dzik - Pon 20 Paź, 2008 Nie uwazam ze kompresor jest zly, dziala, nie jest lepszy.
Nie daje wzrostu w calym zakresie, ma mniejsza mozliwosc sterowania, jest lepszy od kiepskiego turbo, ale dobre turbo jest lepsze od kompresora.M - Pon 20 Paź, 2008 Co do sterowania - w kompresorze nie jest one potrzebne po prostu, sprezarka idzie za silnikiem.
Czy moge zamknąć?
a jeszcze one thing
Dziku chcialbym zebys mi dobrał turbo do mojego civika, mam taką prośbę.dzik - Pon 20 Paź, 2008 A po co zamykac?
Nie jestem specem od dobierania turbo, ale podaj jakie doladowanie chcesz uzyskac i jaka ilosc powietrza to bedzie (kg/min).M - Pon 20 Paź, 2008 chce uzyskac 280koni i jechać z wzglednego samego dołu czyli 2k. Nie musi byc od razu szału, wystarczy zeby sie powoli podnosilo ale zeby juz cos roslo.dzik - Pon 20 Paź, 2008 http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
Kalkulator ktory mialem niestety juz nie zyje, ale ten jest calkiem mily.CHRZANEK - Pon 20 Paź, 2008 Składam protest przeciwko zamykaniu tego tematu !!!
No to teraz dam oliwy do ognia:
Dla czego VW wprowadził seryjny silnik zaopatrzony w zarówno kompresor jak i turbine ??
Sam producent twierdzi ze w ten sposób wyeliminował wady poszczególnych rozwiazań.
Czyli jednak jakies sa ??
1,4 170KM i piekna charakterystyka. Czy da się to zrobic korzystajac wyłacznie z jednego "doładowywacza" ??
PS Nadmienię że jest to kolejne rozwiazanie które wzięło się ze sportu.
Ten patent miała ostatnia ewolucja B - grupowej Lancii S4. 1800cm3 i moc - oj duża.
Na testach ok 600KM, na rajdach obniżona ale i tak była to najmocniejsza rajdowa B- grupa (nie mówie o wynalazkach typu pikes pike)M - Pon 20 Paź, 2008 Oj to teraz doyebałeś
Wyjdź!
Wlasnie ten silnik jest kwintesencją tego o czym rozmawiamy.anjas - Pon 20 Paź, 2008 to co zrobił VW to chwyt marketingowy.
Chcieli, żeby i dzik i eM zainteresowali się golfem.Michał - Pon 20 Paź, 2008 chłytCHRZANEK - Pon 20 Paź, 2008 Saxorulez dał się nabrac saxorulez - Pon 20 Paź, 2008 Nie moje ale wklejam dolewając oliwy do ognia, ze strony firmy robiącej Saxo Turbo i Superchargede. 25 lat doświadczenia
PLUS AND MINUS TURBO'S V SUPERCHARGERS
TURBO PLUS
Only one, where max boost/max power is required in full race, track application, where other considerations can be rejected, e.g. cost to build and develop, life expectancy etc.
TURBO MINUS
Much higher boost pressure needed for the same bhp due to pressurised air being much hotter, due to conduction from red hot exhaust manifold.
Much more complex management needed to control fuelling and ignition due instantaneous rise of boost pressure.
Higher pressures and temperatures encouraging detonation, the big engine destroyer.
More intercooling needed to cool inlet air.
Much higher under bonnet temperature making everything hotter and so reducing power.
High under bonnet temperature reducing life of things like wiring looms and hoses.
Much higher incidents of fire due to red hot turbo and manifold.
Compromise exhaust manifold and system function due to restriction of turbo not letting the gas flow freely.
Extra shock loadings on transmission due to sudden increase in power
SUPERCHARGER PLUS
Basically all the things the turbo is bad at the supercharger is good at.
SUPERCHARGER MINUS
No dump valve to make a nice noiseMichał - Pon 20 Paź, 2008
Cytat:
No dump valve to make a nice noise
M - Pon 20 Paź, 2008 CZyli to co napisał Łukasz byłoby uzasadnieniem czemu wykres od Karola jest ladniejszy przy mniejszym doładowaniu.
Czyli wieksza sprawnosc turbo to mit teoretyczny, tak to rozumiem.CHRZANEK - Pon 20 Paź, 2008 Niestety my technical english is poor
Przyznaje ze nie wszystko zrozumiałem...dzik - Pon 20 Paź, 2008 wg tego co Lukasz wkleil to turbo nie powinno wogole istniec, same wady i dramat poprostu.
ciekawi mnie ze silnik widzi roznice pomiedzy powietrzem sprezonym przez kompresor i sprezarke w turbo
eM, sprawnosc w skrocie to stosunek temperatury generowanej przez silnik do mocy, trudno to samemu sprawdzic, ewentualnie zaobserwowac przez zuzycie paliwa
roznica ta wynika z dwoch roznic:
- wiekszej sprawnosci sprezarki odsrodkowej
- wykorzystania energii spalin zamiast pobierania tej cenniejszej z walu