Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
AFR co jak dlaczego - bardzo pożyteczny temat!
Autor Wiadomość

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 27 Mar, 2009   AFR co jak dlaczego - bardzo pożyteczny temat!

Z tego co wyczytałem w różnych miejscach to idealna mieszanka to 14:7:1 im wyższa wartość początkowa czyli np 15 to auto ma ubogą mieszaknę w paliwo im niżej np 12 to bogatą. Zalety/Wady itd. Możecie na aucie Badi-ego tłumaczyć :)

Jak to powinno być naprawdę w przypadku zmodowanego auta?

Dzik
Saxorulez
eM

Liczę na was :)
Ostatnio zmieniony przez kubas Śro 14 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 27 Mar, 2009   

Moze niech griffin sie wypowie na przykladzie colta?
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 27 Mar, 2009   

12,5 to optymalnie w wolnossącym
14,5 to optymalnie dla ekonomii w wolnossącym

w urbo jest inaczej ale to zna dzik i em
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 27 Mar, 2009   

a tak po technicznemu tylko dodam od siebie

GeKo napisał/a:
14:7:1


jest to mieszanka stechiometryczna - w szkole wmawiali, że tak ma być i koniec :rotfl:
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 28 Mar, 2009   

Ok to moje kolejne pytanie jak mamy 12,5:1 co znaczy że jest więcej paliwa to w cylindrach nie odkłada sie za dużo sadczy czy czegoś tam i to nie powoduje wypalania "dziur" na powierzchni cylindrów, tak gdzieś kiedyś wyczytałem. Nie ukrywam że chciałbym się jak najwięcej o tym dowiedzieć.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Sob 28 Mar, 2009   

Ja już nie pamiętam o co w tym chodzi wiec
http://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratio
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Sob 28 Mar, 2009   

dodatkowo kazde auto na innej mieszance bedzie jezdzic najlepiej....

w przypadku wolnossacych zazwyczaj jest to miedzy 12,5 - 13,2, trzeba sprawdzic
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

Wracając do tematu, i trochę zainspirowany dyskusją jaka się wywiązała w Pimpie Saxoruleza. Skorzystałem z okazji darmowego przeglądu w nowej stacji diagnostycznej.

Panowie podpięli analizator spalin i pomijając wartości odżywcze powietrza ;) Lambda na lewym tłumiki wyskoczyło 1,3 a na prawym 1,5. z Karteczki jaką mam z autodaty wynika że dla clio sport Ph1 Lambda powinna się wahać w zakresie 0,97-1,03.

I teraz tak czy ktoś dysponuje dostępem do autodaty ile to powinno być dla clio sport ph3.

Moje kolejne pytanie brzmi czyli jak jest 1,3 tzn że jest za ubogo? i da się to przeliczyć jakoś na AFR, cos w stylu że np 14,7:1 to jest 1 Lambda.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

Przepraszam ale nie mam skanera.

_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

GeKo napisał/a:

Panowie podpięli analizator spalin i pomijając wartości odżywcze powietrza ;) Lambda na lewym tłumiki wyskoczyło 1,3 a na prawym 1,5. z Karteczki jaką mam z autodaty wynika że dla clio sport Ph1 Lambda powinna się wahać w zakresie 0,97-1,03.


Ziom, AFR sprawdza sie pod obciazeniem a tego tam chyba nie robiliscie ;)
_________________
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

no dobra ale wskazanie lambdy dla biegu jałowego też o czymś mówi? jak masz za ubogo na jałowym to i na obciążeniu będzie słabo tyle że to nie funkcja liniowa jak sądzę?
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

eM to ja mam takie pytanie jak to się powinno przedstawiać w zakresie prędkości obrotowych. bo z tego co widzę to u mnie jest bardzo niebezpiecznie ubogo na jałowym. czy jak dodaję gazu to się to zmienia?. Mam olać takie sprawdzanie na stacji diagnostycznej? i jechać do kogoś na AFR?
_________________
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

dajesz w but więc idzie więcej powietrza, za tym idzie więcej wahy ale wzrasta to nie liniowo chyba. Pod górę jest inaczej itd.
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

Wstawiam 4 shoty, powinny bardzo duzo Ci wyjasnic w kwesti AFR.
Zrobilem wlasnie skany aparatem. Zapraszam do bardzo ciekawej lektury.
Tekst traktuje o zapotrzebowaniu silnika na paliwo przy wolnych,spokojnej jezdzie i pelnej dzidzie :)



_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009   

GeKo napisał/a:
Mam olać takie sprawdzanie na stacji diagnostycznej? i jechać do kogoś na AFR?


Tak, to co jest na jalowych nie ma zadnego zwiazku z tym co jest podczas jazdy.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14