Techniczne - AFR co jak dlaczego - bardzo pożyteczny temat!
GeKo - Pią 27 Mar, 2009 Temat postu: AFR co jak dlaczego - bardzo pożyteczny temat!Z tego co wyczytałem w różnych miejscach to idealna mieszanka to 14:7:1 im wyższa wartość początkowa czyli np 15 to auto ma ubogą mieszaknę w paliwo im niżej np 12 to bogatą. Zalety/Wady itd. Możecie na aucie Badi-ego tłumaczyć
Jak to powinno być naprawdę w przypadku zmodowanego auta?
Dzik
Saxorulez
eM
Liczę na was k-mart - Pią 27 Mar, 2009 Moze niech griffin sie wypowie na przykladzie colta?saxorulez - Pią 27 Mar, 2009 12,5 to optymalnie w wolnossącym
14,5 to optymalnie dla ekonomii w wolnossącym
w urbo jest inaczej ale to zna dzik i emVlodarsky - Pią 27 Mar, 2009 a tak po technicznemu tylko dodam od siebie
GeKo napisał/a:
14:7:1
jest to mieszanka stechiometryczna - w szkole wmawiali, że tak ma być i koniec GeKo - Sob 28 Mar, 2009 Ok to moje kolejne pytanie jak mamy 12,5:1 co znaczy że jest więcej paliwa to w cylindrach nie odkłada sie za dużo sadczy czy czegoś tam i to nie powoduje wypalania "dziur" na powierzchni cylindrów, tak gdzieś kiedyś wyczytałem. Nie ukrywam że chciałbym się jak najwięcej o tym dowiedzieć.M - Sob 28 Mar, 2009 Ja już nie pamiętam o co w tym chodzi wiec
http://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratioade - Sob 28 Mar, 2009 dodatkowo kazde auto na innej mieszance bedzie jezdzic najlepiej....
w przypadku wolnossacych zazwyczaj jest to miedzy 12,5 - 13,2, trzeba sprawdzicGeKo - Czw 02 Kwi, 2009 Wracając do tematu, i trochę zainspirowany dyskusją jaka się wywiązała w Pimpie Saxoruleza. Skorzystałem z okazji darmowego przeglądu w nowej stacji diagnostycznej.
Panowie podpięli analizator spalin i pomijając wartości odżywcze powietrza Lambda na lewym tłumiki wyskoczyło 1,3 a na prawym 1,5. z Karteczki jaką mam z autodaty wynika że dla clio sport Ph1 Lambda powinna się wahać w zakresie 0,97-1,03.
I teraz tak czy ktoś dysponuje dostępem do autodaty ile to powinno być dla clio sport ph3.
Moje kolejne pytanie brzmi czyli jak jest 1,3 tzn że jest za ubogo? i da się to przeliczyć jakoś na AFR, cos w stylu że np 14,7:1 to jest 1 Lambda.M - Czw 02 Kwi, 2009 Przepraszam ale nie mam skanera.
dzik - Czw 02 Kwi, 2009
GeKo napisał/a:
Panowie podpięli analizator spalin i pomijając wartości odżywcze powietrza Lambda na lewym tłumiki wyskoczyło 1,3 a na prawym 1,5. z Karteczki jaką mam z autodaty wynika że dla clio sport Ph1 Lambda powinna się wahać w zakresie 0,97-1,03.
Ziom, AFR sprawdza sie pod obciazeniem a tego tam chyba nie robiliscie KonradMK - Czw 02 Kwi, 2009 no dobra ale wskazanie lambdy dla biegu jałowego też o czymś mówi? jak masz za ubogo na jałowym to i na obciążeniu będzie słabo tyle że to nie funkcja liniowa jak sądzę?GeKo - Czw 02 Kwi, 2009 eM to ja mam takie pytanie jak to się powinno przedstawiać w zakresie prędkości obrotowych. bo z tego co widzę to u mnie jest bardzo niebezpiecznie ubogo na jałowym. czy jak dodaję gazu to się to zmienia?. Mam olać takie sprawdzanie na stacji diagnostycznej? i jechać do kogoś na AFR?KonradMK - Czw 02 Kwi, 2009 dajesz w but więc idzie więcej powietrza, za tym idzie więcej wahy ale wzrasta to nie liniowo chyba. Pod górę jest inaczej itd.M - Czw 02 Kwi, 2009 Wstawiam 4 shoty, powinny bardzo duzo Ci wyjasnic w kwesti AFR.
Zrobilem wlasnie skany aparatem. Zapraszam do bardzo ciekawej lektury.
Tekst traktuje o zapotrzebowaniu silnika na paliwo przy wolnych,spokojnej jezdzie i pelnej dzidzie
dzik - Czw 02 Kwi, 2009
GeKo napisał/a:
Mam olać takie sprawdzanie na stacji diagnostycznej? i jechać do kogoś na AFR?
Tak, to co jest na jalowych nie ma zadnego zwiazku z tym co jest podczas jazdy.