Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresor vs turbo
Autor Wiadomość

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   Kompresor vs turbo

... czyli kontynuacja z wczorajszego spotkania.

Ja stalem za turbo, eM bronil kompresora.
Plusem kompresora miala byc moc rowno w calym zakresie, turbo podobno tego nie potrafi.
Narazie obejrzalem dwa przyklady:
znany nam Carlose:
http://img530.imageshack....anuj0003ez4.jpg

Krzywa kompresora w zakresie obrotow silnika, czyli wielkosc dobra ale... kompresor ma krzywa pracy a nie prosta, czyli posiada zakres obrotow przy ktorych pracuje optymalnie.
Na wykresie ze moc buduje sie dopiero od 2500 rpm, nie ma tak gwaltownego przyrostu jak w turbo ale przy ok 3200 osiagamy moment zblizony do maks, przy 7000 zaczyna juz sie konczyc, gdyby silnik krecil sie wyzej to i tak nie byloby sensu. Plaskiego wykresu nie widze.

Drugi przyklad, inna honda i inny kompresor:
http://img530.imageshack....anuj0003ez4.jpg

Tutaj niestety krzywa poszla w prawo, samochod jedzie od 5000rpm, chociaz to pewnie wina vteca'a, jednak i tak nie widac mocy na dole. Szkolny przyklad papierowej mocy, czyli maks 280 ale srednia bedzie kiepska.

Przyklad ladnego wykresu z turbo
http://img144.imageshack....t486konikg6.jpg

Zaczyna sie wysoko, przy 5000rpm, ale kresie sie ponad 8000rpm i w calym zakresie mamy duzo mocy, srednia jak na 500KM max jest duza.
Gdyby ten silnik nie byl budowany na 500KM a na 300KM to turbo wstalo by pewnie przy 2500rpm.


eM, gdzie te plaskie wykresy kompresora? ;D

p.s. poprawilem linki
_________________
Ostatnio zmieniony przez dzik Nie 19 Paź, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   

nie widac wykresów :]
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   

Jako laik ale bogatszy w wiedzę po wczorajszym spotkanie proszę Dzika oraz Em'a żeby w miare możliwośći starali się porównać dwa samochody o podobnej pojemności oraz mocy.

Proponuje 2000cm3 oraz moc 300KM

Bo wczoraj chyba nawet sam eM przyznał że jeżeli chodzi o wartosć szczytową to turbo zdecydowanie daje większy przyrost niż kompresor.

Ja bym chciał/prosił żeby w miare możliwośći nałożyć dwa takie wykresy na siebie i wtedy można by było porównać jak przebiega wykres i wyliczyć szmoc średnią.

PS: Bez lizusostwa przyznam że polemika Dzik vs eM była dla mnie NAJCIEKAWSZYM punktem knowledgu.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   

Takie porownanie bardzo ciezko przygotowac.przekraczaj ok 0.8 bara doladowania.

eM, jak masz wykres doladowania kompresora w jakims silniku to chetnie popatrze, ale zapewne nie bedzie ono stale, przyczyna jest stale przelozenie obroty silnika vs obroty kompresora.
_________________
 
 
 

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   

chyba njaltwiej bedzie takie dwa wykresy zdobyc na podworku hondy


Carlose ma kompresor


teraz na forum streetracingu poszuakc hondy zaturbionej o podobnej mocy i bedzie porownanie turbo z kompresorem

szukam i szukam i teraz popularny swap to k20 i coraz mniej d16 turbo :P mam jedna ale zakuta dopakowan



kolejna zakuta
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   

Carlose 0,62 Bara

Honda turbo 1 Bar

To może jakieś soft turbo ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   

qrna przewalilem 15 stron porjektow z SR i nie znalazlem godnego przeciwnika :P

same zakute albo przeszczepione :(
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 19 Paź, 2008   

W turbo bardzo wazne czy dobrze dobrana jest sprezarka a z tym jest ciezko.
Wrzucaja to co maja pod reka, sprezarka o potencjale 400KM robi 250 i wykres jest z bani. Sprezarka bedzie inna do 2.0 400KM i 1.6 400KM.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Prosze uprzejmie.
Dwa wykresy. Te same silniki. Ta sama hamownia
W przypadku turbo doładowanie 0,72bara
w przypadku kompresora 0,62 czyli o 6% mniej tlenu niz w przypadku turbo.

Prześledźcie sobie prosze przebiegi mocy i momentu i wartosci w kazdych punktach.
Wnioski wyciągnijcie sami. Chociażby jak wyglada jeden wykres a jak drugi.
No comment.

Turbo:


Kompresor:
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

z turbo ma więcej niutków! Turbo wygrywa.

:rotfl:
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

teoria to nie wszystko - to jest moje jedyne zdanie w tym temacie...
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

anjas napisał/a:
z turbo ma więcej niutków! Turbo wygrywa.

:rotfl:

246*(1,06 bara bezwglednej roznicy) = 260NM.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

a jakie turbo jest w tym projekcie?
eM, powiedz dlaczego kompresor mialby dawac lepszy przebieg niz turbo? ja moge napisac dlaczego wg mnie bedzie dawal gorszy
kompresor ma stale przelozenie obrototow do obrotow silnika
sprezarki powietrza nie maja plaskiej charakterystyki pompowanego powietrza, tzn ze przy 2x wiekszych obrotach nie daja 2x wiecej powietrza, w dodatku posiada swoj zakres obrotow przy ktorych pracuja, przy zbyt niskich obrotach dzialaja zle, a powyzej innego zakresu ich wydajnosc rowniez spada, cudow nie ma, maja zakres pracy od-do i niestety nie jest tak szeroki by dzialal od 1500 do 7000rpm
_________________
Ostatnio zmieniony przez M Pon 20 Paź, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Cytat:

a jakie turbo jest w tym projekcie?

Chyba t25 jesli dobrze zapamiętałem.

Cytat:

eM, powiedz dlaczego kompresor mialby dawac lepszy przebieg niz turbo? ja moge napisac dlaczego wg mnie bedzie dawal gorszy

Wedlug twojej teorii nie powininen byc lepszy, ja takze tego nie rozumiem.


Cytat:

kompresor ma stale przelozenie obrototow do obrotow silnika
sprezarki powietrza nie maja plaskiej charakterystyki pompowanego powietrza, tzn ze przy 2x wiekszych obrotach nie daja 2x wiecej powietrza, w dodatku posiada swoj zakres obrotow przy ktorych pracuja, przy zbyt niskich obrotach dzialaja zle, a powyzej innego zakresu ich wydajnosc rowniez spada, cudow nie ma, maja zakres pracy od-do i niestety nie jest tak szeroki by dzialal od 1500 do 7000rpm

No fajnie ale teoria jedno a na wykresach jest jak widać.

Turbo to kapitalny wynalazek i jego sprawnosc jest wieksza niz kompresora.
Powtorze to co pisałem wczesniej, do hondy wole kompresor.
Pieknie pokrywa charakterystykę hondową, kompresor mozna zakrecic do 14tysi,
jego sprawnosc sie nie konczy na 7 jak mowiles, bo w przypadku b16a Tomkowego moment rosnie masakrycznie az do 9 tysi, dowod na to ze kompresor ogarnia.

Dziku apel do Ciebie!
Tak jak powiedzialem - uwazam ze oba rozwiazania sa rownie dobre i odpowiednie do odpowiednich zastosowan, co ma potwierdzenie w motoryzacji - czesc producentow stosuje z powodzeniem kompresory - np mercedes. Jest to dowod na to ze takze bardzo dobrze sie sprawdza. Nie robmy na sile porownan co jest lepsze bo jak pokazalem na przykladzie wykresow nic nam to nie da.
Bardzo proszę.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

eM napisał/a:

Chyba t25 jesli dobrze zapamiętałem.


T25 jest kilka modeli, jesli to turbo z sx'a, a pewnie jest bo sa tanie i popularne to niestety nie bedzie dobrze dzialac, to jest turbo do silnika 2.0 nie do 1.6

eM napisał/a:

Turbo to kapitalny wynalazek i jego sprawnosc jest wieksza niz kompresora.
Powtorze to co pisałem wczesniej, do hondy wole kompresor.
Pieknie pokrywa charakterystykę hondową, kompresor mozna zakrecic do 14tysi,
jego sprawnosc sie nie konczy na 7 jak mowiles, bo w przypadku b16a Tomkowego moment rosnie masakrycznie az do 9 tysi, dowod na to ze kompresor ogarnia.


A co ma na dole?

eM napisał/a:

Dziku apel do Ciebie!
Tak jak powiedzialem - uwazam ze oba rozwiazania sa rownie dobre i odpowiednie do odpowiednich zastosowan, co ma potwierdzenie w motoryzacji - czesc producentow stosuje z powodzeniem kompresory - np mercedes. Jest to dowod na to ze takze bardzo dobrze sie sprawdza. Nie robmy na sile porownan co jest lepsze bo jak pokazalem na przykladzie wykresow nic nam to nie da.
Bardzo proszę.


Problem w tym ze nie sa rownie dobre, akurat mercedes to wyjatek z reguly. Kto jeszcze montuje kompresory?
Kompresor wg Ciebie jest lepszy dlatego ze Ty go montujesz, to jest glowny argument.
_________________
Ostatnio zmieniony przez dzik Pon 20 Paź, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13