W jeździe sportowej nie ma zmiłuj Wiadomo że najlepiej jest starać się jak najpłynniej wrzucić taką "ciężką" jedynke, ale muszę Ci powiedzieć że po kilku kjs-ach, sprintach czy treningach opory znikają i teraz czy 1 chce wejść lekko czy sie opiera, to i tak wychodzi na moje Jakoś nie wyobrażam sobie robić nawrot albo ciasną szykanę na dwójce.
Nie zgodzę się. Bez między gazu wkładanie 1 jest samobójstwem dla skrzyni. Poza tym narusza się balans samochodu i jeśli akurat jest ślisko to włożenie 1 bez miedzy gazu blokuje koła i mamy podsterowność.
Kwestia wprawy. Na początku ciężko jest w ferworze walki jeszcze próbować piętką, czy połową buta zrobić międzygaz, ale na pewno tak jest lepiej dla skrzyni. Mnie jak narazie przeszkadza w tym też beznadziejna pozycja za kółkiem. Jak będzie kubeł i kiera z osadzeniem, na pewno będzie mi łatwiej.Marek23 - Wto 16 Gru, 2008 Powiem Ci, ze na początku będziesz ciut wolniejszy, ale potem wejdzie Ci to w nawyk i będzie dobrze. No i fajnie posłuchać jak chłopakom z klasy po raz 5ty poszłą skrzynia, a Ty dalej na tej jednej jeździsz
PS. Pięta, chyba, ze masz bardzo blisko pedały to połową stopy. Ale mi się kiedyś noga na hamowaniu ześlizneła i od tego czasu tylko pięta.Tomcat - Wto 16 Gru, 2008
Marek23 napisał/a:
PS. Pięta, chyba, ze masz bardzo blisko pedały to połową stopy. Ale mi się kiedyś noga na hamowaniu ześlizneła i od tego czasu tylko pięta.
Chyba że ma się but rozmiaru 45, tak jak ja qbus - Wto 16 Gru, 2008
Cytat:
Nie wiem czy czasem z Tobą nie rozmawiałem na stacji we wrześniu...
Mówisz o tym sprincie na ktorym jechalismy razem? Jesli tak to napewno nie sa to te same osoby.GeKo - Wto 16 Gru, 2008
rabarbar napisał/a:
Oki ,od jutra zaczynam jezdzic bez abs,slyszalem cos o dodawaniu gazu przy hamowaniu, w celu zapobiegania blokowaniu kół(nie myle z techniką lewej nogi w zakręcie).
mozesz przyblizyc technike hamowania bez absu?czyli czy hamowac na granicy przyczepnosci,czy na blokach itd?
Fakt ze Clio ma za długą skrzynie a mi srednio wychodza redukcje do jedynki, a dokładniej z miedzygazem mam problem,wiec czasem szkoda mi skrzyni i mule na 2
Ja się mogę powoływać głównie na doświadczenia mojego drivera, to czego się nauczyłem od niego głównie przez obserwacje.
- Lewej nogi używa i wolnych partiach i szybkich łukach (asekuracja) Gdy napadamy grubo i zaczyna nas nieść to sobie przytrzymuje auto nawet jak jest równo i czysto.
- Nigdy na szykanach na seryjnej skrzyni nie zbija się do jedynki to morderstwo dla skrzyni, dodatkowo znikomy zysk czasowy lub strata nawet (zmiana w dół, palenie gumy, zmiana w górę) Lepiej wejść delikatnie dwójką i po wyjściu z szykany strzelić ze sprzęgła.
- Co do dodawaniu gazu podczas hamowania, Praktycznie na mokrym lub bardziej śliskim stosuje to cały czas, można wtedy perfekcyjnie ustrzelić granice przyczepności kół.106 - Wto 16 Gru, 2008 dokladnie jw - ostatni moj kierowca tak samo. na tyle duzo jezdzi z lewa ze na
jednym z odcinkow cieszynki spalil ds3000 praktycznie kazde hamowanie
z gazem + duzo lewej nogi, ale dzieki temu astra praktycznie zawsze ustawia
sie tak jak chce tego kierowca.
u mnie w pugu na duzym hamulcu tez hamowanie tylko z gazem. bez bardzo
szybko blokuja sie kola.
co do szykan to mysle ze inaczej jezdzi sie jej w ppzm a inaczej w kjs.
w ppzm tak jak napisal geko - IIka ale wynika to tez z tego ze tam bardziej
szanuje sie auto i szykany sa najczesciej szersze. w kjsach bywa ciasniej,
wolniej wiec w zaleznosci od skrzyni sa tez Ikowe szykany a jak pamietam
to duzo mniej szanowalem skrzynie w kjsach.Anonymous - Wto 16 Gru, 2008
Bad-i napisał/a:
nie wiem jak wyglądaja sprinty w Chorzowie, ale w Warszawie w 95% KJSów w pierwszej trocje w generalce jest oska (i to glownie z 3 klasy)
Z 3 klasy dlatego, że w Mistrzostwach Okręgu Warszawskiego wszystko powyżej 1600 pojemności leci razem z Lancerami jako klasa 4. Dlatego w Warszawie nie opłaca się kupować 2.0 do KJS... Tylko w AK-Centrum jest 5 klasAnonymous - Czw 18 Gru, 2008 A jaki zawias do Kjs do Clio??
Pewnie krzyknicie hurtem Bill.wiec prosil bym o wyjasnienie roznic (b6,b8 itd) oraz gdzie najtaniej kupic,oraz jakie sa orientacyjne cenypP - Czw 18 Gru, 2008 b6 moze na seryjnych sprężynach polecieć, b8 już nie, cen nie znam
ogolnie zawias regenerowany co daje duzego plusa.. (czy ktoś juz regenerował)?Anonymous - Czw 18 Gru, 2008 Ja mam jakies niskie spreznyny Elia,wiec musial bym chyba b8.B12 to chyba zestaw??
Ja kiedys regenerowalem kayaby-nie udalo sie GeKo - Czw 18 Gru, 2008 Generalnie do clio B6 nie istnieje dopiero B12 chyba jest dostępny. Marek w Zerkopolu chyba robił na zamówienie B6, ale tanio nie było z tego co mówił.Anonymous - Czw 18 Gru, 2008 Zadzwonilem do Zerkopolu.Do Sporta jest tylko b14, 900 oiro,w cenie zmiana charakterystyki.Jaka jest alternatywa??O Koni slyszalem ze nie ten teges..Bad-i - Czw 18 Gru, 2008 nie ma alternatywy dla billa, jest jeszcze proflex albo HP racingGeKo - Czw 18 Gru, 2008
Bad-i napisał/a:
nie ma alternatywy dla billa, jest jeszcze proflex albo HP racing
Jest jeszcze GAZ Shock.Mick - Czw 18 Gru, 2008
rabarbar napisał/a:
O Koni slyszalem ze nie ten teges..
Koni ma chyba MoRToN. pogadaj z nim.
zawias ma zmienną charakterystykę wiec i do KJSów się może nadać.