To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - "Szpera" przód napęd...

Anonymous - Pon 06 Lut, 2006

pcs napisał/a:
eee na tym asfalcie ktory jest jest od kilku miesiecy (bloto, snieg, piach a przynajmniej wilgoc) to ja miele jeszcze na trojce. Na letnich dobrych oponach w lecie na suchym asfalcie miele tylko na 1-dynce, nie mam szpery, moc i moment podobny, ciezar mniejszy tyle ze moze wiekszy nacisk na przednia os. Poczekaj do wiosny i bedzie dobrze.


Mam nadzięję że będzie liepiej - już się nie mogę doczekać tej wiosny :)

A jaki masz model Sporta, 172 czy 182??
Bo z tego co wiem w wersji 172 jest 200 Nm przy 5 400, a ja mam 220 przy 4 200 więc to też raczej nie pomaga lepszej trakcji :549:

dzik - Pon 06 Lut, 2006

Nikolas napisał/a:

A jaki masz model Sporta, 172 czy 182??
Bo z tego co wiem w wersji 172 jest 200 Nm przy 5 400, a ja mam 220 przy 4 200 więc to też raczej nie pomaga lepszej trakcji :549:


172, wszystkie maja 200Nm.
Moj ma 222 :)

Trzeba by bylo jeszcze porownac przelozenia skrzynii.

Anonymous - Pon 06 Lut, 2006

dzik napisał/a:
Nikolas napisał/a:

A jaki masz model Sporta, 172 czy 182??
Bo z tego co wiem w wersji 172 jest 200 Nm przy 5 400, a ja mam 220 przy 4 200 więc to też raczej nie pomaga lepszej trakcji :549:


172, wszystkie maja 200Nm.
Moj ma 222 :)

Trzeba by bylo jeszcze porownac przelozenia skrzynii.


To znaczny przyrost, nawet wersja 182 ma tylko 203 Nm, a co tam nadłubałeś że tyle Ci wyszło?? :550:

dzik - Pon 06 Lut, 2006

Nikolas napisał/a:

To znaczny przyrost, nawet wersja 182 ma tylko 203 Nm, a co tam nadłubałeś że tyle Ci wyszło?? :550:


Dolot, wydech :)

pcs - Pon 06 Lut, 2006

roznica miedzy 200 a 220 to nie jest tylko 10%, masa coopera jest przynajmniej 100kg wieksza (tez 10%) wiec powinny sie slizgac podobnie. Mozliwe ze wiekszy wplyw ma krotsza skrzynia i nizej moment w mini.

Hamowales moze juz auto? W sierpniowym GT (miesiaca nie jestem pewien) byl test Mini i bylo hamowane i wyszlo max 190nm zamiast 220. Zaciekawilo mnie i poszukalem w necie wykresow, znalazlem ze 2 gdzie bylo juz w miare prawidlowo.

saxorulez - Pon 06 Lut, 2006

często utwardzenie zawieszenia pomaga w takich sprawach bo koła są mocniej dociskane i autko lepiej się trzyma...
Anonymous - Pon 06 Lut, 2006

pcs napisał/a:
roznica miedzy 200 a 220 to nie jest tylko 10%, masa coopera jest przynajmniej 100kg wieksza (tez 10%) wiec powinny sie slizgac podobnie. Mozliwe ze wiekszy wplyw ma krotsza skrzynia i nizej moment w mini.

Hamowales moze juz auto? W sierpniowym GT (miesiaca nie jestem pewien) byl test Mini i bylo hamowane i wyszlo max 190nm zamiast 220. Zaciekawilo mnie i poszukalem w necie wykresow, znalazlem ze 2 gdzie bylo juz w miare prawidlowo.


No zgadzam się, pozatym w Sporcie jest 5 biegów, ja mam 6 i biegi są moim zdaniem krótkie.

A co do sierpniowego GT to był tam model na zdjęciach z tego toru przed fl, a pisali o modelu po fl i to trochę mnie zdziwiło :549:
Jeszcze nie hamowałem auto, może jak będe zakładał wydech, bo to pierwsza rzecz którą będe zmieniał odwiedzę hamownie przed i po zmianie, bo z tego co mi wiadomo wydech w MCS jest na maxa "zatkany" i jak rozmawiałem z kolegami z Klubu Mini w UK - to wymiana całego wydechu daje aż 19 koni i 17 Nm!!

pcs - Pon 06 Lut, 2006

biegi musza byc duuuzo krotsze w mini bo z czegos sie musza brac takie osiagi przy masie 1200kg- taka mase maja kompakty np. corolla czy focus, ktore dysponujac taka sama lub wieksza moca maja gorsze osiagi.

Wymiana wydechu na luzniejsze w doladowanym aucie moze przyniesc tylko korzysci (w NA to roznie bywa). Wcale by sie nie zdziwil gdyby wymiana calego wydechu + lekkie grzebniecie dolotu (nawet sama wkladka filtra powietrza) dala 20km.

Nie wiem tylko czy mozesz tak po prostu wywalic katalizator bo pewnie masz 2 sondy L.

dzik - Pon 06 Lut, 2006

Akurat w kompresorze nie da tyle co w turbo, to w turbo sa naljepsze przyrosty z przelotu :)
Co do sond, racja, na 99% ma dwie i ciekawe jak sie zachowa po usunieciu.

saxorulez - Pon 06 Lut, 2006

przecież nie trzeba usuwac drugiej lambdy... w UK'u możn akupić takie kieszenie na sondy i fura mysli że wszystko jest OK. Cena jakieś 20 funtów plus shipping :D
Anonymous - Pon 06 Lut, 2006

dzik napisał/a:
Akurat w kompresorze nie da tyle co w turbo, to w turbo sa naljepsze przyrosty z przelotu :)
Co do sond, racja, na 99% ma dwie i ciekawe jak sie zachowa po usunieciu.


Gościu w UK który ma identycznego Miniaka, wymienił cały wydech na wydech Supersprinta i na hamowni wyszło mu z seryjnych 171 KM/218 Nm 190,4 km/229 Nm :546: Podobno jego znajomi z Klubu Mini w UK osiągali podobne przyrosty też na wydechahch innych mniej znanych firm :549:

dzik - Pon 06 Lut, 2006

Druga sonde nie zawsze mozna latwo oszukac. W renault komp co pewien czas zmienia na probe sklad mieszanki i sprawdza reakcje sond, jesli od drugiej nie ma reakcji to tez wywala blad.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group