To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Regulator ciśnienia paliwa

saxorulez - Śro 18 Sty, 2006
Temat postu: Regulator ciśnienia paliwa
Dla zobrazowania tematu



Czy ktos stosował to w aucie? Bo w sumie ostatnio chodzi mi po głowie zakup takiego grata...
czy to wogóle coś zmienia??

Dla niewtajemniczonych seryjna pompa pompuje ok 10 barów.. ale jak dociera paliwo do silnika to ma już maks 3,5 bara (filtr paliwa i straty związane z nie wiem czym...) no i to cudeńko podnosi ciśnienie do 4,5bara :D

KonradMK - Śro 18 Sty, 2006

to nie prościej zamocować drugą pompę trochę słabszą tuż przed silnikiem?
saxorulez - Śro 18 Sty, 2006

gdyby tak było prościej to wszyscy by to zakładali.. nie wydaje mi się że to jest to samo co pompa paliwa...
Anonymous - Śro 25 Sty, 2006

Ja mam założony regulator. Zakładanie jest sensowne w momencie kiedy chcesz dolać więcej paliwa. Przeważnie producent sportowego wałka podaje czy należy zwiększyć ciśnienie czy nie.

BTW: 10 barów chyba ci się przyśniło, że pompa tyle daje :547:

[ Dodano: Sro 25 Sty, 2006 ]
KonradMK napisał/a:
to nie prościej zamocować drugą pompę trochę słabszą tuż przed silnikiem?


Coś kompletnie bez sensu napisałeś :D

saxorulez - Śro 25 Sty, 2006

10 barów daje ze zbiornika.. do silnika dociera ok 3,5

żródło:

http://www.gmcmotorsport.co.uk/fuelsystems.html

a uwierz mi że Panowie wiedzą co pisza bo są najsłynniejsza brytyjską firmą przygotowującą Citroeny/Pugi do rajdów i na ulicę.

Zrobili chociazby AX mocniejszego od AX z działu Citroen Sport.. auto ma naście lat i wciąż jeżdzi :D

Anonymous - Śro 25 Sty, 2006

Do silnika dociera 3.5 bo taka jest "zwężka" na końcu, czyli nieregulowany regulator ciśnienia paliwa. Nie dlatego, że cała reszta gdzieś ucieka po drodze. Zakładasz regulator regulowany (pięknie to brzmi :D ) po to aby zwiększyć ciśnienie na listwie wtryskowej, co zwiększa wydajność wtryskiwaczy bo dają więcej paliwa. Ale to musi mieć sens, to znaczy przynajmniej montaż wałka albo w przypadku turbo/kompresorów zwiększona dawka powietrza.
saxorulez - Śro 25 Sty, 2006

czyli w moim wypadku to pomoże.. :D bo mam mocno wysilone NA.. ciekaw jestem ile to da koniów... i gdzi eto dostac poza Anglią?
KonradMK - Śro 25 Sty, 2006

Cytat:

[ Dodano: Sro 25 Sty, 2006 ]
KonradMK napisał/a:
to nie prościej zamocować drugą pompę trochę słabszą tuż przed silnikiem?


Coś kompletnie bez sensu napisałeś :D


Może inaczej: gdyby pierwsza pompa wyciągła jedynie paliwo z baku a druga miała mały zbiorniczek i z niego dawała porcje z większym ciśnieniem to chyba by dało radę skoro straty wynikają z odległości jaką paliwo musi przebyć po wyjściu z pompy.

PS - zwężka by zwiększała ciśnienie a nie zmniejszała, to chyba logiczne?

k-mart - Śro 25 Sty, 2006

nie wiem jak jest w tym regulatorze, ale n.p. do w wystepujacych w williamsie producenci gwarantuja cisnienie 5,0bara przy dotarciu benzyny do silnika. moze sam regulator duzo nie zmienia ale z ostrym walkiem to juz cos innego, po za tym super ze mozna sobie cisnienie samemu ustawiac (oprocz na wolnych obrotach gdy i tak zawsze jest 0,5barow).
przy przyspieszeniach na maksymalnycm obciazeniu silinika regulator daje i utrzymuje duzo wieksze cisnienie niz seria. przez wieksze cisnienie benzyny powstaje 'grubsza' mieszanka benzyna-powietrze, co daje nastepujace plusy:
- lepsza, bardziej gwaltowna reakcja przy dodaniu gazu
- lepsze przyspieszenie
- niby az do 8% zwiekszenia mocy ????



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group