To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - Klatka bezpieczenstwa zgodna z zalacznikiem ¨J¨do 106

wojtek - Pią 31 Lip, 2009

Super! :)
Dzięki za odpowiedzi, z przeniesieniem przełącznika na środek nie powinno być raczej problemów.

Spójrzcie na rurę obok siedzenia (między fotelem a drzwiami pionowa rura).
Wydaje mi się, że rura jest 2 krotnie wygięta, mam swoje poszlaki, dlaczego tak może być i może być ok, ale wolę zapytać ;)

GeKo - Pią 31 Lip, 2009

wg mnie za mało piachu napchane do gięcia, lub nieumiejętne gięcie, nie zawsze się udaje super idealnie wygiąć rurkę. wg mnie OK
Tomcat - Śro 03 Lis, 2010

Ahoy !

Wstawiam tej zimy klatkę do mojego strupa. Ogólnie ma wyglądać podobnie jak ta u Przema, ale uściślając:

- zastrzały do mcphersonów
- krzyże w drzwiach z blachami
- V do tunela od słupka B
- krzyż lub V na dachu
- poprzeczka od słupka B do dachu

Chciałem mieć przy głównym pałąku krzyż, ale niestety z racji wzrostu i moich upodobań co do pozycji za kierą, będzię musiało mi wystarczyć V (właśnie takie jak u Przema). Dodatkowe wzmocnienie słupka A, takie jak w Type-R, też odpada ze względu na moje gabaryty, ale to już nie taki duży problem. Bardziej martwi mnie tył. Tylne rurecki pójdą nad mocowania belki, będzie rurka poprzeczna i te do mocowania pasów.

Jedno nad czym się zastanawiam, to czy rezygnując z krzyża przy głównym pałąku nie wypadałoby jednak dać krzyż przy tych zastrzałach do tyłu, zamiast pojedynczej poprzeczki. Czy będzie to duża różnica ? Warto robić, czy raczej już niewiele to zmieni ?

Ogólnie może ktoś ma jakieś nowe spostrzeżenia i porady co do użytkowania 106/Saxo, które by mi się przydały ?

Jacek - Śro 03 Lis, 2010

ja na twoim miejscu nie szukałbym zejścia z wagi przy klatce. zrób dobrze rozbudowaną klatkę, parę kilo w przypadku ścigania się w 3L cię nie zbawi w żaden sposób a kwestie bezpieczeństwa są wg mnie dużo ważniejsze. rozbuduj ją jak się da ;)
Tomcat - Śro 03 Lis, 2010

Jacek napisał/a:
ja na twoim miejscu nie szukałbym zejścia z wagi przy klatce. zrób dobrze rozbudowaną klatkę, parę kilo w przypadku ścigania się w 3L cię nie zbawi w żaden sposób a kwestie bezpieczeństwa są wg mnie dużo ważniejsze. rozbuduj ją jak się da ;)


Hehe, spoko maroko, już o tym rozmawialiśmy i nawet mnie dobrze przekonałeś do rozbudowania klatki :) Dlatego właśnie pytam, co zrobić jeśli nie mogę skorzystać z krzyża przy głównym pałąku... Czy krzyż przy zastrzałach do tyłu coś da więcej niż tylko jedna poprzeczka ?

W sumie tak proponował Piotrek Baran, ale on raczej zostawia dużo pola do decyzji dla przyszłego właściciela klatki, dlatego siedzę i myślę :P

Jaco - Czw 04 Lis, 2010

http://www.budowarajdowek.pl/peugeot/peugeot.html

Tutaj moja klateczka. Mam podobny setup to tego co napisałeś, brakuje tylko czegoś na dachu ( ale to moje widzi mi się) no i boki są max rozbudowane.

Zapraszam też do budowarajdówek.pl ;)

CHRZANEK - Pią 05 Lis, 2010

Jak masz możliwość to daj krzyża z tyłu.
Na co dzień nie zaszkodzi, a w sytuacji kiedy zapragniesz sprawdzić wytrzymałość klatki może być ogromną zaletą.
Poza tym dodatkowo usztywnisz wiotkie tylne części .

NIe wiem jakiego jesteś wzrostu, ale wzmocnienie dachu w 106 jest problematyczne :(
Trudno jest zająć dobrą pozycję nie uderzająć kaskiem w dach, a przy wzmocnieniu dachu to jest jeszcze gorzej.

Bad-i ma klatkę "full wypas" i ledwo się mieści, a jadąc dotyka kaskiem elementów klatki.
Nie wiem czy to jest dobre, ale w 106/Saxo jest jakoś mało miejsca.

GeKo - Pią 05 Lis, 2010

Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.
Przem_106 - Pią 05 Lis, 2010

Powiem tylko, ze dach w 106 jest na tyle mały, ze ja nie widziałem sensu wzmacniania dachu, ale to moje zdanie, a ja jestem głupi na punkcie nadwagi :lol2:
Poza tym to co napisał Chrzanek odnosnie braku miejsca jest oczywistą prawdą.

Przem_106 - Pią 05 Lis, 2010

GeKo napisał/a:
Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.


To jest rozwiązanie, ale tu w 106 nie ma problemu. Nie spotkałem się jeszcze z osobą ktora miała by krzyz w pałąku głownym poza obrysem słupkow. Mysle ze nawet Bad-i nie ma problemow z krzyzem za plecami, a ma w naturalnym miejscu.

GeKo - Pią 05 Lis, 2010

ogólnie racja panowie, chyba ze fotele są zamontowane na podstawach wg załącznika J to naprawdę można sporo miejsca wygospodarować. Ja swoje miejsce w 106 miałem bardzo nisko fotel.

Przem tak miał Jacek Polok, a teraz to chyba jest auto Knopta.

Jaco - Pią 05 Lis, 2010

Przem_106 napisał/a:

Poza tym to co napisał Chrzanek odnosnie braku miejsca jest oczywistą prawdą.


+1

GeKo napisał/a:
Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.


z tym może być problem ze względu na budowę podłogi ( moim zdaniem nie ma to znaczenia bo jak napisał Przemek krzyż i tak jest w płaszczyźnie pałąka głównego)

Przem_106 napisał/a:
Mysle ze nawet Bad-i nie ma problemow z krzyzem za plecami, a ma w naturalnym miejscu.


z tego co kojarzę to krzyż w 106 Bartka jest na tylnych zastrzałach :)

kubas - Pią 05 Lis, 2010

Ale przecież Bad-i ma pucharową klatkę więc chyba zgodność musi być prawda ?
106 - Pią 05 Lis, 2010

kubas napisał/a:
Ale przecież Bad-i ma pucharową klatkę więc chyba zgodność musi być prawda ?

pucharowy byl devil i materialu na klatke bad-iego braklo by chyba nawet
z 2 klatek devila

Jaco - Pią 05 Lis, 2010

kubas napisał/a:
Ale przecież Bad-i ma pucharową klatkę więc chyba zgodność musi być prawda ?



W 106 pucharowe to były Devile.. wiadomo że wszystko jest OK tylko to taki mały niuansik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group