M - Sob 02 Sie, 2008 PUdzianie, chyba bym sie nie odważył
Jakbyś mial ITR'a lub witiaja to co innego M - Sob 02 Sie, 2008 Pozatym kompresor jest lepszyk-mart - Sob 02 Sie, 2008 Pozatym mozna od razu kupic S3.
Seryjnie uturbiony potwor.
Zamykamy
M - Sob 02 Sie, 2008 s3 jest dla lodziarzy
kupuja s3 jada do vtg, placa 15tysi i tyle sie znaja na swoich ałdiCHRZANEK - Sob 02 Sie, 2008 Na temat samego turbo i instalacji nie wypowiem się bo po prostu sie na tym nie znam.
Natomiast jezeli chodzi o przeniesienie napędu to:
1) Bezwzglednie sprzęgło (sportowy zamiennik lub custom)
2) Półosie moim zdaniem jeżeli nie bedziemy strzelać ze sprzęgła powinny znieść powiedzmy do 180KM - powyżej tej wartości można zastosować półosie peugeot/citroen sport które miały większa średnice i były stosowane w A grupowych rajdówkach (ale nie kit-carach tylko "normalnych". Bandażowanie to wzmacnianie seryjnych półosi - jak to sie robi niewiem
3) Skrzynia biegów - to jest najsłabszy element w 106/saxo. Niestety zostało organoleptycznie potwierdzone przez zawodników rajdowego pucharu peugeota 206 że seryjna skrzynia MA z bólem znosi 150KM i w zasadzie chcąc osiągnąć wyższe moce KONIECZNIE należy zmodyfikować "bebechy". Nawet "soft turbo" w zasadzie gwarantuje większą moc. Normalne projekty w UK mają ponad 200KM a "tłuściochy" nawet ponad 300 !!!
Na UKejowym E bayu mozna kupić zestawy quaifa wszystkie przełożenia+dyfer (bez szpery) za jakieś 1800-2000 funtów. Oczywiście szpera przy tej mocy jest wysoce porządana bo auto jest lekkie i koła nie mają odpowiedniego docisku zatem + 1000 funtów. Zaleta tego jest taka że zestaw takio spokojnie znosi dużą moc a dodatkowo możesz sobie zażyczyć dowolne przełożenie główne.
Tak jak Rasta mówił w przypadku turbo skrzynia musi być dłuższa, można celować w V-max w okolicach 250kmh.
Sporym problemem może być upchnięcie całego systemu dolotowo - wydechowego.
Tak to robią w UK :
BaRtO_206GT - Sob 02 Sie, 2008 Niemy jesli myslisz o turbo to musisz ziom odwiedzic ta strone:
ja po nocach wpatruje sie w ta strone i marze o moim turbo k-mart - Nie 03 Sie, 2008
eM napisał/a:
s3 jest dla lodziarzy
kupuja s3 jada do vtg, placa 15tysi i tyle sie znaja na swoich ałdi
Jakich kurwa lodziarzy? S3 jest dla koneserow! Anonymous - Pon 04 Sie, 2008 ooooojezu ... Radek pociekło mi CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008 Jeżeli ktoś z Was ma Saxo/106 8V i chce mieć turbo - to może licytowac taki oto zestawik :
W zasadzie wszystko co potrzeba. Przyrost od 30 do 100KM. Myślę że 50 turbo koni by styknęło : Dk-mart - Pon 04 Sie, 2008 Ja to widze u Ciebie Chrzanek, w sumie z jednego powodu:
Twoje 106 jezdzi fajnie, ale zauwazylem ze gdy skladasz sie bokiem w zakrety przy +180kmh, pug nie zawsze ma sile utrzymac Cie na przez Ciebie wyznaczonym torze. Taki zestawik sporo by pomogl w tej kwestii CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008 Słusznie prawisz, ale zestaw niestety pasuje tylko do 8V.
Poza tym jak na moje potrzeby to ta turbinka i cooler są za malutkie:D
Ja potrzebuje coś takiego jak pokazałem kilka postów wyżej ...strick - Pon 04 Sie, 2008 Ten srebrny pug 106 co jest wyzej jest poprostu przepiekny!PiTT - Pon 04 Sie, 2008 bardzo dobry temat
ostatnio brałem też pod uwagę jakiś mod pozwalający na sprawniejsze napędzanie się
w grę wchodzą 2 opcje:
1. kompresor
2. turbo
gdzieś czytałem, że ktoś się bawił w uturbienie silnika w bejcy, ale ja bym raczej chciał to mieć od a do z zrobione, niż jeździć od warsztatu do warsztatu
Grabowski do tej pory mi nie odpisał ile by kosztowało jego soft turboBart - Pon 04 Sie, 2008 ostatnio rozmawiałem z gościem, który sam uturbił E30 325i. O ile się nie mylę turbinę ma z lancera evo 9, ciśnienie koło 1.2bara, odprężony silnik i coś koło 285KM (i 1200kg) CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008
strick napisał/a:
Ten srebrny pug 106 co jest wyzej jest poprostu przepiekny!
Ale który ?? Ten ??
No to akurat projekt z włoch... Zrobiony na 8V. Moc 254KM.