Barejka - Nie 22 Maj, 2011 kamil, z tego co sie orientuje to chyba jeden z najtanszych modow dajacych najlepsze efekty, predkosc maks bedzie mocno ograniczona, ale w przyspieszeniu odczujesz roznice Kenet - Pon 23 Maj, 2011 Czy fur bedzie szybszy? W Astrze po zmianie głównego z 3,42 na 3,72 czułem jakby ze 20 koni doszło także polecam skrócenie skrzyni. Ja mam jeszcze 3,94 w zanadrzu, na taką próbę jak podczas trackdayu byłoby idealne.kamil - Pon 23 Maj, 2011 no myślę że 190 pójdzie maksymalnie na 13x59 w każdym razie chciałbym żeby nie schodził z prędkości maksymalnej <180 km/h 13x61 i 13x64 to już są chyba bardzo krótkie ?
Jakie finalne byłby koszty gdybym wstawił takie 13x59 ?Barejka - Pon 23 Maj, 2011 kamil, ostatnio skrzynka byla za 1350 i mysle ze za podobna cene alesi zlozy Ci krotka z dluzszym piatym biegiemkamil - Pon 23 Maj, 2011 oooo właśnie, tak jak miał prezes saxorulez jarek-malopolska - Wto 24 Maj, 2011 noo ok ale skoro chcesz Kamil duzsza "piątke" (niehomologowane rozwiazanie) to 13x64 nie odrzucaj... 13x64 z dłuzsza piatka bedzie lepsze niz 13x59 z dłuzsza piatka.. Pierwsze biegi krótsze-bedzie szybciej- a max i tak zostanie ten sam Greg - Wto 24 Maj, 2011 Ale samo przełożenie 13x64 kosztuje chyba ze 2-3 razy więcej niż 13x59, prawda? jarek-malopolska - Wto 24 Maj, 2011 tego to nie wiem, jesli dwa lub trzy razy wiecej to ok, a jelsi nie to chyba lepiej jak najkrótsze skoro 5 i tak zostaje dłuzsze Greg - Wto 24 Maj, 2011 Ale dłuższa 5 przy 13x64 głównym będzie krótsza niż taka sama 5 przy 13x59 faldzip - Wto 24 Maj, 2011 to moze kompromis i 13x61 - tez chyba takie jest, nie? kamil - Śro 25 Maj, 2011 no własnie, ktoś z forum ma 13x61, 13x59 i 13x64 to może się wypowie jak to jest z osiągami, prędkościami i finalnymi kosztami. Naprawdę mnie to interesuje bo to po hamulcach kolejny mod będzie !Bad-i - Śro 25 Maj, 2011 ja mam 13/64 - jedzie do Vlodka i sie przejedz GeKo - Śro 25 Maj, 2011 AX na 13x61 jedzie okolice 175-180, ale nie wiem jak tam wygląda sprawa poszczególnych biegów względem 106/saxo.grzech - Śro 25 Maj, 2011 jesli chodzi o koszty to 13x61 jest najtansze, bo jest niehomologowane i do ogarniecia z aut cywilnych. 13.x59 bywalo na hodzie w okolicach 700 pln (samo przelozenie plus choinka bez biegow), tez do spotkania w skrzyniach cywilnych, ale zadko. 13x64 to juz koszt raczej w okolicach 2x wiekszy niz 13x59, bo nie do spotkania w cywilnych autach, a nowe przelozenie to koszt 2tysie (kiedys).
13x61 jest malo praktyczne, nie ma homologacji wiec latwo na niego kupca nie znajdziesz,
co do zmiany przełożenia, to teoretycznie powinieneś je dobrać tak aby przy zmianie biegów nie wypadać z optymalnego zakresu mocy, ale w praktyce jesli to nie jest rajdówka to pewnie skonczy sie na 13x61 lub może 13x59
a krótsze przełozenie też ma swoje wady nie tylko zalety - trzeba więcej machać gałką, co np. jest bardzo widoczne w czasach 0-100
max predkosc mozna tez podniesc odcinką, ale jesli Ci zależy na max V, to czy w ogóle powinieneś ruszać główne ?kamil - Sob 28 Maj, 2011 nie, nie zależy mi na v max, ale 180km/h przydałoby się i ta 5 dłuższa. 13x59 z dłuższą piątką.