auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
mam pytanie bo przeczytałem gdzieś , że skrzynia od Partnera/307 1.4 8V ma przełożenie 13x59 i pasuje do puga 1.6. Czy jak bym ją kupił to pasowałaby do mojego i miałbym progres w przełożeniach ? Czy to jeszcze inne rozwiązanie muszę mieć, żeby posiadać krótszą skrzynie ?
auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
kamil napisał/a:
mam pytanie bo przeczytałem gdzieś , że skrzynia od Partnera/307 1.4 8V ma przełożenie 13x59 i pasuje do puga 1.6. Czy jak bym ją kupił to pasowałaby do mojego i miałbym progres w przełożeniach ? Czy to jeszcze inne rozwiązanie muszę mieć, żeby posiadać krótszą skrzynie ?
Skrzynia z partnera może i ma przełożenie główne 13x59 ale poszczególne biegi zapewne mają dłuższe przełożenia niż w twojej 106. Żeby zmiana coś dała to musisz kupić samo przełożenie główne z parnera/307 i założyć je do twojej skrzyni.
auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
nie za bardzo rozumiem o co kaman z tymi głównymi przełożeniami - co to jest ? to te trybiki w środku skrzyni ? mam wydać 700 pln wyciągnąć tryby (głównego przełożenia ) i Vłodi mi wstawi zamiast mojego i będę miał krótką skrzynię ? Proszę mi łopatologicznie to wyjaśnić step by step bo chciałbym to skumać i mieć jasne rozwiązania. Najlepiej linki co kupić i od czego, co wyjąć co zamienić i takie tam.
Dzięki za pomoc !
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
Masz przełożenie główne (czyli trochę jakby przednia zębatka w rowerze - od jej "wielkości" zależy przełożenie na tył). Dalej masz poszczególne koła zębate biegów - i te też mogą być krótkie bądź długie.
Jak do swoich biegów włożysz krótsze główne to całość będzie krótsza. Jak do dłuższych biegów włożysz krótkie przełożenie to całość będzie troszkę krótsza, czyli pewnie jak seria teraz.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
kamil napisał/a:
nie za bardzo rozumiem o co kaman z tymi głównymi przełożeniami - co to jest ? to te trybiki w środku skrzyni ? mam wydać 700 pln wyciągnąć tryby (głównego przełożenia ) i Vłodi mi wstawi zamiast mojego i będę miał krótką skrzynię ? Proszę mi łopatologicznie to wyjaśnić step by step bo chciałbym to skumać i mieć jasne rozwiązania. Najlepiej linki co kupić i od czego, co wyjąć co zamienić i takie tam.
Dzięki za pomoc !
Łopatologicznie, nie kupuj całej skrzyni. Kup samo przełożenie główne 13x59 lub daj do firmy która takie przełożenia sprzedaje i od razu wkłada do twojej skrzyni. Wiele osób na forum robiło takie akcje więc nie będzie problemu ze znalezieniem firmy. http://www.frans-auto.pl/oferta.html np tu.
auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
o dziękuje Panowie ! Teraz powinienem szukać tego głównego przełożenia i wstawić je zamiast tego co mam, reszta trybików zostaje z orginału ? ile takie 13x59 może kosztować i czy będzie fur szybszy ? Czy raczej niezauważalna różnica ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach