To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Uturbienie

M - Sob 02 Sie, 2008

PUdzianie, chyba bym sie nie odważył :)
Jakbyś mial ITR'a lub witiaja to co innego :)

M - Sob 02 Sie, 2008

Pozatym kompresor jest lepszy
k-mart - Sob 02 Sie, 2008

Pozatym mozna od razu kupic S3.
Seryjnie uturbiony potwor.

Zamykamy
:D

M - Sob 02 Sie, 2008

s3 jest dla lodziarzy :)
kupuja s3 jada do vtg, placa 15tysi i tyle sie znaja na swoich ałdi

CHRZANEK - Sob 02 Sie, 2008

Na temat samego turbo i instalacji nie wypowiem się bo po prostu sie na tym nie znam.

Natomiast jezeli chodzi o przeniesienie napędu to:

1) Bezwzglednie sprzęgło (sportowy zamiennik lub custom)
2) Półosie moim zdaniem jeżeli nie bedziemy strzelać ze sprzęgła powinny znieść powiedzmy do 180KM - powyżej tej wartości można zastosować półosie peugeot/citroen sport które miały większa średnice i były stosowane w A grupowych rajdówkach (ale nie kit-carach tylko "normalnych". Bandażowanie to wzmacnianie seryjnych półosi - jak to sie robi niewiem
3) Skrzynia biegów - to jest najsłabszy element w 106/saxo. Niestety zostało organoleptycznie potwierdzone przez zawodników rajdowego pucharu peugeota 206 że seryjna skrzynia MA z bólem znosi 150KM i w zasadzie chcąc osiągnąć wyższe moce KONIECZNIE należy zmodyfikować "bebechy". Nawet "soft turbo" w zasadzie gwarantuje większą moc. Normalne projekty w UK mają ponad 200KM a "tłuściochy" nawet ponad 300 !!!
Na UKejowym E bayu mozna kupić zestawy quaifa wszystkie przełożenia+dyfer (bez szpery) za jakieś 1800-2000 funtów. Oczywiście szpera przy tej mocy jest wysoce porządana bo auto jest lekkie i koła nie mają odpowiedniego docisku zatem + 1000 funtów. Zaleta tego jest taka że zestaw takio spokojnie znosi dużą moc a dodatkowo możesz sobie zażyczyć dowolne przełożenie główne.
Tak jak Rasta mówił w przypadku turbo skrzynia musi być dłuższa, można celować w V-max w okolicach 250kmh.

Sporym problemem może być upchnięcie całego systemu dolotowo - wydechowego.
Tak to robią w UK :









BaRtO_206GT - Sob 02 Sie, 2008

Niemy jesli myslisz o turbo to musisz ziom odwiedzic ta strone:

http://dp-engineering.nl/EN/index.php

ja po nocach wpatruje sie w ta strone i marze o moim turbo :]

k-mart - Nie 03 Sie, 2008

eM napisał/a:
s3 jest dla lodziarzy :)
kupuja s3 jada do vtg, placa 15tysi i tyle sie znaja na swoich ałdi


Jakich kurwa lodziarzy? S3 jest dla koneserow! :D

Anonymous - Pon 04 Sie, 2008

ooooojezu ... Radek pociekło mi ;D
CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008

Jeżeli ktoś z Was ma Saxo/106 8V i chce mieć turbo - to może licytowac taki oto zestawik :

http://cgi.ebay.co.uk/Peu...86.c0.m14.l1318

W zasadzie wszystko co potrzeba. Przyrost od 30 do 100KM. Myślę że 50 turbo koni by styknęło :D :D : D

k-mart - Pon 04 Sie, 2008

Ja to widze u Ciebie Chrzanek, w sumie z jednego powodu:

Twoje 106 jezdzi fajnie, ale zauwazylem ze gdy skladasz sie bokiem w zakrety przy +180kmh, pug nie zawsze ma sile utrzymac Cie na przez Ciebie wyznaczonym torze. Taki zestawik sporo by pomogl w tej kwestii :)

CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008

Słusznie prawisz, ale zestaw niestety pasuje tylko do 8V.

Poza tym jak na moje potrzeby to ta turbinka i cooler są za malutkie:D :D :D
Ja potrzebuje coś takiego jak pokazałem kilka postów wyżej ...

strick - Pon 04 Sie, 2008

Ten srebrny pug 106 co jest wyzej jest poprostu przepiekny!
PiTT - Pon 04 Sie, 2008

bardzo dobry temat
ostatnio brałem też pod uwagę jakiś mod pozwalający na sprawniejsze napędzanie się
w grę wchodzą 2 opcje:
1. kompresor
2. turbo
gdzieś czytałem, że ktoś się bawił w uturbienie silnika w bejcy, ale ja bym raczej chciał to mieć od a do z zrobione, niż jeździć od warsztatu do warsztatu
Grabowski do tej pory mi nie odpisał ile by kosztowało jego soft turbo

Bart - Pon 04 Sie, 2008

ostatnio rozmawiałem z gościem, który sam uturbił E30 325i. O ile się nie mylę turbinę ma z lancera evo 9, ciśnienie koło 1.2bara, odprężony silnik i coś koło 285KM (i 1200kg) :faja:
CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008

strick napisał/a:
Ten srebrny pug 106 co jest wyzej jest poprostu przepiekny!


Ale który ?? Ten ??





No to akurat projekt z włoch... Zrobiony na 8V. Moc 254KM.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group