To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wydech

Anonymous - Śro 23 Sty, 2008

BaRtO_206GT napisał/a:
2,5" to za duzo nawet patrzac na ilosc modyfikacji jakie mam??


A jakie masz modyfikacje bo zbyt wielu nie zauwazylem?

Oczywiscie wszystko zalezy od dolotu i wspolotwarcia zaworow! Zeby 2,5" bylo odpowiednie musialbys miec ITB, ostre walki i podlane paliwa od cholery. A to, ze nawala marchewami wcale nie swiadczy o tym, ze wydech jest dobrze policzony.

Piszac o srednicach mam na mysli oczywiscie modyfikowane silniki. A najwieksza szkode jaka mozna zrobic silnikowi N/A to wlasnie zanadto rozluznic wydech. Chlopaki to nie turbo zeby tak szalec ze srednicami.
2,5" jest optymalnym rozmiarem pod silnik chociazby 2.8 i 3.2 l

CHRZANEK napisał/a:

1) co trzeba zrobić żeby zawsze strzelalo na ujęciu i przy hamowaniu silnikiem ?
2) jaka jest optymalna średnica dla silnika 1600cm3 (oczywiście N/A)
3) czy lączenia ukladu wydechowego (takie jak fabryczne) maja wplyw na moc ?

Jezeli chodzi o pytanie nr 1 to ostatnio jeżdzilem bez ostatniego tlumika i bylo troszke glosniej ale o strzelaniu nie bylo mowy, a kombinowalem z ujeciem gazu i redukcjami w calym zakresie obrotów...
Czyżby katalizator przeszkadzal ?? ?? ??


1. Na strzelanie ma tez wplyw dolot dawkowanie paliwa i wspolotwarcie zaworow ale zdecydowanie jest to bardziej prawdopodobne gdy ma sie jeden tlumik niz gdy jest cos jeszcze pomiedzy. Przede wszystkim wywal kata, bo nie wiem jaki sens w N/A ma pozbywanie sie koncowego tlumika?

2. 2.0"

3. Jezeli sa duze progi, zwezki przy laczeniu rur to tak.

BaRtO_206GT - Śro 23 Sty, 2008

fakt mam serie dziewice :D a prawie 40 koni wiecej wzgledem serii to pikus :rotfl:
BaRtO_206GT - Śro 23 Sty, 2008

to ja juz tego nie rozumiem.. czyli co lepiej bedzie dla mnie jak zaloze sobie wezszy wydech??
CHRZANEK - Śro 23 Sty, 2008

stux napisał/a:
bo nie wiem jaki sens w N/A ma pozbywanie sie koncowego tlumika?

Nie no... to bylo chwilowe rozwiązanie - po prostu końcowy mi odpadl :)

stux napisał/a:
Przede wszystkim wywal kata

No to na pewno ...

BaRtO_206GT - Śro 23 Sty, 2008

Stux a dlaczego np Supersprint robi wydechy do Clio Sport o srednicy 2,5" oraz uwaga 2,75" jak do 2.0 twierdzisz ze 2,25" to max?
Anonymous - Śro 23 Sty, 2008

BaRtO_206GT napisał/a:
fakt mam serie dziewice :D a prawie 40 koni wiecej wzgledem serii to pikus :rotfl:

Patrzac na Twoj podpis sadzilem ze masz ta najmocniejsza wersje 206, a teraz widze ze to silnik XU10J4R. Faktycznie prawie 40KM to juz niezle i modyfikacje znaczne w stosunku do serii. Ale i tak za wielki wydech moim zdaniem!

Nie rozczytywalem sie w Twoim temacie, ale co to za walki i co konkretnie masz zrobione z glowica?

Na Twoim miejscu probowalbym sie pobawic z srednica 2,25 i jednym tlumikiem koncowym, niekoniecznie przelotowym. Dopoki sam tego nie sprawdzisz to sie nie dowiesz. Nie zdziwilbym sie gdyby poprawilo to przebieg mocy i momentu!

BaRtO_206GT napisał/a:
Stux a dlaczego np Supersprint robi wydechy do Clio Sport o srednicy 2,5" oraz uwaga 2,75" jak do 2.0 twierdzisz ze 2,25" to max?

2,75" Hehe, bardzo ciekawe. Nie wiem, to pytanie powinienes skierowc do nich. Ale co do silnikow 2.0?

Moim zdaniem 2,5" w N/A to juz do mocy 200+

nox - Śro 23 Sty, 2008

i tu misiek pogrzebany nie wiem czemu niektórzy ludzie tak bardzo kurczowo się tego trzymają ze każde 1.6 to tylko 2' a 2.0 2,25 itd jak znajdę to wkleję wykres aut które na seryjnych motorach 2.0 dużo zyskały na wydechu 2,5 cala , i czemu nie piszecie nic o przelocie w wydechu N/A ma to do siebie ze na swój sposób trzeba go też nieco przyhamować :) może być tak ze jak wstawić np do silnika 1.6 wydech z pełnym przelotem bez żadnego tłumika to moc może spaść w dół.
Anonymous - Śro 23 Sty, 2008

nox napisał/a:
i tu misiek pogrzebany nie wiem czemu niektórzy ludzie tak bardzo kurczowo się tego trzymają ze każde 1.6 to tylko 2' a 2.0 2,25 itd ....

Powinienes czytac uwazniej, ja pisalem o optymalnym rozmiarze pod okreslona pojemnosc. Oczywiscie wszystko zalezy od szeroko rozumianych "modyfikacji" samej jednostki.
Prawda jest taka ze predzej zaszkodzisz silnikowi N/A wstawiajac za luzny wydech niz odwrotnie!

I dlatego nie ma lepszej metody niz pokombinowanie z roznymi srednicami i tlumikami!

nox napisał/a:
np do silnika 1.6 wydech z pełnym przelotem bez żadnego tłumika to moc może spaść w dół.

A moze wzrosnac w dol? :lol2:

CHRZANEK - Śro 23 Sty, 2008

Nox i Stux: Ale czy tlumik przelotowy wystarczajaco hamuje przeplyw spalin ??
Czy wogóle hamuje ??

nox - Śro 23 Sty, 2008

stux napisał/a:
A moze wzrosnac w dol? :lol2:
:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :rotfl: :rotfl: normalnie ubaw po pachy...

stux napisał/a:
Powinienes czytac uwazniej
czytam...
Anonymous - Śro 23 Sty, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Nox i Stux: Ale czy tlumik przelotowy wystarczajaco hamuje przeplyw spalin ??
Czy wogóle hamuje ??

To zalezy co przez to rozumiesz, sa rozne rodzaje tlumikow "przelotowych" ... Osobiscie polecalbym jakis krotszy seryjny o odpowiedniej srednicy.

Bad-i - Śro 23 Sty, 2008

a ja wam powiem ze w pugu mam jakis wynalazek. Ze wzgledu na homologacje to ostatni tlumik jest razem z katalizatorem, takie 2 in 1 o_O
nox - Śro 23 Sty, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Nox i Stux: Ale czy tlumik przelotowy wystarczajaco hamuje przeplyw spalin ??
Czy wogóle hamuje ??


Hamuje bo zazwyczaj ma perforowany wkład w którym spaliny się rozprężają co daje efekt hamulca dla spalin ale czy wystarczająco ?? hmm nie wiem :) jak stux pisał trzeba kombinować albo kupić dedykowany wydech wyjdzie myślę taniej

CHRZANEK - Śro 23 Sty, 2008

Bad-i napisał/a:
Ze wzgledu na homologacje to ostatni tlumik jest razem z katalizatorem, takie 2 in 1


Bad-i akurat katalizator na końcu ukadu wydechowego w rajdówkach robi się gównie z tego powodu:

-Na końcu ukadu spaliny mają najmniejszą prędkość a więc katalizator najmniej szkodzi
-Ponadto sluchajac kolegów Stux'a i Nox'a wydaje mi się że w tym miejscu świetnie sie sprawdza jako "spowalniacz"
-Kat na końcu mają teraz prawie wszystkie WuRCe co widać przez końcówkę wydechu:D :D :D

BaRtO_206GT - Śro 23 Sty, 2008

ja zrobie tak ze jak zlozy sie silnik to pojade na hamownie, potem do el-tecu wywalic srodkowy i znowu na hamownie i zobaczymy. Jak bedzie gorzej to wsadzam srodkowy spowrotem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group