

Ja miałem w moim byłym samochodzie totalny przelot i tłumik końcowy i strzelało marchewami śmiesznie to wyglądało jadąca Jetta Gti strzelająca marchewami ;) :D
Anonymous - Śro 23 Sty, 2008

BaRtO_206GT napisał/a:
stux u mnie dla silnika 2.0 mam srednice wydechu 60 wewnetrzna 63,5 zewnetrza (nie wiem ktora sie podaje) czyli wychodzi ze 2,5". Chcialbym zeby nawalalo marchewami ;D


Moim zdaniem i zgodnie z tym co wiem z wiarygodnych zrodel to 2.5'' czyli wlasnie te 60mm wew. lub 63,5mm zew. srednicy to za duzo do 2.0
Najlepsze byloby wlasnie 2.25 czyli te 57mm zewn. Mysle ze jak nie masz kata i wywalisz srodkowy tlumik to wlasnie moze nawalac "marchewami". Choc uwazam ze masz troche zbyt luzny wydech i w zwiazku z tym glosniej, a niekoniecznie mocniej przez te 2.5 cala wlasnie.

Do silnika 1,6 najlepsza srednica bedzie 51mm zewn. czyli 2.0'' nie wiecej

nox - Śro 23 Sty, 2008

ok ale to raczej mowa o seryjnych bądź lekko modzonych autach do prawdziwych modów to 2,25 do 1.6 i 2,5 do 2.0 to wg dobra opcja .

Choć i tutaj są wyjątki od reguły niektóre silnika bardzo różnie reagują na wydechy w nie któych seryjnych 2.0 2,5 cala sprawdza sie a w nie których moc idzie w dół

BaRtO_206GT - Śro 23 Sty, 2008

2,5" to za duzo nawet patrzac na ilosc modyfikacji jakie mam??
CHRZANEK - Śro 23 Sty, 2008

Panowie a tak wogóle to tzw "marchewy" to jest paliwo które sie nie spalilo w cylindrach i dopala sie w ukladzie wydechowym, dobrze mówię ?

To jezeli w aucie jest katalizator, to to paliwo trafia w katalizator i chyba z "marchewy" nici...
Tak sobie przynajmniej mysle.
Katalizator (nie metalowy tylko zwykly ceramiczny) chyba dość znacznie zmniejsza prędkość gazów spalinowych i jeżeli nawet coś sie zapali w katalizatorze to tego ognia na końcu wydechu chyba i tak nie zobaczymy ...

Podobnie wydaje mi się (powtarzam WYDAJE) jest z tlumikami NIE przelotowymi.

Slucham opini znawców tematu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group