Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Uturbienie
Autor Wiadomość

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   Uturbienie

Jest nas tu wielu, niektorzy wiedza jak, niektorzy nie, pozostali wiecej, mniej, tylko teoretycznie, takze praktycznie...

a ja chcialbym wiedziec jak to sie robi od poczatku do konca,najlepiej caly proces ze szczegolami od poczatku do konca, a takze co trzeba zrobic, co mozna a czego nie np:

-co z walkami? musza byc seryjne, czy nie
-trzeba zakuc silnik czy nie koniecznie
-co ze skrzynia, jak ja ewentualnie wzmocnic
-co z polosiami
-suszarka nowa czy regenerwana (ceny)
etc, etc

miloby bylo na przykladzie Saxo VTS, ale nie koniecznie
 
 
 

strick 
6950 spammer!

auto: MZK KZK PKP
silnik:: zależy który
moc: jest w tobiekm
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

Wkoncu Macius zdradził, ze chce byc najmocniejszy ;D
_________________
...
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

Temat morze nie wiadomo właściwie od czego zacząć, tak na szybko:

- wszystko zależy od silnika, ale do turbo nie potrzebne są ostre wałki więc często seryjne stykają (ja mam serie), dopiero w grubych projektach, gdzie każdy koń jest ważny wymienia się wałki
- zakuć, no chyba, że masz Subrę TT ;D
- to wszystko zależy od skrzyni, nie ma reguły, wzmacnianie to są ogromne koszty, często kilku(nast) używek seryjnej, nie da się ukryć, że skrzynia to często najsłabsze ogniowo
- jak padną to się kupuje nowe, ja bym sie raczej martwił czym i jak i kto ogarnie elektronikę, bo to jest najważniejszy element całej zabawy!
- tylko nowa, jak nie chcesz tracic nerwów

koszt z kuciem i bez druciarstwa od 10 tyś. wzwyż.
_________________
658,94:1 - nezoP
Ostatnio zmieniony przez rasta Pią 01 Sie, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   Re: Uturbienie

Niemy napisał/a:
Jest nas tu wielu, niektorzy wiedza jak, niektorzy nie, pozostali wiecej, mniej, tylko teoretycznie, takze praktycznie...

a ja chcialbym wiedziec jak to sie robi od poczatku do konca,najlepiej caly proces ze szczegolami od poczatku do konca, a takze co trzeba zrobic, co mozna a czego nie np:

-co z walkami? musza byc seryjne, czy nie
-trzeba zakuc silnik czy nie koniecznie
-co ze skrzynia, jak ja ewentualnie wzmocnic
-co z polosiami
-suszarka nowa czy regenerwana (ceny)
etc, etc

miloby bylo na przykladzie Saxo VTS, ale nie koniecznie


wiec tak.... najpierw odpowiem ci na twoje pytania :)
- warto wymienic, ale nie trzeba - wykład n/t da saxorulek
- nie wiem ja z wytrzymałością VTS'a ale np 1.6 16 DOHC VTEC b16a1 wytrzymuje bez zakucia do 250-280HP np non VTEC w granicach 190HP+, kucizne warto zrobic po pierwszym spłynieciu hehehhe
- skrzynia nie widze w zasadzie potrzeby poza spiekiem
- warto bandarzować - polecam firme z Torunia, ale musze znalezc wizytówke
- turbo burbo hmmm nie ma jednak jak nowe ale warto dobrze je dobrac, bardzo dobre i popularne jest z Volvo ;)

nie lubie tam zagladac z kilku powodów, ale tak zrobiliśmy pierwsze w Polsce b16a1 Turbo sami w "stodole" - od tego rozpoczeło sie SSG http://forum.streetshadow...p?t=512&start=0
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

-co z walkami? musza byc seryjne, czy nie

Wszystko zalezy od "grubości" ;) projektu ale seryjne spokojnie wystarczają na wiele.

-trzeba zakuc silnik czy nie koniecznie

nie koniecznie , to zależy od doładowania jakie docelowo będziesz chciał .

-co ze skrzynia, jak ja ewentualnie wzmocnic

Tu oczywiście srawa indywidualna

do vts'a najlepiej kupić zapas ;)

-co z polosiami

Zamówić mocniejsze grubsze jest pare firm które robią w PL dobre mocne półosie ale to wszystko znów zależy w jakie moce celujemy

-suszarka nowa czy regenerwana (ceny)

zdecydowanie nowa albo używana w dobrym stanie bez regeneracji.

Najważniejsze jest w tym sterowanie wiele silników można ładnie ogarnąć prosta świnką oszukistką i wszystko dobrze gra.

Oczywiście niemożna zapomnieć o całym dolocie z chłodzeniem powietrza.

Wydech do turbo rządzi się swoimi prawami ,

Najlepiej jak byś napisał w jakie moce chciał byś celować to można konstruować jakiś przykład na bazie silnika z vts'a
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

rasta napisał/a:
Temat morze nie wiadomo właściwie od czego zacząć


dokladnie tak, ale na spokojnie
rasta napisał/a:
zależy od skrzyni, nie ma reguły, wzmacnianie to są ogromne koszty

ale jak to sie robi i wiela to kosztuje
tak przy okazji czy krotsze przelozie jest lepsze/gorsze 4 turbo?
Marcel 08 napisał/a:
- warto wymienic, ale nie trzeba - wykład n/t da saxorulek

jasna sprawa, prezesie zapraszam :)
Marcel 08 napisał/a:
- warto bandarzować

bandarzowac polosie? prosze szerzej
nox napisał/a:
Zamówić mocniejsze grubsze jest pare firm które robią w PL dobre mocne półosie

ile hajsu i kiedy warto?
nox napisał/a:
Wydech do turbo rządzi się swoimi prawami

mianowicie?
nox napisał/a:
Najlepiej jak byś napisał w jakie moce chciał byś celować to można konstruować jakiś przykład na bazie silnika z vts'a

nigdzie nie napisalem ze chce to zrobic :) chce sie prostu wszystkiego dowiedziec, a Wy jestescie skarbnica wiedzy :)
 
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

bandażujesz półosie w celu ich wzmocnenia .... nie wiem gdzie mam kontakt do tej firmy która to robi w Toruniu - moze Radek bedzie wiedział .... ale na poczatku nie musisz tego robic ;)
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

Do turbo długie, bo nie nadążysz begów zminiac a i tylko do palenia laka biegi by się nadawało.

Kosztuje majątek np. wkład do MTX-75 do Focusa jakieś 12 tyś. :lol2:

Więc na razie nie zawracaj sobietym głowy.

Wydech 2.5" cala przelotowy takowy do 300 kucy styka, jak więcej mocy to 3" cale.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

ok panowie, ale nie skupiajmy sie namoich mniej lub bardziej madrych pytaniach, odsylam do opisu tematu

mile widziane opisy, linki, zdjecia, propozycje, dobre rady, jednym slowem wszystko

zapraszam
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

www.google.pl :rotfl:
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

to i ja sie wpier.dole

zakucie - jak czesto zdarzaja sie auta w ktorych nie trzeba kutych np korb tylko same tloki i jak takie rzeczy sie ustala?


oprocz metoda prob i bledow
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

williams, silnik z przed 15lat....

dokladajac turbo, zmieniajac downpipe, program mamy +/- 250KM.

Grubsze mody typu wydech, glowica, walki, kucie: +450KM

Podkreslam: silniki maja 15lat.....Zetec nie ma szans :D
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

NIemy,
bardzo prosze.
To jest ksiazka na ktorej zbudowałem moją wiedze na temat doładowania i silnikow.
Absolutna biblia
http://rapidshare.com/fil...ximum_boost.rar
MAximum boost Pana Bell'a.
Wszystkiego sie dowiesz sam i w latwy sposob :)

* 1. An Engineering Look at the Basics
* 2. Acquiring a Turbocharged Vehicle
* 3. Selecting the Turbocharger
* 4. Turbocharger Lubrication
* 5. Intercooling
* 6. Intake Manifold
* 7. Electronic Fuel Injection
* 8. Carburetion
* 9. Events in the Chamber
* 10. Exhaust Manifold Design
* 11. Exhaust Systems
* 12. Boost Controls
* 13. Preparing the Engine
* 14. Testing the System
* 15. Trouble Shooting
* 16. Developments in Turbocharging
* 17. Bringing it All Together
* 18. Installing a Turbo Kit Suppliers
* Glossary
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

eM, zycze sobie bys uturbil moje clio.
Kiedy ruszamy?
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

k-mart napisał/a:
williams, silnik z przed 15lat....

dokladajac turbo, zmieniajac downpipe, program mamy +/- 250KM.

Grubsze mody typu wydech, glowica, walki, kucie: +450KM

Podkreslam: silniki maja 15lat.....Zetec nie ma szans


Majaczysz :crazy:
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 12