To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Kompresor vs turbo

dzik - Pon 20 Paź, 2008

Nie uwazam ze kompresor jest zly, dziala, nie jest lepszy.
Nie daje wzrostu w calym zakresie, ma mniejsza mozliwosc sterowania, jest lepszy od kiepskiego turbo, ale dobre turbo jest lepsze od kompresora.

M - Pon 20 Paź, 2008

Co do sterowania - w kompresorze nie jest one potrzebne po prostu, sprezarka idzie za silnikiem.

Czy moge zamknąć?

a jeszcze one thing
Dziku chcialbym zebys mi dobrał turbo do mojego civika, mam taką prośbę.

dzik - Pon 20 Paź, 2008

A po co zamykac?

Nie jestem specem od dobierania turbo, ale podaj jakie doladowanie chcesz uzyskac i jaka ilosc powietrza to bedzie (kg/min).

M - Pon 20 Paź, 2008

chce uzyskac 280koni i jechać z wzglednego samego dołu czyli 2k. Nie musi byc od razu szału, wystarczy zeby sie powoli podnosilo ale zeby juz cos roslo.
dzik - Pon 20 Paź, 2008

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

Kalkulator ktory mialem niestety juz nie zyje, ale ten jest calkiem mily.

CHRZANEK - Pon 20 Paź, 2008

Składam protest przeciwko zamykaniu tego tematu !!!

No to teraz dam oliwy do ognia:

Dla czego VW wprowadził seryjny silnik zaopatrzony w zarówno kompresor jak i turbine ??
Sam producent twierdzi ze w ten sposób wyeliminował wady poszczególnych rozwiazań.

Czyli jednak jakies sa ??

1,4 170KM i piekna charakterystyka. Czy da się to zrobic korzystajac wyłacznie z jednego "doładowywacza" ??

PS Nadmienię że jest to kolejne rozwiazanie które wzięło się ze sportu.
Ten patent miała ostatnia ewolucja B - grupowej Lancii S4. 1800cm3 i moc - oj duża.
Na testach ok 600KM, na rajdach obniżona ale i tak była to najmocniejsza rajdowa B- grupa (nie mówie o wynalazkach typu pikes pike)

M - Pon 20 Paź, 2008

Oj to teraz doyebałeś :D
Wyjdź!

Wlasnie ten silnik jest kwintesencją tego o czym rozmawiamy.

anjas - Pon 20 Paź, 2008

to co zrobił VW to chwyt marketingowy.
Chcieli, żeby i dzik i eM zainteresowali się golfem.

Michał - Pon 20 Paź, 2008

chłyt
CHRZANEK - Pon 20 Paź, 2008

Saxorulez dał się nabrac :D :D :D
saxorulez - Pon 20 Paź, 2008

Nie moje ale wklejam dolewając oliwy do ognia, ze strony firmy robiącej Saxo Turbo i Superchargede. 25 lat doświadczenia

PLUS AND MINUS TURBO'S V SUPERCHARGERS

TURBO PLUS

Only one, where max boost/max power is required in full race, track application, where other considerations can be rejected, e.g. cost to build and develop, life expectancy etc.

TURBO MINUS

Much higher boost pressure needed for the same bhp due to pressurised air being much hotter, due to conduction from red hot exhaust manifold.
Much more complex management needed to control fuelling and ignition due instantaneous rise of boost pressure.
Higher pressures and temperatures encouraging detonation, the big engine destroyer.
More intercooling needed to cool inlet air.
Much higher under bonnet temperature making everything hotter and so reducing power.
High under bonnet temperature reducing life of things like wiring looms and hoses.
Much higher incidents of fire due to red hot turbo and manifold.
Compromise exhaust manifold and system function due to restriction of turbo not letting the gas flow freely.
Extra shock loadings on transmission due to sudden increase in power

SUPERCHARGER PLUS

Basically all the things the turbo is bad at the supercharger is good at.

SUPERCHARGER MINUS

No dump valve to make a nice noise

Michał - Pon 20 Paź, 2008

Cytat:
No dump valve to make a nice noise

:rotfl: ;D

M - Pon 20 Paź, 2008

CZyli to co napisał Łukasz byłoby uzasadnieniem czemu wykres od Karola jest ladniejszy przy mniejszym doładowaniu.
Czyli wieksza sprawnosc turbo to mit teoretyczny, tak to rozumiem.

CHRZANEK - Pon 20 Paź, 2008

Niestety my technical english is poor :/ :/ :/

Przyznaje ze nie wszystko zrozumiałem...

dzik - Pon 20 Paź, 2008

wg tego co Lukasz wkleil to turbo nie powinno wogole istniec, same wady i dramat poprostu.

ciekawi mnie ze silnik widzi roznice pomiedzy powietrzem sprezonym przez kompresor i sprezarke w turbo

eM, sprawnosc w skrocie to stosunek temperatury generowanej przez silnik do mocy, trudno to samemu sprawdzic, ewentualnie zaobserwowac przez zuzycie paliwa

roznica ta wynika z dwoch roznic:
- wiekszej sprawnosci sprezarki odsrodkowej
- wykorzystania energii spalin zamiast pobierania tej cenniejszej z walu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group