Jest nas tu wielu, niektorzy wiedza jak, niektorzy nie, pozostali wiecej, mniej, tylko teoretycznie, takze praktycznie...
a ja chcialbym wiedziec jak to sie robi od poczatku do konca,najlepiej caly proces ze szczegolami od poczatku do konca, a takze co trzeba zrobic, co mozna a czego nie np:
-co z walkami? musza byc seryjne, czy nie
-trzeba zakuc silnik czy nie koniecznie
-co ze skrzynia, jak ja ewentualnie wzmocnic
-co z polosiami
-suszarka nowa czy regenerwana (ceny)
etc, etc
miloby bylo na przykladzie Saxo VTS, ale nie koniecznie
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Pią 01 Sie, 2008
Temat morze nie wiadomo właściwie od czego zacząć, tak na szybko:
- wszystko zależy od silnika, ale do turbo nie potrzebne są ostre wałki więc często seryjne stykają (ja mam serie), dopiero w grubych projektach, gdzie każdy koń jest ważny wymienia się wałki
- zakuć, no chyba, że masz Subrę TT
- to wszystko zależy od skrzyni, nie ma reguły, wzmacnianie to są ogromne koszty, często kilku(nast) używek seryjnej, nie da się ukryć, że skrzynia to często najsłabsze ogniowo
- jak padną to się kupuje nowe, ja bym sie raczej martwił czym i jak i kto ogarnie elektronikę, bo to jest najważniejszy element całej zabawy!
- tylko nowa, jak nie chcesz tracic nerwów
koszt z kuciem i bez druciarstwa od 10 tyś. wzwyż.
_________________ 658,94:1 - nezoP
Ostatnio zmieniony przez rasta Pią 01 Sie, 2008, w całości zmieniany 1 raz
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Pią 01 Sie, 2008 Re: Uturbienie
Niemy napisał/a:
Jest nas tu wielu, niektorzy wiedza jak, niektorzy nie, pozostali wiecej, mniej, tylko teoretycznie, takze praktycznie...
a ja chcialbym wiedziec jak to sie robi od poczatku do konca,najlepiej caly proces ze szczegolami od poczatku do konca, a takze co trzeba zrobic, co mozna a czego nie np:
-co z walkami? musza byc seryjne, czy nie
-trzeba zakuc silnik czy nie koniecznie
-co ze skrzynia, jak ja ewentualnie wzmocnic
-co z polosiami
-suszarka nowa czy regenerwana (ceny)
etc, etc
miloby bylo na przykladzie Saxo VTS, ale nie koniecznie
wiec tak.... najpierw odpowiem ci na twoje pytania
- warto wymienic, ale nie trzeba - wykład n/t da saxorulek
- nie wiem ja z wytrzymałością VTS'a ale np 1.6 16 DOHC VTEC b16a1 wytrzymuje bez zakucia do 250-280HP np non VTEC w granicach 190HP+, kucizne warto zrobic po pierwszym spłynieciu hehehhe
- skrzynia nie widze w zasadzie potrzeby poza spiekiem
- warto bandarzować - polecam firme z Torunia, ale musze znalezc wizytówke
- turbo burbo hmmm nie ma jednak jak nowe ale warto dobrze je dobrac, bardzo dobre i popularne jest z Volvo
nie lubie tam zagladac z kilku powodów, ale tak zrobiliśmy pierwsze w Polsce b16a1 Turbo sami w "stodole" - od tego rozpoczeło sie SSG http://forum.streetshadow...p?t=512&start=0
zależy od skrzyni, nie ma reguły, wzmacnianie to są ogromne koszty
ale jak to sie robi i wiela to kosztuje
tak przy okazji czy krotsze przelozie jest lepsze/gorsze 4 turbo?
Marcel 08 napisał/a:
- warto wymienic, ale nie trzeba - wykład n/t da saxorulek
jasna sprawa, prezesie zapraszam
Marcel 08 napisał/a:
- warto bandarzować
bandarzowac polosie? prosze szerzej
nox napisał/a:
Zamówić mocniejsze grubsze jest pare firm które robią w PL dobre mocne półosie
ile hajsu i kiedy warto?
nox napisał/a:
Wydech do turbo rządzi się swoimi prawami
mianowicie?
nox napisał/a:
Najlepiej jak byś napisał w jakie moce chciał byś celować to można konstruować jakiś przykład na bazie silnika z vts'a
nigdzie nie napisalem ze chce to zrobic chce sie prostu wszystkiego dowiedziec, a Wy jestescie skarbnica wiedzy
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Pią 01 Sie, 2008
bandażujesz półosie w celu ich wzmocnenia .... nie wiem gdzie mam kontakt do tej firmy która to robi w Toruniu - moze Radek bedzie wiedział .... ale na poczatku nie musisz tego robic
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Sob 02 Sie, 2008
NIemy,
bardzo prosze.
To jest ksiazka na ktorej zbudowałem moją wiedze na temat doładowania i silnikow.
Absolutna biblia
http://rapidshare.com/fil...ximum_boost.rar
MAximum boost Pana Bell'a.
Wszystkiego sie dowiesz sam i w latwy sposob
* 1. An Engineering Look at the Basics
* 2. Acquiring a Turbocharged Vehicle
* 3. Selecting the Turbocharger
* 4. Turbocharger Lubrication
* 5. Intercooling
* 6. Intake Manifold
* 7. Electronic Fuel Injection
* 8. Carburetion
* 9. Events in the Chamber
* 10. Exhaust Manifold Design
* 11. Exhaust Systems
* 12. Boost Controls
* 13. Preparing the Engine
* 14. Testing the System
* 15. Trouble Shooting
* 16. Developments in Turbocharging
* 17. Bringing it All Together
* 18. Installing a Turbo Kit Suppliers
* Glossary
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach