To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Owijanie kolektora..

saxorulez - Pon 06 Lut, 2006
Temat postu: Owijanie kolektora..
Czesto widze fury które mają zawinięy kolektor wydechowy materiałem.. co to ma na celu?? bo mam kilka pomysłów i nie wiem który jest sluszny
dzik - Pon 06 Lut, 2006

W celu podniesienia temperatury gazow wylotowych co przy turbo jest istotne.
Tez w celu izolacji kolektora od innych elementow, jak kolektor jest rozgrzany do 900 stopni to elementy blisko niego moga sie troche przysmazyc.

saxorulez - Pon 06 Lut, 2006

dzik napisał/a:
W celu podniesienia temperatury gazow wylotowych co przy turbo jest istotne.
Tez w celu izolacji kolektora od innych elementow, jak kolektor jest rozgrzany do 900 stopni to elementy blisko niego moga sie troche przysmazyc.


Tak też myślałem że chodzi o utzrymanie temperatury... zakładając że masz kolektor z przodu silnika powietrze może go wychłodzić.. ale teraz jaki jest sens utrzymywania wysokiej temperatury w kolektorze.. wpływa to na szybkość spalin?? czyli szybkośc opróżniania układu?? w takim wypadku najlepiej by było zawijać całą rurę..

dzik - Pon 06 Lut, 2006

roznica temperatur przed i za turbo, gdzies jest caly wyklad o tym, oczywiscie wszystko sprowadza sie do lepszego pomopowania
saxorulez - Pon 06 Lut, 2006

dzik napisał/a:
roznica temperatur przed i za turbo, gdzies jest caly wyklad o tym, oczywiscie wszystko sprowadza sie do lepszego pomopowania


no ale w wolnossących też to jest... i np. w Saxo S1600 są trąbki czyli praktycznie nie ma układu dolotowego który mógłby się nagrzać, wogóle wielu rzeczy nie ma pod maską S1600 ... a tam też jest zawinięty kolektor.

dzik - Pon 06 Lut, 2006

saxorulez napisał/a:

no ale w wolnossących też to jest... i np. w Saxo S1600 są trąbki czyli praktycznie nie ma układu dolotowego który mógłby się nagrzać, wogóle wielu rzeczy nie ma pod maską S1600 ... a tam też jest zawinięty kolektor.


W NA nie wiem, ale pewnie chodzi tez o jak najwieksza predkosc spalin.

Znalazlem na sr.pl wypowiedz goscia ktorego znam i jest dobry w NA.
Jest tak pod ksywka motorsport:
"Przecież owijanie taśmą kolektora w seryjnym aucie jest bezsensowne. Stosuje się to wyłącznie w silnikach wyczynowych, w których jest tzw. doładowanie rezonansowe z wydechu, a to w jakimkolwiek ulicznym silniku jest nie do uzyskania. Tam chodzi o utrzymanie stałej prędkości gazu w celu wykirzystania zjawisk falowych. Dajcie sobie na luz"

KonradMK - Pon 06 Lut, 2006

U mnie nie miałoby to najmniejszego sensu gdyż kolektor jest za silnikiem i musi być chłodzony powietrzem wpadającym z wlotu na masce.
saxorulez - Pon 06 Lut, 2006

dzik napisał/a:
"Przecież owijanie taśmą kolektora w seryjnym aucie jest bezsensowne. Stosuje się to wyłącznie w silnikach wyczynowych, w których jest tzw. doładowanie rezonansowe z wydechu, a to w jakimkolwiek ulicznym silniku jest nie do uzyskania. Tam chodzi o utrzymanie stałej prędkości gazu w celu wykirzystania zjawisk falowych. "


Ja akurat nie chce tego zakładac ale interesuje mnie poprostu sens tego zjawiska... bo niektórzy zawijaja nie wiadomo po co sami nie wiedzą a sie mądrzą...niektórzy uważają że to obniż atemp w komorze?? ale jaki to ma wpływ na prace motoru.. jakieś 0,5% na moc jezeli wogole ma. Inni uważają ze ten koc podtrzymuje wysoka tem zapobiegając wychładzaniu i przyspieszając spaliny i to zgadzalo by sie z tym co napisał motorsport.. ale czekam na inne opinie

KonradMK - Pon 06 Lut, 2006

To masz moją: jak ci popęka to taka szmata prawdopodobnie utrzyma szczelność :)
dzik - Pon 06 Lut, 2006

KonradMK napisał/a:
To masz moją: jak ci popęka to taka szmata prawdopodobnie utrzyma szczelność :)


Jak popeka to ta szmate rozerwie :)

Szukalem troche w necie i widac ze owija sie z roznych powodow, tez wlasnie po to by chornic osprzet od temperatury.

nox - Wto 14 Lut, 2006

a tak z ciekawości ma ktoś dostęp do szmatek w atrakcyjnej cenie ?? :)
KonradMK - Śro 15 Lut, 2006

nie wiem czy to atrakcyjna cena ale to jest to o czym mowa
Loko - Czw 16 Lut, 2006

A ja raczej spotykałem się z teoriami, że ma to obniżyć temperature w komorze żeby stożek zaciagał zimniejsze powietrze.
KonradMK - Czw 16 Lut, 2006

ty no ale kolektor jest za silnikiem, u mnie np dodatkowo chłodzony powietrzem z wlotu, stożek siedzi z przodu - myślisz że temp kolektora ma duży wpływ na to co chapie stożek? W sumie jak dla mnie to ta owijka to taki bajer i szkoda pieniędzy :)
saxorulez - Czw 16 Lut, 2006

zgodze się z Loko ale jest to jedna z wielu przyczyn owijania.. moim zdaniem najistotniejes zjest aby zachować wysoką tem kolektora co ma wpływ szczególnie w wysilonych jednostak na to aby spaliny jak najszybicej opuszczały komory spalania.. dołączając do tego regułę współotwarci azaworów mozna w silniku NA uzyskac jakies mili konie. Ale na ulicy to raczej znaczenia nie ma tylko w zastosowaniu sportowym


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group