To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Czy po Chipie w TURBO spalanie wzrasta czy maleje ?

Stf - Wto 10 Mar, 2009

dzik napisał/a:
Modyfikacja programu nie dotyka czesci programu ktore odpowiadaja za normalna jazdem, czyli nie WOT. Spalanie bez zmian.


jesteś pewny ? ja nie muszę mieć WOT żeby osiągnąć doładowanie na poziomie 0,7 bara - co jest już wyższe od serii...

dzik napisał/a:
Nastepne pytanie co tak naprawde obejmuje program?
Czy zmieniaja jedynie doladowanie a komp ma mapy na wyzsza wartosc, czy zmieniaja mapy paliwa po calym zakresie, czy zmieniaja zaplon?


tutaj faktycznie jest spora różnica pomiędzy tjunerami i tunerami. faktycznie to jest tak, że np. taki VTG wpierdziela gotowca - czyli coś uniwersalengo do standardowych silników a np. endriu wtorek rzeźbi sam za każdym razem coś innego. miałem program i od tego i od tego i jedyne co mogę dodać to że po obu spalanie wzrosło...

M - Wto 10 Mar, 2009

oczywiście ze nie musisz bo doładowanie zawsze jest wynikiem tego ile pompuje turbo vs ile jest w stanie odebrać silnik
Stf - Wto 10 Mar, 2009

eM napisał/a:
oczywiście ze nie musisz bo doładowanie zawsze jest wynikiem tego ile pompuje turbo vs ile jest w stanie odebrać silnik


czyli program powinien uwzględniać korektę wartości pośrednich ?

dzik napisał/a:
Mozemy zmniejszyc dawke paliwa, bedzie palil mniej.


pytanie tylko na jakim afr wypuszcza się turbobenzyny z salonu... jeśli faktycznie są zalewane znacznie poniżej np. 10,5 to ok, ale z 2 strony tak trochę nie chce mi się w to wierzyć...

M - Wto 10 Mar, 2009

Jeżeli mapa doładowania w zakresie półbuta się zmieniła to tak.
Bardzo czesto okazuje sie ze po programie auto przyspiesza efektywniej i w krótszym czasie i tym samym pali mniej.
Znane są przypadki hond ktore po soft turbo zaczely palic mnie o litr póltora etc

dzik - Wto 10 Mar, 2009

Stf napisał/a:
dzik napisał/a:
Modyfikacja programu nie dotyka czesci programu ktore odpowiadaja za normalna jazdem, czyli nie WOT. Spalanie bez zmian.


jesteś pewny ? ja nie muszę mieć WOT żeby osiągnąć doładowanie na poziomie 0,7 bara - co jest już wyższe od serii...


Ale program moze miec spory zapas seryjnie. Nawet jestem przekonany ze tak jest, ale sa tam paramatry bardzo zachowawcze, cofnij zaplon, dolej, tak by silnik przezyl i klient nie zawracal d* serwisowi na gwarancji.
Pamietajmy tez ze seryjny program jest napisany tak by helmut mogl zapierdzielac non-stop po autobanie z gazem w podlodze na II-ce w temperaturze zewnetrznej 40stopni, paliwie 93oktan i silnikiem z przelotem 300kkm, w tym czasie z silnika musi sie wydobywac swieze gorskie powietrze. To ze spali z tego powodu 4l wiecej i bedzie mial 20KM mniej niz moglby miec nie jest istotne.

Stf - Wto 10 Mar, 2009

wytłumaczcie mi to fizycznie proszę bo nie potrafię tego zrozumieć. jak w naszych realiach można na tym samym, z założenia sprawnym silniku benzyna turbo przed i po spalać mniej? tzn że do wykonania pewnej pracy przez silnik potrzeba mniej paliwa.

skumpy się tylko na doładowaniu proszę. zapłon zostawmy w spokoju.

dzik - Wto 10 Mar, 2009

Stf napisał/a:
wytłumaczcie mi to fizycznie proszę bo nie potrafię tego zrozumieć. jak w naszych realiach można na tym samym, z założenia sprawnym silniku benzyna turbo przed i po spalać mniej? tzn że do wykonania pewnej pracy przez silnik potrzeba mniej paliwa.


W silniku benzynowym spala sie w calosci i efektywnie tylko jakis % paliwa. Ten % zalezy od wielu zmiennych.

Stf - Wto 10 Mar, 2009

Dziku ale załóżmy że w serii masz pożądany afr bliski 12,5. Po programie to samo. Zwiększasz ciśnienie i ... ? Część nadwyżki niedolanego powietrza robie robotę? Chodzi mi o faktyczny sposób podejścia tunera do programu. Myślę, że dobrze byłoby zlogować PiTTa golfa przed programem i porónać do tego co pokaże po. Chodzi mi o zachowanie się AFR w całym zakresie obrotów.
M - Wto 10 Mar, 2009

NA
1.Silnik wykonuje pracę aby zassac powietrze
2.Mieszamy z paliwem
3.Wybuchamy
4.Spaliny mają określone cisnienie i temperature która uchodzi w atmosfere jako straty
(energia kinetyczna i potencjalna)
5.Około 30% energii z paliwa zużywamy reszte tracimy

Turbo:

1.Silnik wykonuje pracę aby zassac powietrze
2.Mieszamy z paliwem
3.Wybuchamy
4.Spaliny mają określone cisnienie i temperature która która napędza turbo
5.Turbo używa energii gazów wydechowych aby wykonać pracę zassania powietrza do silnika.

Czyli w silniku turbo odzyskujemy część energii która normalnie nam ulatuje.

FreeMan - Wto 10 Mar, 2009

dalsza czesc dyskusji.....

http://forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=5352



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group