Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Owijanie kolektora..
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   Owijanie kolektora..

Czesto widze fury które mają zawinięy kolektor wydechowy materiałem.. co to ma na celu?? bo mam kilka pomysłów i nie wiem który jest sluszny
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

W celu podniesienia temperatury gazow wylotowych co przy turbo jest istotne.
Tez w celu izolacji kolektora od innych elementow, jak kolektor jest rozgrzany do 900 stopni to elementy blisko niego moga sie troche przysmazyc.
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

dzik napisał/a:
W celu podniesienia temperatury gazow wylotowych co przy turbo jest istotne.
Tez w celu izolacji kolektora od innych elementow, jak kolektor jest rozgrzany do 900 stopni to elementy blisko niego moga sie troche przysmazyc.


Tak też myślałem że chodzi o utzrymanie temperatury... zakładając że masz kolektor z przodu silnika powietrze może go wychłodzić.. ale teraz jaki jest sens utrzymywania wysokiej temperatury w kolektorze.. wpływa to na szybkość spalin?? czyli szybkośc opróżniania układu?? w takim wypadku najlepiej by było zawijać całą rurę..
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

roznica temperatur przed i za turbo, gdzies jest caly wyklad o tym, oczywiscie wszystko sprowadza sie do lepszego pomopowania
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

dzik napisał/a:
roznica temperatur przed i za turbo, gdzies jest caly wyklad o tym, oczywiscie wszystko sprowadza sie do lepszego pomopowania


no ale w wolnossących też to jest... i np. w Saxo S1600 są trąbki czyli praktycznie nie ma układu dolotowego który mógłby się nagrzać, wogóle wielu rzeczy nie ma pod maską S1600 ... a tam też jest zawinięty kolektor.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

saxorulez napisał/a:

no ale w wolnossących też to jest... i np. w Saxo S1600 są trąbki czyli praktycznie nie ma układu dolotowego który mógłby się nagrzać, wogóle wielu rzeczy nie ma pod maską S1600 ... a tam też jest zawinięty kolektor.


W NA nie wiem, ale pewnie chodzi tez o jak najwieksza predkosc spalin.

Znalazlem na sr.pl wypowiedz goscia ktorego znam i jest dobry w NA.
Jest tak pod ksywka motorsport:
"Przecież owijanie taśmą kolektora w seryjnym aucie jest bezsensowne. Stosuje się to wyłącznie w silnikach wyczynowych, w których jest tzw. doładowanie rezonansowe z wydechu, a to w jakimkolwiek ulicznym silniku jest nie do uzyskania. Tam chodzi o utrzymanie stałej prędkości gazu w celu wykirzystania zjawisk falowych. Dajcie sobie na luz"
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

U mnie nie miałoby to najmniejszego sensu gdyż kolektor jest za silnikiem i musi być chłodzony powietrzem wpadającym z wlotu na masce.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

dzik napisał/a:
"Przecież owijanie taśmą kolektora w seryjnym aucie jest bezsensowne. Stosuje się to wyłącznie w silnikach wyczynowych, w których jest tzw. doładowanie rezonansowe z wydechu, a to w jakimkolwiek ulicznym silniku jest nie do uzyskania. Tam chodzi o utrzymanie stałej prędkości gazu w celu wykirzystania zjawisk falowych. "


Ja akurat nie chce tego zakładac ale interesuje mnie poprostu sens tego zjawiska... bo niektórzy zawijaja nie wiadomo po co sami nie wiedzą a sie mądrzą...niektórzy uważają że to obniż atemp w komorze?? ale jaki to ma wpływ na prace motoru.. jakieś 0,5% na moc jezeli wogole ma. Inni uważają ze ten koc podtrzymuje wysoka tem zapobiegając wychładzaniu i przyspieszając spaliny i to zgadzalo by sie z tym co napisał motorsport.. ale czekam na inne opinie
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

To masz moją: jak ci popęka to taka szmata prawdopodobnie utrzyma szczelność :)
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 06 Lut, 2006   

KonradMK napisał/a:
To masz moją: jak ci popęka to taka szmata prawdopodobnie utrzyma szczelność :)


Jak popeka to ta szmate rozerwie :)

Szukalem troche w necie i widac ze owija sie z roznych powodow, tez wlasnie po to by chornic osprzet od temperatury.
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Wto 14 Lut, 2006   

a tak z ciekawości ma ktoś dostęp do szmatek w atrakcyjnej cenie ?? :)
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Śro 15 Lut, 2006   

nie wiem czy to atrakcyjna cena ale to jest to o czym mowa
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 16 Lut, 2006   

A ja raczej spotykałem się z teoriami, że ma to obniżyć temperature w komorze żeby stożek zaciagał zimniejsze powietrze.
Ostatnio zmieniony przez Loko Pią 17 Lut, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Czw 16 Lut, 2006   

ty no ale kolektor jest za silnikiem, u mnie np dodatkowo chłodzony powietrzem z wlotu, stożek siedzi z przodu - myślisz że temp kolektora ma duży wpływ na to co chapie stożek? W sumie jak dla mnie to ta owijka to taki bajer i szkoda pieniędzy :)
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 16 Lut, 2006   

zgodze się z Loko ale jest to jedna z wielu przyczyn owijania.. moim zdaniem najistotniejes zjest aby zachować wysoką tem kolektora co ma wpływ szczególnie w wysilonych jednostak na to aby spaliny jak najszybicej opuszczały komory spalania.. dołączając do tego regułę współotwarci azaworów mozna w silniku NA uzyskac jakies mili konie. Ale na ulicy to raczej znaczenia nie ma tylko w zastosowaniu sportowym
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13